I dag skjer det!

“Hvordan klarer du å leve et så kjedelig liv, pappa?” spurte en av mine sønner meg for en tid tilbake. Han er kanskje litt over gjennomsnittlig glad i fart og spenning og undret seg oppriktig hvordan jeg i det hele tatt holdt ut dag etter dag, år etter år med endeløse hverdager av jobb, unger, skole, treninger og middager.

 

Sannheten er at jeg ikke syns jeg har et kjedelig liv. Riktignok kunne det neppe blitt skrevet en nervepirrende spenningsroman basert på mitt liv, men jeg syns da det skjer noe hele tiden. Jeg har unger som plutselig blir borte. En bedrift med kniven på strupen. En bok som snart blir utgitt. Et bryllup som bare er utsatt. En badevekt som skremmer vannet av meg. Det skjer i det hele tatt veldig mye føler jeg, men jeg skjønner absolutt spørsmålet. Jeg er et hverdagsmenneske og det har jeg alltid vært.

 

I dag skjer det! Høydepunktet i mitt, i følge Sønn, kjedelige liv. Datter kommer omsider. Joda, han har nok et poeng når jeg tenker etter. Når høydepunktet er et slags normalt familieliv så drikker du ikke akkurat adrenalin til frokost, men slik er det. Jeg er en familiemann.

 

Ikke for det, det er fint å bare være Kjærest og meg også. Bare oss å ta ansvar for. Sånn sett er det en perfekt ordning slik det er nå. Annen hver uke kan vi gjøre hva vi vil og annen hver uke må vi være såkalt voksne. Tror det er mange som drømmer om en slik ordning. Husker da det sto på som vært da ungene var små, så misunte jeg skilte kompisere som hadde “barnefri” annen hver helg. For det kan bli litt mye unger i perioder også. Den som sier noe annet lyver, he he.

 

Nei, skal kreke den spennende kroppen min ned på jobb for å ta oppgjøret. Vi har stengt i dag og mandag, men fra neste uke starter vi med åpnet fra tirsdag til lørdag. Jeg har stor tro på fremtiden, selv om den akkurat nå er i overkant mer spennende enn liker. Så det, Sønn!

 

Ha en neglebitende dag!

 

Foto: Den legendariske Frank Rune Isaksen
10 kommentarer
    1. Hvis badevekta skremmer vannet av deg, er det ikke bedre å bytte den ut til en mindre skremmende en? 😂🤔

    2. Eg er no et hverdagsmenneske,trives med det nære og kjære😍. Ingenting kan måle seg med når vi får barn og barnebarn heim på ferie,derfor ble påska i år utenom det vanlige,da vi ikke fikk dem heim🙄. Gleder meg som en unge til vi kan få treffes igjen😉. Kos deg max med datter og kjærest,regner med at du og har krav økonomisk hjelp fra staten,siden du var tvunget å stenge bedriften !!

    3. Ja Hurra… i dag skjer det. Skjema til næringsdrivende er nå klar på Skattedirektoratets side. De som er pålagt stengt av staten får 90% dekt faste utgifter. Andre 80%. Ha tålmodighet, her kan det bli kø i dag. Pengene kommer på konto til uka. 😉

    4. De unge forstår vel ikke alt før de selv får familie.Har du familie lever du deretter.
      For mæ e familien livet mitt.
      Mye man kan finne på i lag eller være litt alene også.
      Ha en fin lørdag.

    5. Det e nu engang slik at det finnes mest hverdager. De får vi alle erfare etter hvert. En kan ikke ha futt og fart bestandig. Ha en fortreffelig helg sammen med datter og Kjæreste. 👌😁❤️❤️💙

    6. ❤Hverdagen❤ En av grunnene til at jeg slavisk leser akkurat din blogg, er jo at du er et hverdags-menneske. Måtte du aldri ramle ned fra toppen av blogg-tronen!

    7. Der er vel det gjevne forutsigbare som er best, men i disse coronatider, er vel ingenting forutsigbart, så da kan det nok bli litt vell mye spenning, som kan føre til isolasjon 🤞.
      Ha en superfin dag me dine fine.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg