Jævla idiot! Ikke jeg altså, men du.

Jeg vet ikke hva du følte da du på vei opp til kiropraktoren i 2.etasje, gikk forbi bakdøra min og så bokomslaget av meg på døra, men jeg kan fortelle deg hva jeg, mennesket på bildet, følte da jeg skulle gå ut med søpla og så at du, antageligvis et voksent menneske, hadde tatt deg bryet med å smøre begge øynene og munnen min inn med masse gugge som kunne minne om vaselin.

 

Jeg hadde ikke en spesielt god dag fra før, innrømmer det, så kanskje ble min første reaksjon ble litt vel preget av det, men jeg ble rett og slett trist. Lei meg.

 

Ingen kan bli likt av alle, heller ikke et så flott og feilfritt eksemplar av menneskearten som meg selv, selveste Kokkejævel. Likevel føler jeg det er litt unødvendig at jeg skal måtte tåle at det står et voksent menneske og griser meg til på denne måten. Det er ikke greit. Det er ikke greit i det hele tatt!

 

Jeg husker veldig godt, sikkert fordi det var så fryktelig vondt, da sympatien etter min sønns død plutselig forsvant, og det ble skrevet ufattelig mye stygt om meg på sosiale medier her i Alta. Det var massivt! Det var ikke bare de “vanlige” trollene, men også høyt respekterte mennesker i Altasamfunnet som ikke kunne få sagt klart nok hvilken dårlig person jeg var. Til og med tidligere høyt respekterte helsepolitikere brukte hyppig sine “taleevner” mot meg på sosiale medier i en lengre periode.

 

Hva jeg hadde gjort? Vel, først døde sønnen min etter bare 14 dager på jorden. 4 uker etter begravelsen var jeg tilbake på jobb. Jeg ville ikke veldig, men jeg måtte. De ansatte skulle ut i sommerferie ferie. Slik er det bare, men alt bare raknet. Kjøledisker, fryserom nede, kjølerom oppe, kjølerom nede, fryserom oppe, frityr 1, frityr 2, osv. Samtidig som mitt personlige liv var bombet tilbake til steinalderen.

 

Kreftene bare forsvant. Det ble rett og slett for mye. Satte meg ned med foran disken med en pappkopp mellom beina. Bare for å illustrere hvor håpløst alt var. En ansatt til å ta bilde av meg. Resten er historie.

Jeg var kanskje, 3 år etter, litt uforberedt, men da jeg så “jobben” du hadde gjort med bildet av meg, mannen bak døra, så kom all denne voldsomme negativiteten mot meg  på lokale some tilbake. Følelsen av å gå gjennom Amfi med blikket rettet stivt mot gulvet, fordi du ikke aner hvem som har skrevet et eller annet piss om deg.

 

Dette ble lengre enn jeg hadde planlagt. Nå vet du. Hvis planen var å gjøre meg trist, så klarte du det. Gratulerer!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. Utrolig at noen mennesker må være ekle mot andre av en eller annen grunn,disse trolla ser jeg i alle slags innlegg som er på FB,men da jeg leste innlegget ditt gikk jeg inn på bloggen din og leste gamle innlegg fra før jeg begynte og følge deg og fant et som jeg kunne ha skrevet selv,det gjorde at mine egne følelser ble vekket litt ekstra opp for jeg har aldri satt ord på det.Jeg har også mista en en sønn og opplevde at jeg mista så mange venner og bekjente samtidig,skulle jo tro det var pest jeg fått.Gikk jeg inn i en butikk og så noen jeg kjente i hyllraden foran eller bak meg var de borte når jeg kom dit noen sekunder senere,etter 1-2 år på denne måten ble det til at når de endelig møtte på meg var det gått så lang tid at vi var blitt på nikk med hverandre og ikke mer.Du har klart og gråte og det har menn like mye lov til som oss damene har,jeg gjorde alt feil .Første par ukene husker jeg ingenting av,men som alenemor og med to til måtte verden gå videre så jeg prøvde og grave ned alt av følelser for jeg måtte ta meg sammen for dem,de tenkte da helt likt at de måtte ta seg sammen så mamma ikke skulle bli så lei seg,så der står vi i etterkant og er ødelagte på følelse livet vårt fordi ingen av oss har fått sørga,alle tre har bare fortrengt det,desverre,så fint når noen klarer og få ut men tror du har fortrengt masse du og,du bare løfter litt på korken innimellom og da bobler overskuddet ut før du setter på korken igjen og er den blide koselige overskuddsmannen som halter videre med masse innstengte følerser og vondter,vi over lever men hadde trengt ig få tømt ut alt det gamle grumset og begynne og ta det der og da.Lett og si men og gjøre er en annen sak,men du fortjener ikke at folk skal være ekle mot deg ❤️

    2. Tja, tenke vedkommende e skikkelig stolt av seg sjøl, akkurat nu
      Det der va fullstendig unødvendig, har vedkommende litt ryggrad,så stikk innom og si unnskyld,da vel.
      Og du, Kokkejævel, ha en fantastisk dag i lag med dine små og store.

    3. Dette har du bare godt av faktisk! Hvordan kan du tillate en slik språkbruk i kommentarfeltet på FB? Hun som skriver at du syter litt vel mye, har du sett hva slags svar hun får og hva hun blir kalt?? Føler du ikke noe ansvar, gammelt mobbeoffer som du påstår å være.

      Klippet fra din Facebook, svar til en av dine følgere:

      Har du dyssosiale trekk? For et motbydelig lavmåls menneske du er… Håper virkelig ikke du har formert deg 🤮

      Og DU syter over vaselin på bildet av deg….

    4. Stå på du gutten. Skjønner du ble lei deg,men tenk som så: dette er søppel fra råtne folk uten oppdragelse eller empati…Noen bare MÅ ødelegge og spre galle. God klem

    5. Det er liten tvil om at det er vokst frem en for meg underlig kultur der mange mener at de da på død og liv MÅ vise uvilje mot mennesker de feks er uenige med. Jeg har for mitt bare liv ikke klart å forstå hvorfor… jeg har riktignok bare levd i 48 år men jeg tror aldri jeg kommer til å forstå hva som driver mennesker til slike handlinger! Det er jo ikke slik at man liker, er enig med eller forstår alle men hva skjer med at man bare lar det være med det?? Hva gjør at mennesker blir så lavmål at man må gjøre feks hærverk og spy utav seg alt mulig møl på nett? Hvorfor … hva føler de som gjør dette? Er de så tomme innvendig, har de så lite godt i livet sitt at de velger den unødvendige og stygge taktikken å ta det ut på andre?? Jeg kommer aldri til å forstå dette… virkelig.
      Og jeg er ikke enig med alle og noen på SoMe synes jeg ikke appellerer til meg… men jeg gjør da ikke noe vesen utav det. Jeg bare følger de ikke… så enkelt.

      Men kokkejævel… jeg må si at det du ( og med det din kone og barn) blir utsatt for er bare stygt gjort. Uansett om noen ikke liker en person så er dette så skammelig å gjøre, og jeg skulle virkelig av hele mitt hjerte ønske at jeg kunne gjort dette ugjort for dette er ikke fortjent. Ingen fortjener dette.
      Jeg håper du klarer å få smerten ut, få den levelig og ha gode dager med dine.
      Alt godt.

    6. Hva i alle dager er det slike skapninger plages av? Det må være et nakent og innholdsløst liv, når de ikke har annet å bruke tid på enn å gjøre noe så unyttig. Hadde det vært et barn som hadde fått tak i en blyant så kunne det ha vært gjort et forsøk på streker som kunne lignet på skjegg eller kosedyret sitt. Dette ligner mer på noen som er helt tom mellom ørene og ekkoet brøler i bakhodet. Stakkars kryp. Vedkommende rekker deg ikke til anklene en gang. Du har så masse resurser som du raust deler med så mange, samt at du har en flott familie som du er glad i og blir gjengjeldt. Det er verdier som dette krypet aldri i sitt liv får oppleve, hvis hen ikke endrer seg og ser hvor iskald og tomt det er det livet hen lever er. Hold fast på dine flotte verdier som er deg og den flinke fagpersonen du også er.

    7. Det finnes mer enn nok av idioter i to sko! Ikke la de «sette seg på deg», ikke la de få gotte seg på dine vegner, de er så innmari dumme så de forstår ikke konsekvensen av det de sier eller gjør! Så løft hode og gå rett i ryggen og smil mot verden så får du smil tilbake, det kan æ love deg!

    8. Det er synd at noen MÅ gjøre noe dritt mot andre , mulig ikke han takler din suksess med butikk og bøker , drit i han og gå videre med høyt hode , vet det er tøft , men du jobber bel litt mye nå ? Hver forsiktig , kroppen sier fort ifra , lykke til videre

    9. Dette er nok en person som aldri hadde turt å se noen i øynene og samtidig ytre egne meninger.
      Troll uten personlighet og ryggrad.
      Troll som aldri vil få gitt ut en egen bok 😀

    10. Dritmennesker finnes, dessverre!! Rist det av dæ, trekk pusten dypt og tenk på alt det gode 👍 Sende dæ en klæm 🥰

    11. Mennesker kan være noen skikkelige rumpetroll. Ikke den varianten som er tidlige versjoner av frosker, men rumpetroll – bokstavelig talt. Det er mange som ikke tenker sånn!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg