Julepsykose

Så kommer man hjem fra jobb da, glad og relativt fornøyd. Kjølerommet er reparert. Godt humør på jobb, selv om det har vært ekstremt rolig og lite kunder. Hjemme venter middag, fiskekaker med klassisk tilbehør, som Kjærest og Datter skulle lage sammen.

 

Trodde jeg!

 

Dette er hva jeg ble møtt med. Eller, dette er hva jeg etter hvert så da jeg fikk skjært meg gjennom kongerøkelse-tåka som slo mot meg da jeg åpna ytterdøra. Hele stua full av julepapir og en diger dunge med håndarbeid som de satt og pakket inn. Julemusikken dundret ut av lydplanken. Kjærest har en Julegavebok som hun, hvert eneste år, sirlig fører inn hvem som har fått hva tidligere år og hva de er så heldige å motta i år. Boka blir tykkere og tykkere for hvert år som går, for Kjærest elsker å gi julegaver til folk. Skal ikke så mye til å bli inkludert heller. Møter du henne på butikken og høflig spør om hun vet hvor havregrynet er, så kan jeg garantere deg at det vanker et par strikkavotter under juletreet.

 

Neida, overdriver kanskje litt, men hun har et stort hjerte for mange. Hun elsker rett og slett førjulstida. Middagen? Ja, den måtte jeg lage sjøl! Tenke seg til. Arme mann!

 

God jul med din glede, når den tid kommer!

 

 

19 kommentarer
    1. For en Kjærest du har, heldige kar! 🙂 Tenk så mange timer med håndarbeid som ligger der og blir sirlig pakket inn. Omsorg og varme i hver maske hun har strikket. Umåtelig imponert over henne (og Datter som hjelper med innpakking.) Blir nok mange glade mottakere på julaften. God førjulstid <3

    2. Så koselig bilde av dine kjære som deler stunden😍 Ha en fin førjuls tid alle sammen ❤

    3. Du må være glad for at damene dine, har det så fint sammen, viktig og kose seg i vintermørket😊. Da får det vel heller være at middagen blir litt seinere. Super fint at du har fått i gang kjøla så fort, ja blir nok kjempe julebord på kjøleteknikketen🤣

    4. Førjulstida er fylt med et spekter av følelser og diverse tilstander ☺ og hjemmelaga under juletreet er toppers 🤗🎅🎄

    5. Ja, god fordeling i heimen, skjønne æ. Kjærest og datter tar sæ av det som mange menn styre unna, nemlig å pakke inn en mengde med gaver 🎁🎁Og har man en samboer som e kokk👨‍🍳, da delegere man matlaging over til han🤣🤣

    6. Jul er jul 😱 ikke at jeg er SÅ begeistret for alt som har med shopping etc – men MATEN derimot er noe jeg gleder meg veldig til 👏🏻👏🏻👏🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg