Kjærest og Kokkejævel i hovedstaden Vol. 1

Hun tror det er et romantisk øyeblikk, med strykeorkester i bakgrunnen, mens han verdensvant og umerkelig trekker opp mobilen og foreviger øyeblikket for all verden. Slik er livet med Bloggkongen. Det er sikkert ikke lett, men glamorøst i alle fall.

 

Starta dagen med en lett liten frokost på hotellet. Kjærest strikker på, for er litt surt i Oslo nå og må få ferdig en sjal før frokosten er over.

 

Så bar det ut i gatene. Vi har vært her før, men er ikke voldsomt kjent, så tenkte vi skulle følge skiltene.

 

Skiltene var bare forvirrende. gikk mot Nordpolen, men havnet på et sted som het “Granbar“. Kult navn, dyrt øl; en toppblogger verdig, prisen altså. Klokka er 11:05

 

Kjøpte oss en kebab med elg på julemarkedet i Spikersuppa. Begredelige greier! Herregud at det er mulig å ødelegge gode råvarer på denne måten. Dere burde skjemmes! Jeg er veldig glad i enkel mat, men da må det være være skikkelig. Hvem blander tyttebærrømmen ut med vann! Og hvorfor? 149,- kroner. Grei pris på gatemat hvis det er mat, men dette er ikke mat!

 

Nei, spiste ikke opp, men pirka ut maten og ga det til noen duer. I bunnen ligger vann! Hadde det vært fett skulle jeg tilgitt, men jeg vil ikke ha vann i bunnen av en kebab til 149, sorry!

 

Oppdaga heldigvis noen pølser som var grillet på trekull like etter. Roet meg litt ned. Helt til jeg så at de skrøt av at de grillet pølsene på trekull. Vet ikke hva som er vanlig her nede, men nordpå vet vi ikke om annet enn trekull å grille på. Hvor mange typer kull finnes det egentlig? Gummikull, er det vanlig? Knokkelkull? Jeg aner ikke. Selg gjerne, men vær så snill da!

 

Kom meg vekk fra både elgkebab og pølser og tok heller bilde av et skilt med marsipan. Bloggkongelivet er glamorøst, spennende og artig.

 

Nok julemarked, her skal det sittes i trapp!

 

Først var det greit, men innså til slutt at vi hadde havnet på en hobbyforretning. Da sittes det litt hvis du er mann.

 

Måtte jo stikke innom =Kaffe for å støtte. Kjempeopplegg, men mye mindre lokale enn på TV.

 

Kjøpte meg en ny stol. Litt liten, men produsenten skulle produsere en som var litt mer verdig etter hvert.

 

I dag er det akkurat fem måneder siden han bare dro. Kjærest tenner et lys i Oslo domkirke.

 

Jeg tenner et lys til. To brødre, to lys. Savner dere, gutta!

 

Prøvde å sette inn et bilde til etter dette, men fikk det ikke til. Ble ikke verdig nok. Legger heller ut flere bilder i kveld. Tror det er best slik. Vi har det bra. Koser oss. Skal ut og spise indisk straks. Jeg elsker indisk mat! Rene, kontrastfylte smaker. Enkelt og veldig, veldig godt.

Håper dere får en fin ettermiddag, og hvis dere ikke kikker innom i kveld ønsker jeg dere en riktig fin kveld 🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

32 kommentarer
    1. Artig å sjå ka dåkker gjør der sør, kos dåkker videre med god mat og opplevelser 🌺 Dåkker e et fint par 😊

    2. Var på VM i skiskyting for nån år siden. Det va selvfølgelig rigga til i Spikersuppa. Vi kjøpte noe, æ trur det va gløgg. Fy f.. for nokka dritt, rett og slett.
      Så mye av det som selges der e iallefall ikke KVALITET.

      Nyt ellers storbylivet og det som hører med på en kjærestetur 😊

    3. Tips til indisk er Restauranten Mr. India ; fantastisk god mat der😀. Kos dere i Oslo-bygda🎅🏼

    4. Kos dere i storOslo😀det fortjener dere begge❤️
      Hopp over morgenbloggen og bare nyt en rolig morgen uten å må noe😊

    5. Sjelden at navnet passer så bra som nå, det er bare ei eineste suppe hele opplegget som er i Spikersuppa nu.
      Godt man ikke må innom der.

    6. Så godt å se at dere koser dere! ❤️ Jeg pleier også å dra til Domkirken, og tenne lys for mine som har dratt. ❤️

    7. Jeg digger kjæresten din, bunningen med, strikker over alt, slike jenter det vil strikkenorge ha.
      Var i Oslo tidligere i uka, tente lys for min lille i kirka, satt en stund i stillhet og ro. Jeg er ikke så glad i Oslo, folk og kaos, mye finere både i København og Stockholm, roligere, nisjebutikker, ikke bare kjøpesenter lik alle andre kjøpesenter over hele Norden.
      Nyt dagene i lag.

    8. Kos dokker -heilt normalt å strikke i ledige øyeblikk 👍👍 æ måtte vise gemalen at det e ikkje bare mæ 😇😇😍👍😜

    9. Så mange fine bilder, og artige betraktninger! Bloggkongen tar Oslo på pulsen 😄 Kos dokker videre!

    10. Så mange fine bilder, og artige betraktninger! Bloggkongen tar Oslo på pulsen 😄 Kos dokker videre!

    11. Har dåkker ikke vært på Freia-butikken på Karl Johan?? 😳😳😳 Rett ved Grand hotell.
      Drømmested, kor du får kjøpt så mange favorittbita av Twist, som du bare vil.
      Da slipp du å la alle de du ikke liker ligge igjen i skåla, til jula e over, og dem blir kasta. 🤪
      Eia va æ der!! Å lage en favorittpose Twist, gjør æ alltid, når æ e i Oslo!!
      Kos dåkker videre!

    12. Fabelaktig beskrivelse maten. Er så enig med deg. Mye kunne blitt gjort så mye bedre om man brukte litt mere tid.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg