Kjæreste Gud, du som er i himmelen!

Kjæreste Gud, du som er i Himmelen! Du er kjent for å være en relativt fin fyr. Fornuftig, klok og med absolutt all makt over både himmel og jord. Jeg skjønner jo at det er litt artig å plage oss i uke etter uke etter uke med snøfall som aldri tar slutt. Hadde trolig gjort det samme hvis jeg var deg, men jeg har jo ikke din visdom. Det var morsomt kanskje de første månedene, men nå har du døtte meg holdt det gående i snart et halvt år! Jada, jeg vet at et halvt år er lite i en evighet, men hei, har du ikke noe corona du heller burde fokusere på enn å holde på med all denne snøen? Spør ikke for å være frekk altså, men lurer jo litt, innrømmer det.

Kjæreste Gud, du som er i Himmelen! Se på Kjærest, se inn i øynene hennes og si meg hva du ser. Det er galskap. Det er desperasjon. Hun klarer ikke mer. Hun angriper. Jeg er forsvarsløs og redd. Hjelp meg Gud, hjelp meg!

 

Dette er et skudd i blinde, bokstavelig talt siden man ikke ser en meter en gang foran seg i snøkavet. Jeg vet ikke om du leser blogg en gang. Trolig ikke min i alle fall, men kanskje du har folk som følger med på sosiale medier for deg. Håper det, for nå orker vi ikke mer. Det er nok nå! Hører du, det er nok!

 

Ydmykt hilsen din Kokkejævel. Din venn som du en gang sendte ned til menneskene for å spre kulinarisk nytelse og glede. Eli Eli Lama Sabachthani?

21 kommentarer
    1. En ting e jo at vår herre fyller på med mengder av snø, men han klarer jo ikke bestemme sæ for kor han legger det. Så han peise på med vind, og som oftes flytter han det inn i vindfanget vårt. Lurer på om æ har gjort han nokka siden han fyller snøen inn her “hmpf”

    2. En gang jeg plukka jordbær hos bondekona Sand, var det ei fioran meg (ei kjerring i 60-åra vel) som feis kraftig.

      Og så snudde hu seg mot meg, og sa det, at det her var en fittefis.

      Men var det noe slags løgn,lurer jeg nå.

      Var det her en rompefis,lurer jeg.

      Og i dag har jeg brukt den her prompetrusa,som jeg fikk av negeren på Kiwi, Og med den her trusa, vil prompene mine lukte jordbær.

      Og da jeg gikk ut i gangen her, på tidligere Thon Hotel, prompa jeg i fem minutter.

      Og da en femi kineser (med semi ståpikk,må man vel si), bøyde seg ned og kjente på lukta, sa han det at prompene mine lukta verre enn før.

    3. Har heldigvis ikke de mengder med sny. Her regner det bort like fort. Skulle ønske vi kunne ha noen fine vinterdager med sol. Har nesten ikke sett sola i vinter. Enten snyvær og måkking eller sørvestkuling og regn. Be før mæ å i samme slengen. 🙈🙈Rigmor

    4. Huff og huff, missunder dere ikke snøen. Her sørpå er det helt bart, ingen snø eller frost. Våren har kommet.
      Håper dere også snart får oppleve vår og sol. Nå må du ikke la kjærest slite seg helt ut, det er tungt å måke snø for oss damer.
      Ha en fortsatt fin dag.👍🤗

    5. Æ har sett gåsetrekk i dag, i godt driv nordover! De passerer nok snart hos dæ…. Det e håp!!❤

    6. Du skrive godt som vanlig,ja dere har mye snø. Huff Og huff. Ja det tiner vel en gang.du og kjæresten får ha en fin kveld.🤗🌞🐣🐤🐥🐣

    7. Du skrive godt som vanlig,ja dere har mye snø. Huff Og huff. Ja det tiner vel en gang.du og kjæresten får ha en fin kveld.🤗🌞🐣🐤🐥🐣

    8. Denne støtter jeg. Bruker ikke å bli værsyk, men nå røyner det på. Har ikke problem med snyen som ligg på marka, men e mektig lei av at det kommer dalende i varierende fart hver eneste dag. Æ skjønne at han gjør det førr han veit vi takle det, men likavæl altså🤪 håpe han e like gavemild med varme og fine sommerdaga når den tid kjæm. Siden æ en av de som har yrkesforbud e det ikkje tell å unngå at man får litt mer fokus på detta hvite helvete. E liksom ikkje like arti lenger😠 Men, ok det gir sæ når det e over, blir sikkert fri tell etter St.hans i allefall 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg