Kommet for å bli!

Jeg skal være helt ærlig og innrømme at jeg ikke hadde peiling i det hele tatt da jeg satte meg ned kl. 17:10 torsdag 13. september og postet mitt aller første blogginnlegg, Vær hilset, Norge!.

 

Da jeg våknet dagen etter lå jeg på 5. plass. Dagen etter hadde jeg kravlet meg opp på 2. plass. Da jeg sto opp den tredje dag, som en annen Jesus,  hadde jeg faktisk klatret helt opp til 1. plass. Vilt og fantastisk artig! Siden har jeg holdt meg i toppen. I dag var det min tredje eller fjerde førsteplass. Aldri vært under topp 5. En helt ukjent kokk fra kuldens og mørkets rike! Ikke med på et eneste TV-program. Ingen podcaster. Ikke radio. Ikke Youtube.  Ingenting! Annet enn ordet. Mitt eget. Det holdt for Norge.

 

Har alltid vært glad i å skrive, helt siden jeg var bare ungen og ga ut diktsamling som hele familien fikk i julegave. Ble aldri noen stor poet, men har brukt FB mye, for en stadig økende leserskare, i mange år, men har vel i det siste følt at jeg hørte hjemme på en større plattform. Dessuten trengte jeg nok en slags virkelighetsflukt. Noe annet å tenke på. Fokusere på. Det fikk jeg og det har vært godt. Veldig godt.

 

Jeg skriver ikke dette for å skryte. Og da, litt for å skryte, for det er jo unektelig litt artig at jeg har bitt meg fast i toppen, uke etter uke. Tipper mange så på meg som et blaff. Et slags “one hit wonder”. Tror til og med mange håpet at jeg bare var det. Sannelig jeg sier Eder, jeg har kommet for å bli og jeg blir lenge!

Det er sikkert helt uhørt å poste et bilde av topplisten med seg selv på toppen, men gjett hva, jeg bryr meg ikke. Alle som blogger drømmer jo om å komme dit. Alle vil bli lest av så mange som mulig. Jeg kom og jeg blir ikke borte! Kan jo selvfølgelig ikke ligge helt i toppen, hele tiden. Det har jeg verken tid eller kapasitet til, men tror jeg har noe å tilby i lang, lang tid framover.

 

Takk for at dere leser meg. Takk for at dere finner mening og glede i en halvgammel ukjent mannlig blogger som deler av sitt liv på godt og vondt. Som gir dere sine aller beste oppskrifter. Som tar dere fram og tilbake fra bardomsminner til framtidshåp. Som tør å skrive om livet slik det faktisk leves. Når det leves. For de fleste av oss.

Ha en fantastisk dag!

 

 

45 kommentarer
    1. Heier på at du blir i toppen. Du er et herlig tilskudd, men om du skulle falle nedover på den listen. Av en, eller flere grunner så håper jeg du aldri slutter å dele. Takk for at du deler. Jeg lover å alltid lese.

    2. Gratulerer! Du skriver godt!
      Måtte bli 44år før jeg har lest min første blogg. Din.
      Lykke til videre.

    3. Hei! “Fant ” deg i dag – i din kommentar hos pappahjerte, faktisk! Herlig blogg – jeg elsker “hverdagsblogger” – det ekte, levde livet med opp- og nedturer.
      Haugevis med hjerter sendes hermed over – og tusen takk for at du setter ord på sorg, smerte og fryktelig vonde ting <3 Vi er flere som har hatt behov for å snakke om tunge, triste ting med en nøytral person – det er ikke ALT som kan "fikses" av de nærmeste, de er ofte litt for involvert, særlig når det gjelder barn man har fått og mistet – eller aldri fått….
      Og himla lykke til med foredraget ditt i morgen!

    4. Bare digge dæ,måten du skriver på og din selv sikkerhet uten å være høy på deg selv👏
      Jordnært og ekte 😍
      Skal lese så lenge du skriver 👍

    5. Liker liker liker ☺️ Fantastisk lesing. Skryt, selvskryt det er lov det. Og helt nødvendig 👍☺️

    6. Digge dæ og bloggen din – den eneste æ læs 🙂 Fortsett med din stil – det e den vi like 🙂

    7. Hadde aldri trodd jeg skulle lese eller følge en blogg, men der tok jeg feil. Bloggen din har alt et menneske trenger; humor, alvor og mat. Du er helt rå med ord og betrakninger på livet.Topplasseringene er fortjent 💪😊

    8. Anti-Janteloven er vi herved ferdig med. Fortsett å skryte, fortsett å løfte deg selv, i selveste livet👍🌹. Ha en strålende dag🍁

    9. Fy fader du er konge så direkte og rett fram. Og så skryter du av deg selv, noe som er uhørt 😂🤣 bare å fortsette å være deg selv. 👏👏👏👏👏👏

    10. Har fulgt deg på Facebook en god stund, synes du skriver ærlig og artig.

      Å skrive kan være god terapi, utnytt det til det fulleste.

      Har tenkt mye på deg og hvor mye du har måttet gjennomgå.

      Du er en av de tøffeste jeg vet om. Måtte fremtiden bringe deg kun gode ting.

    11. Det er alltid spennende å lese hva du skriver. Bare fortsett og skryt av førsteplassen. Ha en flott dag!

    12. Gratulerer, det er så fortjent med 1 plass🏅🏅 du skriver fantastisk, ærlig, oppriktig og ikke minst utrolig morsomt😘 Og ja det er LOV å skryte av seg selv👍

    13. Det e fordi du e ekte vare, levd liv, på godt og på vondt. Hei ved! Ikke nå fjas og stæsj 😉👌

    14. Ønske dæ en fantastisk dag,det e ikke rart du ligger på toppen 😊🍀🎉 det er utrolig flott og lese bloggen din 🌅😊
      Gratulerer!!! 🎉🎉🎉🎂

    15. Hei og god morgen ! Selvsagt er det lov med selvskryt! Alltid noen som ikke liker det men hvem bryr seg. Så lenge du har noe du ønsker å formidle og du har en tilhørerskare som ønsker å lese dine betraktninger om løst og fast er det bare å stå på. La pennen danse over papiret, løst og ledig. Krydret med språkblomster, hverdagslige ting som gir mening for folk flest!
      Fornøyelig å følge deg. I hverdag og fest. Tunge dager. Lette dager. Humor og alvor. Vær stolt av deg selv!

      1. Fy fader du er konge så direkte og rett fram. Og så skryter du av deg selv, noe som er uhørt 😂🤣 bare å fortsette å være deg selv. 👏👏👏👏👏👏

    16. Dine blogger får meg til å ville lage mat. Men jeg kan ikke lage mat, så da leser jeg bloggen din og drømmer meg bort. Keep ’em coming dude 👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg