Langtidsstekt bjørneribbe.

09:00 i morges satte Svigerfar ribbe inn i ovnen på 110 grader og fem timer senere spiste vi. Ribba ble saltet og pepret i går. Noen av oss hadde gledet oss, andre gruet seg, til å smake på dette kjøttet som vi gav ham i julegave. Jeg tilhører nok begge kategoriene. Artig å smake noe nytt, men er ikke voldsomt glad i vilt egentlig og villere enn bjørn er det vel vanskelig å bli hvis du ikke er en tiger.

 

Hvordan det smakte? Helt greit, nesten som okse, men med en litt udefinerbar stram ettersmak. Noen sa det smakte pinnekjøtt. Bestemor likte det godt sammen med de baconsurra dadlene. Litt sødme vet du. Personlig nøyde jeg meg med en liten smak siden vi heldigvis hadde masse annen mat. Koldtbord er liksom mer min greie. Pinglekokk!

 

Ellers har vi hatt det veldig fint i dag. Etter en koselig frokost kjørte vi Datter opp til helsesenteret der korps og drillerne skulle ha dagens første opptreden. Hun var utrolig flink og det var en veldig, veldig stolt pappa som så på. Blir rørt jeg når ungene er flinke.

 

Finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær. Vi hadde begge deler.

 

Glade og fornøyde. Showet er ferdig og varm bil venter.

 

Når har vi kommet oss hjem. Joggebuksa er på. Datter er noen timer hos sin mor og sin bror og koser seg. Vi skal benytte anledningen til å se et par episoder av verdens beste serie, Designatet survivor. Gleder meg!

 

Digital bamseklem fra meg!

 

 

 

 

 

5 kommentarer
    1. Den blåbærpavlovaen såg helt nydelig ut😋. Den skal prøves ved neste anledning👍. Trur den blir å falle i smak her i fam. Takk for deling av oppskriften😉.

    2. Jeg har smakt isbjørn kjøtt, med blæretang stuing til. Smak, tja endel transmak av kjøttet var det, så det kan jeg stå over. Blæretang stuingen var bedre.
      Maten var lagd av et kokkelaug. Så kompetansen var på plass.

    3. Jeg må bare innrømme at bjørnekjøtt ikke frister så veldig. Vet ikke hvorfor….mat er mat….og ellers er jeg ganske så altetende.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg