Min siste vaktliste

Jeg har skrevet vaktlister siden 2002, og har lønnet alle på lista siden 3. oktober 2013. I dag kl. 14:17 trykte jeg “lagre” for aller siste gang. Selv om jeg fortsatt ser ut som en rødmusset værballong ,så ble jeg umiddelbart flere hundre kilo lettere. Det var nesten et religiøst øyeblikk. Det føltes så godt. Så riktig. Så ubeskrivelig deilig.

 

Første august overtar de nye eierne. Jeg jobber selvsagt ut august hvis de vil ha meg der, men signaler tyder på at de slipper den gamle hunden løs fra mandag 16. august. Herregud som jeg gleder meg!

 

Selvfølgelig er jeg glad i plassen, folka og kundene, og savnet kommer garantert snikende ut på høsten en gang, men etter at Lille Vakre døde mistet jeg på mange måter det som skulle til for å drive plassen videre. Hoftepluss gikk med i “dragsuget” på en måte, og ble, natt til Sankthansaften 2019, redusert til et sted jeg fikk lønn fra, og ingen klarer å drive Alta største alkoholfrie serveringsted videre på en god måte hvis det er lønna som motiverer.

 

Etter snart et tiår på Amfi, så er det nå på tide for meg å gjøre noe helt annet, noe roligere. Lillebror er liten. Jeg har så inderlig lyst til å jobbe _relativt_  normalt, i stedet for å være både være sykevikar og ferievikar rundt alle årets høytider. Gleder meg også til å kunne reise på ferie selv. Det er opp til flere år siden jeg gjorde et slikt stunt, og den gang varte det bare en uke. Fantastisk tur likevel!

 

Vær så snill å tolk dette innlegget som det var ment, nemlig et lite skriv fra en på mange måter privilegert mann som gleder seg til flere øyeblikk med sønnen sin. I dag, da jeg rett og slett bare dro fra jobb da jeg var ferdig med lista, hadde vi et av de fineste øyeblikkene vi har hatt siden han ble født, men det blir mellom oss to. Gutta,

 

 

Ha en frigjørende lørdagskveld, alle!

 

Kulinarisk hilsen

Kokkejævel

Vandringsmann

 

 

6 kommentarer
    1. Stå på kokkejævel, i ditt nye liv, men hold nu liv i bloggen. Og seff dæ sjøl og fine familien. Bli det tur til Alta i år, legg vi turen innom og sjekke “leget” 👍👏

    2. Med bilder og omtale av firmaer så lurer jeg på hvor reklamemerkingen er? Er der ikke regelverk for sånt?

      1. Reklamemerking er kun påbudt dersom det foreligger en avtalt form for godtgjørelse fra det respektive firmaet, hvilket det ikke gjør i dette tilfellet. Foreligger ikke en slik avtale (om lønn/godtgjørelse) mellom firma og blogger, kan vi snakke- og fremsnakke i øst og vest, og derav besørge en ubegrenset vekst i omsetning (det være seg om det dreier seg om eget- eller tredjeparts virksomhet) uten å merke

    3. Trur livet vil være bra fremover. Høres bra ut at du kan senke skuldran å ta det med ro.
      Håper du finne den roen du søke. Livet e jo litt gøy å med noen små som vil ha oppmerksomhet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg