Mitt nyttårsforsett er å kutte ut utroskapen og prøve å reparere forholdet. Det har gått fullstendig til helvete i jula.

Jeg har gjort mye dumt opp gjennom livet og har slett ikke alltid vært snill gutt, men i jula har det gått fullstendig av hengslene. Alt jeg har hatt av innestengte hemninger og kulinarisk moral har jeg oversett totalt og slurpet og slafset i meg alt som deilig har vært. Som en gastronomisk horekunde har jeg gått fra det ene måltidet etter det andre og tatt for meg uten det minste snev av dårlig samvittighet.

 

Med iskald kynisme har jeg flere ganger om dagen i over en uke bedratt min kulinariske “kone”, min kjære Kokkejævelkuren som de 10 siste ukene før jul trygt og rolig førte meg ned fra nesten 140 kg til under 120 kg.

 

Det var slett ingen selvfølge at hun skulle vente på meg etter alt bedrageriet, men det gjorde hun altså. Hun har tilgitt meg allerede og i morgen er hun tilbake ved min side. Ingen av oss vet hva det voldsomme utroskapen har gjort med kroppen min, men det er både synlig og åpenbart i det eneste speilet jeg ikke har knust at tirsdagens veiing kan bli en bokstavelig talt tung belastning.

 

Uansett, skaden har skjedd, men jeg skal gjøre alt som står i min makt for å rette opp i forholdet og være trofast og snill gutt.

 

(I alle fall fram til påske!)

 

 

 

 

7 kommentarer
    1. Trøst dæ med at det ikke e 140 kg + julens utskeielser 😄 Så e det jo, som æ vil huske du nevnte nokka om før jul: det e ikke det du spis mellom jul og nyttår som e det værste, men det du spis mellom nyttår og jul, som kan gjøre mest skade 😄

    2. Æ trur at om man skal holde ut et strengt kosthold så må man kunne være litt utro, som du kaller det. Skal man aldri unne seg noe godt, så sprekker man mye fortere. Lykke til videre

    3. Ingenting er “lettere” enn å bedra seg sjøl 😜
      Må visst kasserte en søppelsekk med gotteri og potetgull-(min svakhet) 🙈
      Kan alt dette teoretisk, men viljen er som en stor geleklump 😝🤐
      Har “fulgt deg” utover høsten og ser du har til de grader en vilje som jeg misunner deg 😉👍
      Masse lykke til med fortsettelsen og ha et fortreffelig nytt år, hele familien 💞

    4. Äsch då…Om man aldrig får unna sig.. vad fan är livet värt då?
      Hur glad och trevlig hade du varit under jul om Alla andra frossade och du satt med morötter och gröt? 😉
      Tror nog otrogenheten var bra för husfriden jag .. Så får ni heller ta en skikkelig oppvask imorgon. Du och kokkejävel kuren.. Allt kan repareras!
      Lycka till! Jag skall försöka mig på en närliggande bana jag med 😉

    5. Magisk og fantastisk lesing🤣🤣🥳
      Godt å se andre har opplevd det samme, og klare å sette ord på det👏👏🥰😬
      Sammen skal vi klare sette stø kurs mot julekropppen 2022!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg