Nei, men så svar da for hevlete!

Vi er ikke venner, men vi har ganske mye med hverandre å gjøre. Bor ikke på samme sted, men rimelig tett kontakt likevel. De siste dagene har vi holdt på å sluttføre et prosjekt vi samarbeider om og det har vært mange mailer fram og tilbake. Jeg har fått mail og svart på disse rimelig kjapt og motsatt. Slik må det være noen ganger hvis man skal komme i mål. Hvis den ene plutselig ikke svarer på et døgn så stopper prosessen naturligvis opp.

 

Jeg besvarte mailen jeg hadde fått kvelden før tidlig på morgenen dagen etter. Lenge før kontortid. Regnet med at jeg kom til å få motsvaret innen klokka ti, senest klokka tolv. Kom ikke noe svar, men regnet med at det sikkert hadde vært noen møter eller noe. Livet kan skje for alle av og til. Litt irriterende, men regnet med at svaret i alle fall ville komme før arbeidsdagens ende. Det gjorde det ikke. Det ble til og med kveld og jeg gikk og la meg. Forsatt intet svar. Faen altså! Dette er jobb og nå er det helg og kan neppe forvente meg noe før til mandag. På grensen til useriøst dette.

 

Dette var i går. I morges så jeg på FB at det hadde vært en begravelse. Jeg hadde altså gått rundt og irritert meg over en mail jeg ikke fikk pga at noen hadde mistet noen de var glade i. Kjente jeg ble litt flau over meg selv. Tok fram telefonen og sendte en kondolansemelding på messenger.

 

Hver eneste dag er vi i kontakt med et ganske enormt antall mennesker som vi egentlig vet veldig lite om. Vi aner lite om hva som skjer i livene deres selv om vi føler vi kjenner dem ganske godt. Det fikk jeg en påminnelse om i dag og det hadde jeg bare godt av.

 

Ha en omtenksom dag!

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Veldig bra reflektert.. Et russisk klokt ordtak..» Vi kjenner ikke et annet menneske før vi har sittet sammen og spist en sekk salt i lag, med teskje.. Når sekken er tom, kjenner vi hverandre litt mer..»

    2. Ja, vi burde slutte å irritere oss så lett, alle sammen, fordi man vet ikke hva som skjer rundt om kring. Greit med en påminner av og til 😀

    3. Vi alle treng sånne oppvåkninge i blant og vi har bærre godt av dem😊
      Ha en fortsatt fin Lørdag😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg