Nei, vi kommer aldri til å danse!

Foto: Frikant

Jeg er ingen utpreget danseløve. Sist gang jeg danset var på et julebord på nå nedlagte Nord-Norges Salgslag tilbake i forrige årtusen. Mente selv jeg hadde rimelig bra kroppsbeherskelse, men da jeg åpnet øynene, etter et par intense minutter som Michael Jackson på dansgulvet, og så at det satt et par fruentimmere, et par jeg kjente godt, og lo av meg, innså jeg , motvillig, at dette kanskje ikke var helt i min gate likevel. Blir faktisk fortsatt litt trist når jeg tenker tilbake på dette, for jeg var glad i å danse. Siden har jeg aldri danset.

 

I går var det finale i SVD. Har aldri tidligere fulgt med, men etter at jeg begynte å blogge så jeg at  mange av dem jeg “konkurrerer” mot på blogglista drev å svingte seg rundt på parketten, så har vært litt artig å følge med av den grunn. Datter og Kjærest er blodfans og SVD er obligatorisk på lørdagskvelden når Datter er her. Personlig er jeg veldig glad for at det var finale i går, for jeg må innrømme at det er grenser for hvor artig det er å se på at andre danser i lengden. 12 lørdager på rad.

 

Hvis jeg hadde blitt spurt om å være deltaker i SVD hadde jeg takket nei. Hadde ikke tenkt meg om en gang. Det tar alt for lang tid. De må jo trene absolutt hele tiden. Ikke hadde jeg fått lov heller. Vi snakka om det i går. Datter sa nei, nei, nei, og hun mente det. Et sted går grensen, også for henne. Kjærest var litt mer positiv der hun satt og så akkurat litt for lenge på magen til vinneren og tenkte at jeg sikkert ikke hadde hatt vondt av en time eller to på parketten.

 

Nok dans! Skal straks kjøre på jobb og krydre ribbe. Fikk inn et par hundre kg på fredag som ligger på kjøla og skriker etter salt og pepper. Ribba må saltes 2-3 dager, med svoren ned, for at svoren skal bli sprø og fin. Skal prøve å salte mest mulig i dag, men har litt ande ting å gjøre også. Skal visst på julemarked klokka 11. Håndarbeid. Kjempespennende. Hva man ikke gjør for kjærligheten.

 

Nei, ønsker dere en fin søndag alle sammen, og tusen takk for at dere leser meg. Det er slett ingen selvfølge å bli lest og jeg setter enormt stor pris på det 🙂

 

Vi smattes!

 

 

26 kommentarer
    1. “Aldri” e et veldig langt ord som nesten bare æ har lov å bruke. Vedde en lammerull (SELVFØLGELIG hjemmelaget) på at du plutselig svinge dæ over tv-skjerman. Enten du egentlig vil eller ikke.

    2. Hei, synes du skal by opp kjæresten til dans jeg. Glem de dumme damene som lo av deg. Gleder meg hver dag til å lese bloggen din. Du skriver så bra!!!!👍

    3. Åååååå huttetuuuuu, no fikk eg skikkelig løst tell å se deg på parketten……du veit vel at ei «nei» egentlig er en utsettelse på et kommende «ja»😉 samt at damene i huset alltid har dobbeltstemme..

    4. Man kan aldri få for mange håndarbeidsmesser skjønner du , kos deg masse og lek interessert 😊 det lønner seg alltid 👌😃

    5. Fin søndag te dæ å damene dine, fin måte å støtte opp om lokalt å dra på marked , om en ikke kjøperså mye så hær en vist ansikt, å det kan jo være et +.Fint du må krydder på mere ribbe betyr jo at folk handler👍😊

    6. Fin søndag te dæ å damene dine, fin måte å støtte opp om lokalt å dra på marked , om en ikke kjøperså mye så hær en vist ansikt, å det kan jo være et +.Fint du må krydder på mere ribbe betyr jo at folk handler👍😊

    7. 😁😁 2 flotte finalister i SVD, fortjent at AH vant. Fordi, ikke bare var han fantastisk flink, men de mannlige deltakerne har en litt større utfordring enn damene. De skal kunne føre partneren og det skal vises. Ha en fin søndag 🌞

    8. 😁😁 2 flotte finalister i SVD, fortjent at AH vant. Fordi, ikke bare var han fantastisk flink, men de mannlige deltakerne har en litt større utfordring enn damene. De skal kunne føre partneren og det skal vises. Ha en fin søndag 🌞

    9. Hei 🙋‍♀️ Noen synger i dusjen, andre danser kanskje? Og om du strikker, broderer, baker eller koker, perfeksjonert håndarbeide alt sammen. Med sine spesifikke teknikker, metoder og ikke minst oppskrifter ☺ kos deg på marked og ha en fortreffelig søndag ☺🤗

    10. Og jeg iallefall setter umåtelig stor pris bloggen din. Eneste bloggen jeg leser. Ønsker dete en kjempefin søndag.

    11. Trivelig å lese det du skriver på godt og vondt. Du skriver så bra gleder meg til neste blogg 👏👏😊

    12. 🙌🏻🕺🏽
      Lag en fin søndag og dans med saltet i den ene hånda og ribba i den andre …………å gi litt faen ….
      …..et godt tips har jeg hørt 🦋🍀

    13. Ha en fin søndag, med eller uten en dans! Misunner dere julemarkedet i dag. Kommer vel snart her også. 😀🤶🎄

    14. Høres ut som en flott dag🥰. Håndarbeidsmesser er hærlig skue🙂. Støtter kjærest på den prioriteringen på en søndag👍. Må prøve å legge tipset ditt om ribba bak øret.
      Ha en fantastisk dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg