Nytt år og ny sjef, (men nye muligheter.)

Jeg har vært dedikert kjøkkensjef siden 2002 og bedriftseier siden 2013. I 18 år har jeg vel, hvis vi skal være ærlig, på mange måter ofret både venner og familie for at Altas befolkning skulle kunne spise minst like godt som de kunne gjøre et hvilket som helst annet sted i landet. Jeg har ofret sjelen og all min fritid, gitt absolutt alt jeg har hatt av krefter, både kreative og mekaniske, for å få dette til.

 

De første 16 årene elsket jeg det. (Hadde jo ikke tid til annet ) Dette var mitt liv, min livstil. Jeg verken kunne eller ville gjøre noe annet. Jeg hadde funnet min hylle i livet. Passe anerkjent. Passe kjent. Passe likt. Hadde det jeg trengte. God mat, god lønn og flotte arvinger.

 

Så ble jeg førti. Halve livet, i beste fall, unnagjort. Samboerskapet gikk i oppløsning. Arvingene ble myndige, men ville ikke arve. Kroppen begynte å si i fra. Varsellampene lyste rødt i dashbordet, men jeg bare peiset på. Vi levde godt og noen måtte jo betale for det. Penger kommer ikke av seg selv. Det er mange som tror det. At ledere bare sitter på ræv og håver inn penger. Tro meg, det er ikke slik det fungerer.

 

 

Så døde han bare. Etter fjorten dager. Jeg orket ikke mer. Av det gamle. Hadde ikke krefter.

 

Halvannet år senere sitter jeg her og skriver til dere. Prøver å skape meg et nytt liv. Det siste året har jeg blitt lest av så mange, at hvis jeg hadde villet, kunne jeg satset og levd av bloggen min, men jeg er jo kokk, kremmer og familiemann jeg først og fremst er. Og forfatter. Min først bok ble gitt ut i høst, og ble en av årets mest solgte. Ikke den mest solgte, slik jeg alltid håper, men i alle fall på lista. Tror salgstallene ligger et sted mellom 7 og 8 000 bøker UTROPSTEGN 

 

Neste høst kommer det en ny bok, gled dere, og det er det jeg skal ha hovedfokus på nå fram til sommeren.

 

Tenk at jeg får betalt for å skrive. Endelig!

 

Nettbutikken blir også et satsningsområde framover, spesielt inn mot høytider. Skikkelig god mat fortjener alle, og det er utelukkende det jeg selger. Kvalitet og småskala. Det unike. For de som er opptatt av slikt.

 

Kjærest og Lillebror er på trilletur til Svigermord. De går mye for tiden. Jeg jobber. Eller sover. Mørketiden er snart over. Framtiden virker svært lovende, selv om et langt liv har lært meg at det nye året kommer til å bli akkurat like humpete som året som kommer, men jeg tror ikke jeg kommer til å være like trøtt. Da blir alt lettere.

 

Alt godt!

 

(Og lykke til, Martin, du kommer til å råkke 2021!)

 

Og, folkens, godt nytt år forresten!

 

 

 

 

 

 

 

5 kommentarer
    1. Livet er ikke for utrena folk ! Men nå har du levd ei stund, og trent en hel del. Da kan man stikke fingeren i jorda og gjøre noen konklusjoner om hva som er viktigst, og begynne å prioritere, slik du gjør 👍. Ønsker Godt Nytt År til deg og dine kjære, og lykke til med forretningene på trivselsnivå 😀🎵💞

    2. Riktig Godt Nyttår til deg og dine fine🎉. Nå er mørketiden over,vi går en lysere tid i møte😊. Det har vært en veldig rolig fin jul ikke en eneste dag med snømåking,det e jo helt uvanlig👌.
      Har fått gått mange lange turer som gjør så godt i kropp og sinn😉. Lykke til med skrivingen og nettbutikken,det blir nok bra med litt roligere dager og mindre stress😍. Ha en fin kveld😄

    3. Godt nyttår til deg og dine fine 😍
      Gleder meg til å lese dine eksellente skråblikk på dette vanskelige, som vi kaller livet.
      Det er like spennende hver dag, å se hva du har på hjertet! ❤❤❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg