Om å bety noe, for noen

Plutselig kjenner jeg en intens smerte i brystet. Ut av ingenting. En kniv. Borer seg inn. Tror rett i hjertet, men vet ikke sikkert. Noe er i ferd med å slå rot. Inne i meg. Næres av meg. Finne næring. Fra meg. Der er ikke mye å hente, men noe må det være.  Jeg åpner øynene og ser at bladene slår knopper og blir grønne. Fra meg. Jeg tror det ikke skikkelig, men jeg ser det jo. Jeg ser at jeg betyr noe. For noen.

 

Jeg hadde en lang barndom. Var ikke spesielt godt likt. Hadde det ikke så enkelt ellers heller. Det var mye. Hele tiden. Overalt. Hjemme også. Utviklet en forkjærlighet for søvn. Være bevisstløs. Borte. Mitt beste øyeblikk er fortsatt akkurat i det jeg faller til søvn og forsvinner. Noen timer.

 

Alle mennesker trenger å bli likt. Ikke av alle, men av noen. Vi som har blitt mislikt av så mange, så lenge, spesielt i de viktigste små årene, har kanskje et ekstra sterkt behov for bekreftelse. Kjenne at vi betyr noe vi også. Har en slags verdi. Er noe. Spesielt,

 

Jeg skal ikke legge all verdens inn i disse nominasjonene til Vixens Awords, men jeg ble virkelig oppriktig glad. Og helt ærlig veldig overrasket. Og veldig, veldig takknemlig. Det finnes faktisk noen som finner også en slik som meg verdig. God nok. Best?

 

Dere aner ikke hvor mye det betyr for meg. Ønsker ikke krype og kravle. Jeg er ikke ydmyk over nominasjonene, er bare oppriktig glad for at det til slutt var tilstrekkelig mange som mente at jeg var den rette. At nettopp jeg hadde det som skulle til. Så mye sitter faktisk barndommen fortsatt i. Til tross for hva jeg har oppnådd de siste tjue årene. Ikke millionær, langt i fra, men suksessrik i alt jeg så langt har gjort. Tenk litt over det dere som slo, baksnakka, utestengte, terroriserte og rakket ned,  på meg eller andre. Hvor mye dere ødela og hvor mye det faktisk skal til før man føler man betyr noe. Er noe. Finnes. For andre. For noen.

Tusen takk, igjen! Betyr mye mer enn du tror, og veldig mye mer enn jeg trodde var mulig.

 

Takk for oppmerksomheten!

 

Stem på meg HER hvis du føler for det.

 

 

 

 

 

 

39 kommentarer
    1. Du e guille god.😀😘😀
      Må innom på “kokkejævel” hver dag.
      Du e et friskt pust,ujålat og ekte.
      Heie på dæ,og har selfølgelig stemt.

    2. Du e guille god.😀😘😀
      Må innom på “kokkejævel” hver dag.
      Du e et friskt pust,ujålat og ekte.
      Heie på dæ,og har selfølgelig stemt.

    3. Stemmer på deg, du fortjener virkelig denne prisen ( Flere av dem) ❤ Faktisk alle , eller….kanskje ikke den som omhandler interiør, men resten kan du jaggu ta med deg hjem!
      Fordi du fortjener dem ❤

    4. Med disse ordene treffer du mange! Og de rommer så mye! Det er ikke rart at vi heier på deg, følger deg og stemmer på deg, – du treffer oss gang på gang med dine ord! Ord fra det virkelige liv ❤️. Takk!

    5. Fantastisk bra innlegg!!! Kjenner meg SÅ igjen, den følelsen du beskriver har jeg hatt så til de grader idag.. ble holdt utenfor på ungdomsskolen jeg også men klarer meg veldig godt idag:) DU er god nok! Fortsett å skrive sånne knallbra innlegg, det betyr masse for mange mennesker

      DU fortjener å vinne <3

    6. Hei der…du må aldri glemme at du er god nok…
      Ja,så sitter de der som ikke var særlig ok,som slo,sparka og utestengte…
      Æ vet noe om det ja!!!
      Men husk bare på: du e go nok ❤ Æ har stemt på dæ 🙂

    7. “Barndommen varer heile livet…”

      Den setninga sei så mykje, opplevelses blir ikkje borte selv om en blir voksen.

    8. Du skriver fantastisk flott! Om alle disse nære tingene. Om alt som betyr. Det å være menneske på godt og vondt. Du får min stemme også👍🏻 Ha en trivelig dag😊

    9. Stemt <3
      Husk at du betyr så enormt mye for mange. Du betyr noe for meg, som klikket meg inn på bloggen din for første gang i dag. Og da kan jeg bare tenke meg til hvor mye du betyr for andre. Stå på, jeg heier på deg! Og takk for åpenheten, det gir motivasjon til meg som sliter med noe lignende.

    10. Asbjørn, du er en av de bloggerne som ikke prøver å være noe annet enn deg selv både utenpå og inni. Det er det som gjør deg forskjellig fra andre som tar til ordet, og prøver å få sagt noe. Utad skal de andre virke så oppstæsja og fjonge, mens du bare er deg selv, naturlig og utilgjort. Du er helt unik der i den bloggbobla, og det er bare så godt og herlig. Endelig, endelig er det en som ingen kan etterligne, men dom mange likevel kan identifisere seg med og gjenkjenne i så mangt i samfunnslivet. Takk for at du er du, og ja æ har stemt 😊

    11. Du e den du e…helt unplugga, derfor er du nominert…har stemt på deg. Håper du vinner noe👏👏👏👏🤞🤞🤞

    12. Selvfølgelig stemmer jeg på deg.
      Du er e frisk pust i hverdagen, med oppturer og nedturer som du deler oss. Ditt lette språk er en glede å lese,så må innom bloggen din hver dag.

    13. Selvfølgelig stemmer vi – håper du vinner alt du er nominert for! 👏👍 da skal man vel for første gang få med seg dette programmet….😂😂😂😂

    14. Mistenker at man kan stemme hver 6.time eller så? Har stemt to ganger i dag allerede, og de takker så mye for min stemme hver gang. Er det noen som vet hva slags regel som gjelder på Vixen Awards?

    15. Eg kan virkelig relatere, i min barndom var du litt “freak” når du var fosterbarn…men noen fantastiske sjeler i min skoleklasse aksepterte meg for den eg var, og de på håndballaget. Der var eg god nok. 🙂
      Men aldri god nok for fosterforeldrene mine – dessverre bærer eg med meg det negative derfra den dag i dag.

      Var heller aldri god nok for min første samboer, men var vel allerede så ødelagt at eg bare lot det gli i altfor mange år….var nesten 30 år før eg “fant meg sjøl” og stemmen min.

      E glad i den personen eg e nå, i alle fall den personen eg e på gode dager, for eg har slåss og kjempa for å bli den eg e! 🙂

      Så ja, eg skjønner deg så godt, du SKAL være kry, stolt og glad, og det e så fortjent og deg vel unt, det krever mot å være så ærlig som du e! Håper du rasker med deg i alle kategorier, eg skal jaffal gjøre det eg kan for å løfte deg enda litt meir. 😉

      Lykke til, og gode klemmer til deg, kjærest og datter. ❤

    16. Hær har altså kjærringa på 50, vært inne å stemt på Vixen awards!!!! Æ flire mæ lørvat av mæ sjøl, hakke før truseskift, MEN du e verd det med dine ufattelig gode innspill, hverdagsbetrakninge, innlegg om sorg og glede. Æ ønske dæ lykke til!

    17. Vi trenger mennesker som ikke er A-4, alle dine nominasjoner er vel fortjent! Hold oss oppdatert om når dette skjer og hvilken kanal Vixen går på. Lykke til 😊 👍

    18. Håpe inderlig du vinn ALT. Måten du skriv på, måten du åpne øyan vårres betyr mye for mange! Stå på, æ heie på dæ ☺️

    19. All lukke ønskar eg deg, gode Kokkejævel. Eg heier på deg kvar dag, og har gjort det sidan eg leste ditt første facebook innlegg om barndommen din.
      Hell og lukke, samt eit ønske om at mange gjer som meg, og stemmer på deg!

    20. Jeg skjønner dessverre så alt for godt hva du mener. Og jeg kjenner fremdeles på skammen over å ikke være god nok, ikke engang for min egen mamma. Uansett hva jeg gjør, hvor mye jeg presterer på banen er det ikke godt nok. Jeg burde alltid gjort noe annerledes. Ikke en gang da jeg ble tatt ut på aldersbestemt landslag som 18åring var jeg ikke god nok.
      Og det er heller ingen som forstår hvorfor jeg sliter psykisk…

    21. Stemt på alt som går an å stemme på hva angår Kokkejævel ! 😄

      Da er det bare å krysse fingrene!
      Lykke til! 🤞🤞🤞🤞🤞

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg