Om tre til fire timer dør jeg!

Jeg vet jo hva som kommer til å skje. Det er jo det samme som skjer hvert eneste år. Jeg vet egentlig ikke hvorfor. I utgangspunktet skulle jo perfekt stekt ribbe, godt marmorert pinnekjøtt, morrpølser, medisterkaker, kårabistappe med 25% meierismør, surkål kokt i ribbefett, karamellpudding med chatillykrem og karamellsaus innkokt i fløte og flaksalt, multekrem med multesirup og goro og multepudding med seterrømme være lettfordøyelig mat, men det er det ikke. Det er egentlig selvmordsforsøk.

 

For noen år siden klarte jeg å moderere meg under julemiddagen og spiste bare til jeg var mett. Det ble en fantastisk julekveld! Den beste i mitt liv faktisk. Klarte til og med å kose meg under pakkeåpningen, noe jeg egentlig hater, i stedet for å ligge i fosterstillig på badgulvet og be til Gud om å få slippe mer lidelse. Ikke at det hjelper. Han hører aldri etter.

 

Klokka er halv tre. Vi skal straks kjøre. Jeg både gleder og gruer meg. Skal prøve moderere meg, men siden jeg bare har klart det 1 av 42 ganger er sannsynligheten ganske stor for at jeg faktisk spiser meg til døde i kveld. Kanskje ikke den verste måten å dø på for en kokk, men likefullt litt kjedelig for de nærmeste. Håper jeg i alle fall.

 

Fortsatt fin feiring og spis med måte, hvis du kan!

 

 

 

 

16 kommentarer
    1. Hei… jeg har storkost meg med bloggen din, men akkurat denne var kanskje litt på “kanten”?
      Jeg er ikke den som oftest uttaler meg men denne stakk litt for min personlige del. Absolutt ikke vondt ment og jeg håper virkelig du fortsetter med ditt nakne og ærlige uttrykk fremover. For selv om jeg ble litt “satt ut” så slutter jeg faktisk ikke å følge med på bloggen din 😉 men nå måtte jeg bare si bittelitt ifra 😉

    2. Du overlever nok. Må bare prøve å moderere deg litt. Bruke lang tid på å spise all den deilige maten. Litt vondt får du tåle på julaften. Jeg for min del går å spiser svor hele kvelden og blir kvalm. Det samme vært år. Har begynt å ta Bitterstern urtemedisin det hjelper kroppen å fordøye fettet.
      Ha en deilig jul og ikke spis deg ihjel vi vil ha mere blogg fra deg. 👍🤪🎄😇

    3. Trur vi e mamge som har det som deg på julekvelden🥵🎅🤶🐖ønsker deg og dine ei fin og fredfull julehøytid videre❤

    4. Gledelig jul til dere. Jeg liker ikke ribbe, og det må vi ha hvert år. Det ble en potet,litt erter og en halv pølse. Same procedure as always.
      Men karamellpudding etterpå.

    5. Riktig god jul til deg og dine. Takk for mange hode latterkuler. Gleder meg til å fortsette å følge deg🤶🏻🎄

    6. Går heilt sikkert bra😂. Skal gjøre et forsøk på å bli akkurat passe mett eg også. Skal kose meg me riskrem og hjemmelaget jordbærsaus, og litt gammeldagslefse i dag. Burde ikkje, men eg har bestemt at det e greit😎. Julaften blir min kosedag, så får den flinke piken komme frem en anna dag igjen. Kos dokker masse med god mat og pakker🎄🎁🎅.

    7. Her er pinnekjøttet nettopp fortært, inviterte en nabo, siden mine voksne barn ikke kunne komme. Nå er eg alene, mye fint på tv og har noen pakker å åpne. God Jul 🎁🤶☃️💞

    8. Du greier det nok å spise bare til du er mett, husk at du skal blogge i morgen også. Så noe dødsfall skal vi ikke ha. God Jul🎄🎄🎁🎁

    9. Det er her at akevitt og samarin kommer inn i bildet. Har bunkret opp med samarin til årets julemiddag. Det letter på trykket… God jul🌲

    10. Hei.Ja det er mye god mat som blir servert.
      Mange blir syke av det å ender på sykehuset.
      Du får kos dæ og spis sakte og med måte.
      Kos dokker alle.
      Ha en fin julekveld. 🎅🎅⚘

    11. Foodcoma sier min kjære. Han som dæ et dæ vel helt vekk i kveld. Han får favoritt mat. Ribbe med tilbehør og riskrem til dessert.

    12. …..føler med deg 😊 Men håper du overlever, har jo ei bok å se frem til 🤞, så egoistisk er jeg altså 😂😂😂 Ha en fin julefeiring, koser meg i Ytre Billefjord/Porsanger 🎄🤶🎅💖

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg