Rulla reinskinn

Hver eneste fredag i snart atten år har jeg spist taco. Eneste unntaket har vært hvis fredagen har falt enten på julaften eller 1. juledag. Ellers har det vært taco, i absolutt alle varianter.

I dag drar Datter tilbake til sin mor. En trist dag, men det åpner også opp kulinariske muligheter som aldri ville blitt godtatt hvis hun hadde vært her. Vi bytter ut kjøttdeigen med røkt reinsteik eller vanlig finnbiff. Den steiker vi sammen med sopp, løk og litt rotfrukter. Jeg liker rotfrukter. Krydres med f. eks. viltkrydder eller andre lune krydder.

 

Seterrømme er godt, men det er jaggu meg hjemmelaget hvitløksdressing også.

 

Salsaen bytter vi lett ut med rørte tyttebær med litt urter i.

 

Jeg smører et tynt lag med hvitløksmør på utsiden av tortillalefsen. På innsiden, min favoritt, fetaostkrem. Så salat og reinblandingen. Ruller så stramt sammen før jeg gratinerer herligheten med ost på 225 grader til gylden og deilig.

 

Rømme/dressing ved siden av og en god klatt rørte tyttebær.

 

Jeg tar fire!

10 kommentarer
    1. Akkurat hva jeg vil bruke Reinsdyr-skavet jeg har fått i gave.Akkurat idag! Eksklusiv delikatesse fra Røros! Sender deg et ❤️ for inspirasjon, og for at jeg fikk et glimt av deg på frokost-tv idag. Aldri hørt om deg og aldri vært inne på en blogg-men du rørte noe ved meg og nå vil jeg gjerne følge deg! Åpen og varm, og belyser glede, sorg og lykke hånd i hånd- det er det som er selve livet! Tusen takk du vakkert menneske!

    2. Vi gjorde en vri me fredagstacoen i dag. Bytta ut rømme og salsa med tyttebærkremen din og fetaostkrem. D ble en fantastisk ny smaksopplevelse! E nyss før samboeren skriv ut et bilde av deg å hæng det på kjøkkenveggen! Tusen takk for fantastisk inspirasjon! 🙂 🙂 🙂

    3. Kyllingsalat med korianderdressing, tru katti vi får den oppskrifta , æ klare ikke å finne ut av marinaden til kyllingen eller korianderdressingen. Min store drøm e at du deler den oppskrifta 😊😊😊😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg