Septemberrapport

Høsten kommer alltid som en iskald kjøttøks midt i bakhodet. Det samme skjer hvert eneste år. Et par-tre måneder på sommeren føler man seg som en superpopulær superstjerne med masse besøk og kø foran kassa nesten fra butikken åpner til den stenger. Selv om jeg hver eneste dag i løpet av sommeren minner meg selv på at suksessen er flyktig, og handler vel så mye om ferietid og fint vær som meg selv og min butikk, så treffer alltid høstøksa i nakken like brått og overraskende hvert år.

 

Nærmest fra den ene dagen til den andre mer enn halveres omsetningen. I år svei ikke høstøksa like kraftig som tidligere år, for sommeren har virkelig vært ekstraordinært vill og galen, og jeg var faktisk nesten litt sliten blitt av det konstante kjøret. Det har derfor vært deilig med roligere dager. Personlig kunne jeg nok godt tatt en måned til med galskap, men da tror jeg ikke jeg hadde hatt en eneste ansatt igjen. Har vel egentlig mistet mange nok ansatte i løpet av sommeren. Ingen har måttet bøte med livet, men det har vært mange dager da døden har pustet hver og en av oss i hvitøyet.

 

Roligere høstdager har også gitt oss tid og mulighet til å gjøre om butikken. Det hr riktignok gått trått. Først fordi Ruben skulle på ferie og jeg var alene og litt sliten på jobb. Deretter fordi jeg rett og slett har havnet i et lavere gir enn jeg burde være, men det er også normalt, og jeg vet turtallet vil ta seg opp i løpet av oktober. Det MÅ det, for butikken, (innholdet altså, ikke pynting etc.), bør være klar til jul innen starten av november. Nytter ikke å komme haltende inn i julehandelen. Da sliter du!

 

Nei, får vel sette i gang med dagen. Min sønn Sondre har sin andre dag her i dag og kommer om et par timer. Ruben skulle/skal flytte, og selv om det er utrolig trist, han har betydd utrolig mye for både butikken og meg det siste året, så var det superflaks at Sondre plutselig sto klar til å overta. Veldig glad for det!

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg