Supersunne, supergode frokostpannekaker!

Reklame | The Kokkejævel

Jeg er en, bokstavelig talt, stor pannekakeelsker! Hvis jeg bare kunne tatt med meg en ting på en øde øy, så måtte det blitt en stekepanne så jeg kunne stekt meg pannekaker. Og kanskje en lighter eller to slik at jeg kunne fyrt opp et bål og fått panna varm. Vet ikke, kanskje noen egg også når jeg tenker meg om, og fersk melk. Mel hadde også vært helt greit. Og smør. Man kan ikke valse rundt på en øde øy uten smør!

 

Supergrove, supersunne frokostpannekaker

3 egg

3 dl vann/melk

1 dl havrekli

1 dl sammalt hvete, grov

1 ss linfrø

1 ss solsikkekjerner

1 ss sukrilett

1/3 ts salt

 

Og litt hvetemel, til passe konsistens

 

Pisk alt, bortsett fra hvetemel, lett sammen og la stå og svelle i 30 minutter. Svelling av grove produkter er ekstremt viktig for å få et saftig og godt resultat, da kli, frø og det grove melet suger til seg væske og gjør at du trenger langt mindre hvetemel for å gi røra passe tykkelse.

 

Pisk så inn hvetemel til ønsket tykkelse. Jeg fikk 5 nokså tjukke pannekaker av denne røra. Jeg liker å spise disse pannekakene helt uten pålegg, men de er suverene til det meste, som hvitost, brunost, leverpostei og jeg vet ikke hva.

 

Husk bare at også sunne ting skal spises med måte. Plutselig står du der, som meg, og stirrer på en slik badevekt. Der er lov å ikke trøkke i seg alle fem, hvor gode de enn måtte være. Ta deg sammen mann!

 

Ikke gjør deg til kjeltring for et par pannekaker!

Foto: Frikant

Dette er en originaloppskrift fra sjølvaste the Kokkejævel, og alle Kokkejævels oppskrifter koster min. 5 kroner pr oppskrift, ev. 100 kr for et helt år. Dette er en ordning basert på tillit, men kulinarisk tjuvpakk som nekter å betale for seg vil oppleve Kokkejævels veldig vrede, og det vil kastes en gastronomisk forbannelse over både deg og hele din slekt sju slektsledd fram i tid. Edder og galle kan også forekomme. Trolig  både i bøtter og spann.

 

Har du problemer med 5 kroner som engangssum, så tilbyr vi naturligvis en nedbetalingsplan som begge parter kan være fornøyd med, og du vil være kvitt gjelden i løpet av få år.

 

Ikke gjør deg til kjeltring for et par kroner! Gå inn på VIPPS og skriv KOKKEJÆVEL (ikke telefonnummer) og betal for godsakene. Betaler du 100 kroner så kan du bruke så mange oppskrifter du vil i et helt år! 😀

 

Flere oppskrifter fra the Kokkejævel finner du HER

1 kommentar
    1. Har testet, faaaantastisk med blåbærsyltebærtøy på 😀 å ja, æ har vipsa 100.- kr så fråtse i dine oppskrifter 😃😃

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg