Tett oppfølging

Så var det i gang igjen. Den andre av en uendelig rekke med ultralyder. Den første var for et par uker siden. Det sjekkes opp og i mente hvis man har en historie fra før, og det er jo egentlig en god ting, men det stresser meg litt opp. Hva er det egentlig de ser etter? Om noe er galt selvfølgelig. Det er jo derfor det er tett oppfølging. Selv om alle vet at det som skjedde ikke vises på et ultralydbilde.

 

Jeg er ikke med på disse første kontrollene. Jeg venter til uke 18 for å normalisere situasjonen. Late som om alt er normalt. Og det er det jo. Ingenting som indikerer noe annet, men går jo ut fra at det er hyppige kontroller for at man faktisk skal finne noe. Jeg vil ikke at de skal finne noe. Jeg vil bare at alt skal være bra. Derfor venter jeg til uke 18.

 

Travel uke med mye jobb. Forberedelse til jul. Om under tre uker tennes julegrana i Alta og da må alt være klart. Julemeny og julemat. Forhåndsbestillingene må være inne. Planen må være lagt. Bemanningen på plass. Julehandelen er viktig. Betyr alt for et sted som jeg driver. Vi er dyre i drift med svært høy grad av egenproduksjon og det betyr høy bemanning. Da er vi helt avhengig av ekstra høy omsetning et par måneder for at hjulene i det hele tatt skal gå rundt. Enda et år. Det er en evig kamp, men vi har klart oss så langt. Nervepirrende. Alltid.

 

Ellers skal jeg innom regnskapskontoret i dag. Har opprettet et egent selskap til alt som skjer nå. Kokkejævel AS. Vet jo ikke hva det blir til, men ryddigst å ha et aksjeselskap som skiller meg fra butikken og privatpersonen. Blir jo litt av både bloggen og boken, samt andre oppdrag kanskje, som foredrag og lignende. Da er det greit at ting er på stell. Han Staten er ikke nådig hvis du er en rotekopp og ikke betaler din skatt og moms i riktig tid. Da er det greit med regnskapsfører.

 

Skal også få sendt reinhjertene i dag. Pakket dem klar i går. Jeg vet det sitter folk rundt i hele landet og venter. Er bare så kjedelig å gå på Posten, så har liksom utsatt det hele uken, men i dag gjør jeg det. Lover!

Ble en rar og usammenhengene morgenblogg, men livet er jo rart og usammenhengende.

 

Ønsker dere alle en strålende dag, om det henger sammen eller ikke!

27 kommentarer
    1. Den beste blogg jeg har vært innom…..å ikke greier å slutte å følge. Du skriver så godt ..jeg lever meg inn i alt som skjer rundt deg. Blir rett og slett glad i deg/dine,derfor ønsker jeg dere alt godt🤗❤️

    2. Endelig litt tid til kaffe og din blogg!😊☕ Det skal være sikkertcog visst at livet er til tider rart og usammenhengede, mest på den gode måten da😊 Lykke til med /AS og ultralydene❤

    3. Ha en finfin uke:) P.s. Ekstra oppfølging er også for å få konstantert fakta igjen… At det går bra❤️ Mindre stress på alle og enhver. Dermed mindre stress på mor og knøttet. God anledning til å “hilse på” 🙂

    4. Go morn. At bloggen din ble rar og usammenhengende i dag er helt greit det!
      Føler meg akkurat sånn i dag selv🤪

      Ha ei fin uke👨🏻‍🍳

    5. Ønsker en god ny uke med til deg og dine, både familie og gjøremål 😊 ser fram til flere kosestunder med bloggen 👍

    6. Go uke te dæ å dine, blir nok bra den hær uka også, spennenda med kontroll, gjør nok at en ikke blir så anspent og undrende i svangerskapet, masse lykke til. Ha en fin dag.

    7. God morgen Asbjørn. Hyppige kontroller gjør nok godt for mammahjertet tenker jeg ❤️ Godt å få følge med lille knøttet . Ønsker dere en fin dag alle sammen😊 Kjærest, Datter, Sønner, Knøttet og deg. Og Maria da, hun har fine dager uansett hun

    8. God morgen😊
      Jeg tror det kommer til å gå fint, dette👍😘 Ha en fin dag – usammenhengende eller ikke – det er slik livet er☀️😍

    9. Endelig en blogg jeg gidder å lese hver dag!😊Spennende å følge deg fremover med nye prosjekter! Ønsker deg å dine en fin uke!

    10. En helt grei morgenoppdatering
      Ønsker deg og alle en fin mandag.
      Selv er jeg ikke helt bekvem til å rope «HURRA, det er mandag»
      Men jeg vet jo at om jeg sier det tilstrekkelig mange ganger, ja da, da blir det en fortreffelig dag med mange smil.

    11. Go mårn litt lenger nord.
      D blir å gå bærre godt, like godt som tørka reinhjerte.

      Ha en fin dag.

    12. Go morn, du skal se at d kommer å gå bære fint d her…..
      Stå på med d du gjør, Hærlig å kunne følge dæ å livet ditt💪👌

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg