Tredje sønnebrev: Fire uker i dag!

Du karte det! I dag er du dobbelt så gammel som Storebror ble og det er egentlig en stor dag å feire. Om vi har gjort det? Nei, langt i fra. Barseltiden med deg har blitt så langt fra det som jeg så for meg i forkant. Det eneste Pappa får tid til nå er å styre med Hoftepluss, men også først og fremst den netthandelen. Du aner ikke hvordan dert har tatt av på bare litt over to uker.

 

Det er litt skummelt også. Da jeg forsto at dette var i ferd med å bli en skikkelig suksess, så klarte jeg ikke la være å prøve å gjøre det til noe virkelig stort, så i dette øyeblikk har jeg fakturaer for over en halv million å betale i løpet av de fire neste ukene. Det er fryktelig mye penger, så hvis jeg ikke lykkes er jeg ferdig. Flat som en pannekake. Vel, akkurat det var feil bilde å beskrive bankerott for en mann på over 121 kg.

 

Merker du hva jeg gjør nå? Snakker meg bort fra saken. Akkurat  på samme måte som jeg hele tiden har hat en viss distanse til deg. Jeg sier det hjerteløst ærlig, men jeg har ikke turt å bli skikkelig glad i deg ennå. Du er så nydelig og Pappa elsker hele deg og vel så det, men jeg har prøvd å holde igjen. Holde igjen i fall Storebror ropte etter deg.

 

Pappa har vært mye redd. Senest i dag. Du lå og sov i “reiret” og jeg så at det lå noe over ansiktet ditt. Magen ble tusen kg, pulsen stoppet og jeg sprang fram for å riste liv i deg. Da så jeg at det bare var Mamma som hadde lagt “puppekluten” over ene kinnet ditt fordi du sovner raskere med den på kinnet, men fra den vinkelen jeg sto på så det ut som om du hadde den over den bitte lille nesen din og munnen. Du hadde jo ikke det. Mamma vet hva hun gjør.

 

Jeg trodde det hadde løsnet litt, men den episoden ga meg en påminnelse om hvor livende redd jeg er for at du skal dø fra oss. Jeg orker det bare ikke. Vet ikke hva jeg skal gjøre uten deg. Trolig ingenting.

 

Pappa er 43 år. En voksen pappa som har levd seg gjennom halvparten av livet. Jeg vet , tror jeg, hva jeg har gjort feil tidligere, men også hva jeg har gjort bra. Tror det er uavgjort, men med deg skal seieren være overlegen.

 

Selv om Pappa er redd, så tillater jeg meg å bli mer og mer glad i deg. Det er veldig lange dager for tiden pga jobb og nettbutikk, men du gjør dem mer enn verdt det. Du har lært meg gleden av lite søvn, he he.

 

Veldig, veldig glad i deg, Lillebror!

 

29 kommentarer

Siste innlegg