Tusen, tusen takk!

Fredags ettermiddag. Står og betaler noe varer etter jobb. Litt øl, litt biff, litt dopapir. Husker ikke helt. Småprater med kunden foran meg som står og pakker sine egne varer. Snakker om bloggen, livet, døden, ja, det vanlige.

 

Plutselig kommer det en dame bak meg. Alta er en liten by så har jo sett henne før, men jeg kjenner henne ikke. Hun har en blomsterbukett i armene. Det er litt trangt akkurat der jeg sto så jeg presset meg inn mot kassa slik at hun skulle kunne komme seg forbi, men hun stopper rett foran meg og sier: “Nei, denne er til deg. Det har du fortjent!” Jeg får stotret fram en slags takk før hun gir meg en klem og blir borte like fort som hun kom.

 

Det var et slikt øyeblikk der verden stoppet litt opp, holdt pusten. Tilbake sto vi tre, kassamannen, kunden og jeg og bare så på hverandre noen sekunder før tiden liksom ble satt på “play” igjen. Hun fortsatte å pakke varer, han slo inn nye varer i kassa og jeg tok med meg buketten og gikk hjem og ga den til Kjærest. Er ikke helt sikker, men tror den egentlig var til oss begge. Jeg tror det.

 

Det hadde egentlig vært en utrolig tung dag på jobb. Enkelte dager er verre enn andre, men da jeg fikk den blomsten ble alt dette bare blåst bort. Resten av dagen ble rett og slett veldig god. Bare fordi et annet menneske kjøpte en blomst, ga den til meg og gikk videre inn i sin egen helg. Det skal egentlig så lite til. Der og da bestemte jeg meg at jeg også skulle bli flinkere til å gi noe til andre. Ofte tenker vi jo at vi burde gi noen en liten oppmerksomhet, men så glemmer vi det bort. Prioriterer det ikke inn i tiden vår. Det burde vi. For det betyr så utrolig mye for den som blir prioritert.

 

Tusen, tusen takk! <3

 

Dette innlegget skrev jeg før jeg dro på jobb i morges med planer om poste det i lunsjen. Så tikket det inn en melding på messenger. Jeg ble faktisk helt satt ut. Var dette bare tull? Med tillatelse fra senderen gjengir jeg nå samtalen. Den er nesten ikke til å fatte:

 

Heisan Asbjørn 🙂 Du kjenner ikke meg, men jeg har fulgt deg på Kokkejævel-siden lenge, og nå på bloggen din. Jeg må si jeg er så imponert over hva du og din nå forlovede klarer å komme dere gjennom. 🌹 Dere setter dype spor i hjertet mitt, og for det vil jeg takke dere! Jeg skulle så ønske at jeg kunne fjerne all sorg og dritt fra livene deres, men det kan jeg jo selvfølgelig ikke. I stede ønsker jeg å sende dere på en bryllupsreise når den tiden kommer, der jeg ønsker å betale fly tur/retur og hotell på et sted etter deres ønske i en uke eller to, alt ettersom hvor lenge fri dere har mulighet til å ta fra hverdagen. 🌹 Håper dere vil gi meg denne gleden!
Med all min respekt, NN 🌹

 

Vet ikke hva jeg skal si, men er dette en spøk??? Hvis ikke er dette noe av det mest voldsomme noen noensinne har gjort for oss. Blir helt satt ut og må nesten svare deg om litt, men tusen, tusen takk!❤️

 

😅Dette er absolutt ikke en spøk. Dette er noe jeg mener dere fortjener, og som jeg virkelig ønsker å gjøre for dere. 🌹 Ikke fordi jeg ikke tror dere har mulighet til å fikse det selv, men fordi jeg har mulighet til å gi dere det. Det er en vesentlig forskjell der om man tenker etter 😃

 

Jeg er bare så utrolig takknemlig og kommer til å takke deg anonymt på bloggen hvis det er greit for deg. Vet fortsatt ikke hva jeg skal svare, for dette var voldsomt, men så ekstremt hyggelig 🙂

 

Takk for at jeg fikk lov til å glede deg/dere nå på mandagsmårran, det kommer til å gjøre dagen min i dag ❤️
Skriv bloggen din du, jeg gleder meg til å lese! Men fint hvis jeg kan være anonym ja, så slipper jeg å bli bombardert med meldinger 🙃 Snakk med din kjære, drøm stort mens dere gjør det, titt litt rundt, og hold meg informert Ang hva dere lander på. Jeg gleder meg til å høre om drømmereisen, og jeg gleder meg til å være med på å realisere den! 🌹 Ikke at jeg skal være med dere altså 😂

 

Hehe, vi er svært nøkterne, så blir ikke noe ekstravagant 😉

 

Så lenge det er deres drøm, så er jeg lykkelig på deres vegne 🌹 Bare sørg for å gjøre den så fin som dere ønsker og så ekstravagant som dere fortjener ❤️

 

 

Jeg er god med ord, men dette fortjener faktisk ord som jeg ikke besitter. Jeg er helt nummen fortsatt. Tenk at det faktisk finnes mennesker i denne verden, mennesker du ikke kjenner, som ønsker deg så godt at de vil glede deg, støtte deg slik at du kommer deg skikkelig på beina igjen. Kjærest sendte henne en takkemelding. Vi er så takknemlige. For dette. For alt dere gjør for oss. For alle hyggelige meldinger. Nei, jeg vet faktisk ikke hva jeg skal skrive. Dette ble for mye, selv for meg.

 

Tusen, tusen takk! <3

 

 

 

 

 

105 kommentarer
    1. Fantastisk!!❤
      Det gledes over at det faktisk finnes noen som har mulighet og velger å gjøre slikt! 👏👏👏

    2. 😳😥😂🤗❤🌹….finner ikke ord 😳 Dere fortjener det så innmari, tenk å ha dette å se frem mot når dagene er tunge og ikke alt går på skinner, ting ryker osv. Ta i mot med glede, ydmykhet det kan du alt om så giveren har nok en større glede med å kunne gi dette til dere. Klem til dere begge fra ennå en dere ikke kjenner 🌹❤

    3. Blir ekte rørt av bloggen din! Du e så dyktig med ord. Å det hær innlegge vise bare at det e masse godhet i værden ❤️ Vi alle må vel vi bli flinkere til å se andre menneska , så lite kan bety så mye ❤️

    4. Undrenes tid er ikke forbi. Vi har engler i blant oss som bare venter på en anledning til å gi en oppmuntring til de som trenger det. Ta i mot muligheten til å dra på bryllupsreise, drøm dere bort mens dere funderer på hvor dere skal dra hen. Det er jo også en glede. Og vær viss på at giveren har sin største glede av å glede dere! Fordi dere fortjener det. ❤️

    5. Tenk så mye glede, hjertevarme, forundring og refleksjon en “blomsterkvast” kan utløse – all honnør til den dama 🙌😁 Og den gaven som kom etterpå va jo bare helt utrulig – førr et menneske sir æ bare ❤️😊 Uinne dåkker det såå 🥰 Så godt at det finnes sånne! Her e en 💐💐 til dem begge fra mæ 😊

    6. Jeg var kunden som sto foran. Sto og pakket mine varer og småsnakket med Asbjørn da dama kom med en blomsterbukett, hun sa noen koselige ord til han, en klem og borte var hun. Sto litt forfjamset og så på opptrinnet og kjente at jeg ble skikkelig glad inni meg. Sånn kan det også gjøres 💐🤗

    7. Sitt her m både smil om munnen og tårer i øynene, men så absolutt velfortjent til både dæ og kjæresten ❤️

    8. Så hyggelig, og så fortjent❤️Lest bloggen bare noen dager, men skal fortsette å lese den. Ærlig, rørende og masse humor. Dere er Hel ved, hele familien , og fortjener Masse Godhet Klem fra meg

    9. Så utrulig rørandes. 🥰Augene mine fløyme over av gledeståra på dokka vegne😀❤ so fantastisk flott av NN som er så raus og har et så stort hjerte❤👌👍all honør til NN 👏.
      Håpa dokke får det helt amazing på tur. 😊👌

    10. Så utrulig rørandes. 🥰Augene mine fløyme over av gledeståra på dokka vegne😀❤ so fantastisk flott av NN som er så raus og har et så stort hjerte❤👌👍all honør til NN 👏.
      Håpa dokke får det helt amazing på tur. 😊👌

    11. Før ett fantastisk menneske, som e så gavmild og som har ett så digert ❤. Og d e så velførtjænt at nettopp dåkker får d. Heilt hærlig 🥰 d rører mæ langt inni ❤rota. Heilt fantastisk.

    12. Så fantastisk flott👍❤️Ta i mot og nyt dette til fulle, det har dere fortjent etter alle de tøffe takene🥰❤️

    13. Hjertevarmt tel nån som har hatt det hjerterått❤️

      (Godt du fikk blomster før helga, for vi skulle pg innom med en bukett, men rakk det ikke🙄)

      Ta i mot, og nyt det gode menneska ønske å gje dokker 👍

    14. Du vet, kokkejævel, du gir og du gir, med ordene dine og med den personen du ER. Jeg kjenner deg ikke, men trenger det heller ikke for å se og skjønne det. Og nå er det din tur til å få tilbake.
      Ta i mot med takknemlighet og tenk på at dere fortjener dette. Ingen får blomster for ingenting, ei heller bryllupsreise😉😍❤️❤️

    15. Sitter på toget, er pendler, tårene triller og de ser litt rart på meg🙈

      Godhet finnes, i massevis der ute – kos dere med blomster og drøm om tur. Vel fortjent og sikkert vel ment❤️❤️

    16. Så fantastisk gjort av begge, jeg er rørt til tårer❤️ Dette varmer langt inn i hjerterota , det viser hvor mange som har slått ring om dere. Skulle gjerne skrevet mer om dette men har faktisk ikke ord. Glad i deg og kjærest💙

    17. Åh herre min så fantastisk. Tenk at det finnes så snille folk.Dere fortjener dette.Klem te dokker alle ,både deg / din kjære og til den snille personen.Bli helt rørt.
      Ha en fin dag.

    18. Så koseligt av både hun som kom med bukett med blomster til deg og til dette som tikket inn på messengeren din.
      Det er velfortjent til dere begge to.
      Ønsker deg en fin dag på jobb.

    19. Fantastisk flott ❤️💐❤️
      Pay it forward !
      Når jeg er «nede for telling» løfter jeg meg selv opp ved å glede andre! Når jeg ser andre blir glad, overskygger den gleden ofte min egen nedstemthet.
      Ikke er det mye som skal til heller ❤️

    20. Fantastisk gledelig, varmer hjertet❤❤
      Som Arnulf Øverland sier i En hustavle:
      Det er en lykke i livet
      som ikke vendes til lede:
      Det at du gleder en annen
      det er den eneste glede

      Lykke til med planleggingen av Deres store dag, og bryllupsreisen 👰🤵💑

    21. Fantastisk hva du opplever for tiden, og sånn som du fortjener det også, etter den tiden du har vært igjennom.

    22. Fantastisk..det her fortjener dokk så absolutt!!.😀😀Nyt reisen og hverandre😊😊🌹🌹🌹

    23. Det er så fortjent 💐 Det er så bra at det finnes slike mennesker ♥️ Å det er så bra det finnes slike som dere. Jordnære, omtenksomme, sårbare og hysterisk morsomme mennesker 🥰 Livet er sånn som du deler for de fleste av oss, derfor blir folk glade i deg og kjærest. Gir meg håp og se at folk bifaller denne bloggen som er EKTE 🤩 Håper også du kan få tjene deg gode penger på den iom at du faktisk setter så mye av din tid til oss lesere som trenger denne bloggen ♥️ Ha en strålende dag 💐 Takk for at du og kjærest er villige og dele 🤩

    24. Det er jo så rørende 🥰 Dette gir oss virkelig troa på mennesket, tenk at det finnes så rause personer ❤ Og ja det er fortjent alt, nyt det 💐

    25. Wow… Så fantastisk gjort ❤️❤️❤️
      Blir helt rørt av dette, og jeg skal ikke på tur engang 😅 Det er fantastisk å høre at det finnes så mye godhet der ute. Ønsker deg og dine en vidunderlig fin dag 🥰

    26. Ble så glad da jeg leste innlegget ditt! Tenk, at det finnes slike gode mennesker blant oss! Og unner dere dette av hele mitt ♥! Man hører så mye negativt, ellers, så slike ting som dette gjør at man kan få troa tilbake på at det er håp blant oss mennesker! Finn drømmeplassen, og gled dere til bryllup og bryllupsreisen! P. S. Dere gifter dere dagen etter min 60-års dag, så jeg feirer dere også, på min dag! 😊👍🏻❤️

    27. Wow. ❤ Så snillt av ho som kom med buketten og den utrolige snille anonyme giveren. 🌹❤Blir så rørt..ja, det varmer helt inni hjerterota å se den givergleden.

    28. Dette gjorde dagen min også – herlighet så
      koselig og rørende – ble helt blank på øynene
      her ❤ Det finnes så mange flotte og omtenksomme
      mennesker der ute – blir så glad av slikt 😍

    29. Så fantastisk flott. Synes du har en flott blogg. Så fint at noen gir dere noen oppturer innimellom,det fortjener dokker♥️👍

    30. Så deili m hverdagsgleda❤Både å gi å få😊Alle treng d innimella❤Håpe dåkk får 1 fantastisk deili reise bare dåkk 2!❤❤

    31. Det er beviset på at det finnes mennesker der ute som gleder seg med å glede andre uten å tenke på å få noe igjen. Det rører meg langt inn i sjela og hjerterota 🙂 <3 Ønsker deg, din familie og dine trofaste lesere en riktig god mandag. (Et smil koster ingenting. Det eneste du risikerer er at du får et i retur)

    32. Fy fader dette var helt fantastisk å lese, mennesker med hjerte av gull❤ Æ sitter å e stum sjøl og dette handler ikke om mæ en gang😉❤

    33. Så utrolig rørende.
      Det er det som kan være noe av det fine med å være åpen på både det som er bra og det som er tøft. Da kan det plutselig dukke opp oppmuntringer når en minst venter det, men mest trenger det ❤
      Nyt blomstene og finn en uforglemmelig reise sammen med din forlovede ❤

    34. Wow ❤ For noen hjertegode mennesker ❤ Har den tanken at om man gir, så får man og noe tilbake (uansett om det kommer fra en helt annen kant). Og du gir jo også mye til mennesker gjennom åpenheten din, i bloggen og ellers 🌺

    35. Godt at det finnes slike gode mennesker❤ og så fortjent. Sitter med gåsehud og tårer i auan av innlegget ditt. Har selv opplevd å miste et barn, eldste sønn, for snart 6 år siden. Følger deg hele tia og takker for din åpenhet og gode skildringer fra livet ditt 🌷

    36. Fordi dere fortjener det❣️ For et herlig menneske som vil gi dere denne gaven, men sååå fortjent❣️ Kos deg med kjærest og finn drømmereisen🍾🍸❣️

    37. Tenk den gleden dette menneske har som får lov å glede dåkker….og enda bedre at dåkker tar i mot!! Hverdagshelter finnes overalt…og dette er en av dem ❤❤❤ Ha ei strålanes vekka 🙏👍

    38. Åhhh så fantastisk😍æ blei skikkelig rørt og les igjennom tårer…gledes tårer for dokker😍 så godt at det finns gode mennesker og no må dokker nyte all godhet folket vise dokker. Du har skrevet og delt allt med oss og satt ord på det som e vanskelig og tungt. Du e unik😍 klæm te dæ og kjæresten

    39. Ta imot, med rak rygg og åpent hjerte ❤️

      De har så rett begge to – du, og dere, fortjener det 🌹❤️🌹

      Dream big ❤️

    40. Helt fantastisk! Omsorg❤
      vi trenger alle bli flinkere å bry oss, en liten ting/ oppmerksomhet hver dag for ett medmenneske holder. Vi ønsker alle å bli sett 😊

    41. Nå ble jeg rørt av bloggen din…igjen😢❤ At det finns slike mennesker på jorda gir meg troa på mennesker. Du og Kjærest fortjener det beste, og jeg ønsker av hele mitt hjerte dere alt godt❤

    42. Karma. Når noen deler av seg selv og sitt liv, på godt og vondt, slik du har gjort, ja da hender det at noen mennesker ser og skjønner mere enn andre. Tro meg, du fortjener alt godt som blir gitt deg, en blomst, en klem, en reise, you name it. Etter all den dritten dere har vært igjennom så ønsker jeg dere alle gode ting, og jeg ber om at dere må få et godt liv resten av deres dager. Ha en riktig trivelig mandag

    43. Fordi du fortjener det! Ikke alle mennesker deler sine tanker og ord i sånne vanskelige situasjoner som du gjør. De aller fleste av oss går “i hi” og sliter med å prate om det.

      Jeg er imponert over at det fortsatt finnes så rause mennesker der ut som gjør sånt for dere! En blomsterbukett i en tung tid er gull!
      I alle fall når den leveres “anonymt”❤

      Og denne turen dere får! Så flott at mennesker som har mulighet gjør sånt!! ❤

    44. Så nydelige mennesker som finnes der ute, og heldigvis for det❤️ Det her har dere fortjent😘 Det å glede noen andre er den største gleden!
      Klem😊

    45. Nei nå har jeg aldri <3 men vet du hva. Det er mange som ikke stopper opp ser seg rundt. Jeg er glad for at det finnes folk som dem, uten dem ville det ikke ha vært, ja du vet. Tenker jeg vil dele et dikt som jeg fikk av en dame for mange år siden da jeg var langt nede. En fremmed en via nettet en gang.

      *Skumringstimen*
      Lukk ditt øye og tenk deg om
      Hva har du gjort i dag
      Er du tom
      Hvem har du gledet,
      har du sagt et varmt ord –
      Har du trøstet noen på denne jord –

      Se for deg dagen i ditt indre speil
      Se for deg dagen når du pakker ned ditt seil
      Så du noen som trengte din varme –
      Klarte du å glede noen med din sjarme

      Så du den kvinnen som satt for seg selv,
      uten noe fellesskap, uten en venn
      Ga du til henne litt trøst og et smil-
      Eller kjørte du hastig forbi i din bil

      Så du den mannen som satt på sin krakk
      Satt der i skyggen, ensom og blakk
      Så du hans fremtid, og støttet ham litt-
      Eller tok du din fremgang altfor gitt

      Så du det barnet som gikk for seg selv
      Ingen å leke med, ikke en venn
      Ga du, som du følte, et klapp på dens kinn-
      Eller forsvant du forbi som en hastig vind

      Er du som andre så gjør du som oss
      Går raskt forbi, behovene til tross
      Turde ikke vise din omsorg til dem-
      Hastet forbi til ditt eget hjem

      Satt der å tenkte på
      Hva kan nå skje
      om du i omsorg kunne gi, kunne be
      Er du som meg, redd for å bry-
      Hva kan dette i fremtiden bety

      Tenk om vi kunne våge oss frem
      Tørre å gi til alle dem
      Som trenger så inderlig omsorg og trøst
      Som trenger å slukke sin hungrende tørst

    46. God dag en helt vanlig mandag💐 Tenk at det finnes slike gode mennesker som vil glede andre på den måten. Det gjør meg glad på deres vegne🌹
      Ønsker deg og dine en fin dag 💐

    47. Dere gjorde dagen min 😊 og da passer det så bra at du gir videre som du skriver du vil begynne med. Ikke i form av reise og slikt selvsagt, men små, meningsfulle løft for den ene i en hektisk hverdag. Det bør vi alle gjøre som en leveregel, være rause med hverandre ❤

      1. Enig med deg, – la oss inspirere av denne fantastiske gaven, til noen som virkelig fortjener en oppmuntring, og la oss alle sette i gang med å gi våre medmennesker et lite lysglimt i hverdagen! ❤️

    48. Ble virkelig helt rørt av dette..💟 Helt fantastisk…sånne flotte, rause mennesker har vi altså blant oss! 💟

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg