Ufrivillig ufør, men med restarbeidsevne?

Du er ikke ubrukelig du! Det holdt bare ikke helt ut. De siste månedene har gitt meg erfaring i bøttr og spann til å sette meg inn i din situasjon. Fortvilelsen over at kroppen ikke fungerer som den en skal eller tankene som trer seg ned på deg som en lufttett badehette og gjør hva de kan for å kvele deg.

 

Du må ikke gi opp. Jeg har jo bruk for deg! Vet jo at du ikke klarer å jobbe fulle uker, og helt ærlig så hadde jeg ikke tatt sjansen på å ansette “en som deg” i full stilling heller. Som du vet er sykelønn dobbelt lønn; en til den syke og en til vikaren. Har ikke råd til å ta den risken. Dessuten helt krise på et sted som dette hvis en plutselig bare blir borte. Vi er avhengig av hver eneste en. Deg også.

 

Jeg trenger deg hver mandag. En vanskelig dag for meg, for da er halvparten av de faste ansatte på langhelg og mesker seg med noe nymotens greier de kaller fritid og selvrealisering. Tilbake står jeg og skulle ønske du var her og tok en tørn. Du vet jo at du klarer det.

 

Du trenger ikke være verken kokk eller cocky for å søke. Jeg lærer deg alt du trenger å vite for å utføre mandgasvakta,

 

Så, hva sier du? Jobb hver mandag?

 

Send meg en mail på [email protected] og fortell  litt om deg selv så tar jeg kontakt hvis jeg føler vi macher.

 

Gjør oppmerksom på at dette i utgangspunktet kun er snakk om jobb hver mandag. Du hjelper meg og jeg hjelper kanskje deg tilbake til arbeidslivet.

PS! Du trenger jo ikke være ufør for å søke. Hvis du av andre grunner bare ønsker å jobbe mandager, så er du selvfølgelig hjertelig velkommen til å søke.

14 kommentarer
    1. Fint initiativ, skulle ønske flere gjorde som deg.

      Det er riktignok en ting jeg reagerer på, og det er bruken av ordet “ufrivillig”. Den bygger opp under fordommen om at uførhet er frivillig, noe mennesker kan innvilge seg om de ikke gidder jobbe mer. Jeg har til gode å møte noen som frivillig pådrar seg langvarig sykdom og nedsatt arbeidsevne 🙂

    2. Hadd søkt med en gang om æ ikke va trønder🙂 Tøft å gi folk en mulighet, forskjellen på å vær i jobb og ikke i jobb kan vær helt avgjørende videre, i et tøft jobbmarkedet. Lykke te!

    3. Tar av meg hatten for deg🌹Deler innlegget gjør jeg også, så kanskje flere arbeidsgivere får opp øynene og flere “arbeids udyktige” får et håp❤️
      Ha en flott dag og ta vare❤️

    4. Takk for denne flotte meldingen. Bare det å lese at du leter etter noen som ikke er i stand til å jobbe hver dag, er helt utrolig. Hadde jeg bodd nærme,hadde jeg søkt på flekken. For en dag i uka, hadde gjort mye. Så tusen takk for flotte mennesker som deg der ute ♡

    5. 👍😊,så bra håper du får napp, har sjøl jobba 30% en periode, godt å komme seg ut å jobbe litt, trives med å jobbe blant herlige kolleger.
      Gin søndags kveld 😍

    6. Fantastisk ❤ Kanskje du kunne trenge noen en annen dag, noen timer da du vet det er på det travleste også? Et tips er at en som er ufør/kronisk syk kan søke NAV om å dekke sykepenger fra første dag slik at du som arbeidsgiver ikke får noe økonomisk tap av å gi en (eller fler) en sjanse😊

    7. Fantastisk annonse hadde jeg bodd nærmere skulle jeg søkt. Men bor altfor langt unna. Har jobbba i serveringsbransjen både på land og til vanns. Håper du får napp alltids noen som vil men ikke tør. Fortsatt god søndag til deg og kjærest.

    8. Nå skulle eg VIRKELIG ønske eg bodde i nærheten!
      Håper du får tak i noen veldig kjapt! 👍🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg