Utmattet, men lykkelig!

Det har vært noen hinsides ville dager siden FyFader åpnet på mandag. Det har vært massive mengder med folk omtrent hele tiden og vi har jobbet på spreng i time etter time etter time. Folket rundt meg er helt fantastisk på slike dager. Imponert og stolt over staben.

 

Selv starter jeg på jobb klokka seks. Jobber på spreng, og da mener jeg virkelig uten stans, til omtrent fem. Da kjører jeg hjem om hviler meg på sofaen en times tid, før jeg kjører ned igjen rundt seks og hjelper til med kveldsrutinene. Om jeg ikke har vondt lenger? På langt nær like intenst som det var for noen dager siden, men jeg halter rundt og av og til må jeg ekspedere på kne fordi smertene er så intense. Noen tror at jeg impulsivt frir til dem, he he 😉

I går dro vi hjem halv ni. Halv ti lå jeg i senga etter at jeg stumpet av på sofaen. Fullstendig utmattet, men veldig, veldig glad. Vi tenger hver eneste krone vi får inn etter at vi tapte over en million i omsetning under den fire måneder stengingen.


Det virker som om de tilreisende er fullstendig overveldet over det tilbudet vi har. FyFader, verdens største salat. og snackbar, med sitt svulmende utvalg av varm- og kaldmat og Hoftepluss med sine bugnende disker av bagetter og lokale delikatesser. Artig. Faktisk veldig artig. Blir stolt. Disse to smattestedene er jo mine kulinariske barn.

Nå skal jeg filitere en liten rakker av en havlaks. Ca ti kg. De er de beste. Blir de større blir kjøttet for grovt. Denne er perfekt til grilling. Kunden har gitt meg oppdraget å filetere og kutte den opp i serveringstykker. Da gjør jeg det. Driver jo butikk.

 

Til slutt har jeg lyst å si noen gode ord om Kjærest, og herregud som hun fortjener hvert eneste ord! Hun har i det siste engasjert seg voldsomt i bedriften og har støttet meg i det smertehelvetet som jeg har vært gjennom og gjort slik at jeg har klart å fokusere på butikken uansett pillerus. Hun hjelper også til og har blitt en liten jævel hun også på bagettsmøring. For et kvinnemenneske jeg har funnet meg!  Hun er nesten av en annen verden. Elsker henne. Over alt på denne jord. Håper vi dør samtidig så vi kan begraves i samme kiste. Even when we`re ghosts.

 

Nei, nå må jeg lette på den feite rævva mi og gjøre noe fornuftig! Vi smattes!

15 kommentarer
    1. Vi kom fra Østlandet for å smake på dine fristelser. Må si at salat og baguetter var utrolig gode,for en smaks opplevelse. Vi fikk også en veldig god service selv om køen var lang. Takk for en fin lunsj og matpakke som vi koste med senere på vei til Skarsvåg.

    2. Vi var å spiste hos dåkker igår. Kjempegod mat, og den kan virkelig anbefales. Det var sinnsykt med folk. Dine ansatte jobba som nån helta. Hadde håpet å få tatt en selfie med dæ men æ så dæ ikke. Lykke til med begge plassene. Kommer gjerne tilbake… neste gang æ e i Alta👍

    3. Vi var å spiste hos dåkker igår. Kjempegod mat, og den kan virkelig anbefales. Det var sinnsykt med folk. Dine ansatte jobba som nån helta. Hadde håpet å få tatt en selfie med dæ men æ så dæ ikke. Lykke til med begge plassene. Kommer gjerne tilbake… neste gang æ e i Alta👍

    4. Sier det igjen ,Fy Fader kor eg misunne alle de som bor så nært at de kan komme innom Fy Fader og Hoftepluss😋😍. Sikle sikle😊😊. Fantastisk kjekt å lese at det går så bra etter gjenåpningen😉. Du har en arbeidsstab det står all respekt av,for ikke å snakke om kjærest😍. Der har du virkelig fått deg en dame som er litt av en tusen kunstner,ser ut som ho klarer det meste med glans💖. Dette lovervirkelig godt for fremtiden,lykke til videre til deg og dine👍👌.

    5. Herlighet for stor glede .. Er ofte i Alta, og alltid flott å komme til så flott tilberedt mat 🤗🤗🤗👍Lykke, lykke … også med bedre helse .👍👍👍👍

    6. Jeg gleder meg til fredag for da kommer mannen i mitt hjerte med 2 stk tørka reihjerter som han var å hanlet hos deg til mæ på torpevanne camping 😁😁😁😁 i larvi🤩 stå på dette klarer du vi heier på dere

    7. Jeg gleder meg til fredag for da kommer mannen i mitt hjerte med 2 stk tørka reihjerter som han var å hanlet hos deg til mæ på torpevanne camping 😁😁😁😁 i larvi🤩 stå på dette klarer du vi heier på dere

    8. Artig å hør at kundene strømmer på, supert😊👍.
      Håpe dåkker ikke sliter dåkker helt ut, har jo et bekken og en prolaps å ta vare på.
      Fin kveld te dåkker.

    9. Så fint og lese ,håper alt går den rette vegen . Stå på. Og lykke til.🌞🤩👏👏👏🌻🦋🦋

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg