Wenche+Kokkejævel=Sant

Det er så deilig å kunne fortelle en gladnyhet etter de siste dagenes tragedie! Jeg er så glad for at jeg får disse mulighetene når livet egentlig er, unnskyld uttrykket, helt for jævlig. Derfor velger jeg å glede meg over disse glimt av sollys som tilfeldigvis sendes i min retning akkurat nå. Jeg er takknemlig for varmen som det gir. Jeg er privilegert! Og veldig bevisst at det neppe varer evig.

 

Jeg skal, jupp, tilbake til God Morgen Norge, og denne gangen får jeg den store ære av å lage mat, trolig en av mine signaturretter, med hele landets, for det er det hun er, Wenche. En stor, stor ære og jeg gleder meg veldig! Fredag 22 november, folkens!

 

Denne gangen blir Kjærest med. Vi tar oss en helg i Oslo samtidig. Bare være. Overnatte på hotell. Hvis man har råd burde man unne seg en natt inn i mellom på hotell. Gjerne i egen by. Da vi feiret vårt første vaklende år som kjærester tok vi inn på et hotell her i Alta. Vi var bare på rommet. Klart, vi hadde ikke vært sammen så lenge, så tiden gikk kan du si, men også for mer erfarne par tror jeg et slikt opphold kan være sunt. Hvem vet, kanskje tiden går fortere for dem også?

 

Uansett, vi reiser til Oslo for å, igjen, komme oss litt bort. Dra ut og spise. Vandre i kalde vintergater. Timevis på kjøpesenter for å finne julegaver. Joda, blir sikkert trivelig. På hotellrommet.

 

Ellers går det egentlig greit. Det som har skjedd har skjedd. Det er ikke tvil om at sommerens opplevelser har gjort meg sterkere. Bedre rustet til å takle alle andre av livets små og store tilbakeslag. Alt blir egentlig smått i forhold, og da er det litt enklere å distansere seg. Forsvarsverket fungerer. Soldatene er på plass. Rustningen er nysmidd.

 

I dag får vi endelig inn sild på butikken! Har prøvd i hele høst å få inn, men har ikke lyktes før nå. Har faktisk ikke spist sild siden jeg var liten. Mamma pleide å steike silda ute, for blir en intens lukt i huset og i alle klærne hvis man steiker den inne. Fantastisk godt med stekt småsild med en god klatt med seterrømme og kokte mandelpoteter. Gleder meg til middag!

 

Fikk sendt de reinhjertene i går. Det føltes godt og på helt riktig dag. Igjen skulle Norge vende seg i vår retning og sende oss hjerter. Da var det deilig å kunne pakke noen symbolske hjerter i en konvolutt og sende noen tilbake. Selv om det var dyrt! Herrefred portoen har endret seg siden sist jeg sendte noe med posten! 55 kroner, pluss 10 kroner for konvolutten, pr hjerte! Nesten dyrere enn selve innholdet, men var godt likevel. Når jeg fikk roet meg ned litt, hehe.

 

Ha en strålende dag, kulinaster!

39 kommentarer
    1. Nei kor kjekt da 🌹❤️ Kos dej masse på kjøkkenet til Wenche 😊 Og kos dej masse med kjærest i Oslo💞 Og du he heilt rett, viktig å ta med alle lyspunkt som e å få 😊

    2. Det bli spennende å se.Fint at dere drar i lag og kan kose dere i lag borte fra alt,og andre omgivelser.

    3. I all elendigheta, gleder meg på dine / deres vegne ❤ Håper dere får et fint opphold i Oslo-byen 🙏❤ Klem til dere begge to og Datter

    4. I all elendigheta, gleder meg på dine / deres vegne ❤ Håper dere får et fint opphold i Oslo-byen 🙏❤ Klem til dere begge to og Datter

    5. Da må det settes på opptak, er jo tros alt et B-menneske. 😂
      Kos dere masse i Oslo.
      Sender ❤❤❤ tilbake.

    6. 22 november, da får man sette klokka på ringing, nok en gang må æ se god morgen Norge 😀
      Deilig med hotellhelg i tigerstaden. Nyt dagene, shoppingen og ikke minst hverandre. ❤❤❤

    7. Så flott at du har nåt å glede dæ til midt i all sorgen!❤Blir nok 1 flott program m 2 humørspredera!😊👌Koz dæ i Oslo m kjærest! Vel fortjent!❤

    8. Du lever livet du 👍på godt og vondt💕og setter ord på det vi andre ikke klarer! Takk❤️Blir flott å se deg med Wenche på TV! Og det med hotell? Jepp funker for voksne å😅

    9. Det var da en hyggelig nyhet😊 Godt med et lite avbrekk i hverdagen. Kos dåkk i Oslo, sksl følge med den 22.

    10. Da blir det å se på «God morgen Norge» for andre gang denne sesongen👍❤️ Kos dere i storbyen👍😍

    11. “Kan du smile gjennom tårer når ditt håp blir knust til støv. Kan du skimte nye vårer gjennom høstens visne løv…..da er du meget, meget rik”……. Syns denne er som skrevet for deg/ dere.

    12. kjekt å ha noe hyggelig å se frem til,jeg ser programmet hver dag,så jeg skal nok følge med når du lager mat :=) det er trist å abotere,da er det ekstra hyggelig å plotte inn noe hyggelig,

    13. Gleder meg til å se hva retten blir🙂. Ha en så god dag som du klare, å gi kjærest en god klem når du kommer hjem🥰. Dokker e et godt forbilde på kordan ting kan være, å det e så godt at du får det fram i lyset. Det såre,det tunge og det tabubelagte. E så viktig å prate om de vonde ting også.

    14. En tur med hotellopphold er balsam for et kjærestepar ❤️ Og tigerstaden byr da på julemarked, Jul i Vinterland, i Spikersuppa. Kjempekoselig å gå der med alle lukter, nye inntrykk og bare være😃
      Ha en fin dag, ta vare på hverandre❤️

    15. Gleder meg til 22/11. Det blir nok en god morgen, eller alle morgener blir gode etter å lest bloggen din, forde om innholdet er trist, å en tenker på dåkker flere ganger om dagen
      Bare husk å ikke spring i fra det onde men ta tid til å kjenne på smerten. Ha en super fin dag.

    16. Så godt å lese at dokker går på og går videre. Det står respekt av det dokker står for og gjør. Alltid rom for en klem til.

    17. Takk for en fin start på dagen, sier jeg også. Og lykke til ,gleder oss til den 22. 🙂 Ha en fin dag

    18. God morgen. Du er unik. Utrolig hvordan du klarer å finne lysglimt i hele situasjonen deres. Du fanger de , du holder på de, du beskriver de, du gir av deg sjøl. Kjærest er heldig som har deg. Gleder meg til 22 nov. Da Blir Det TV morgen for meg. Ønsker dere en fantastisk flott onsdag. ❤👏

    19. Du er så sterk! Jeg beundrer deg din ståpåvilje❤️
      Jeg bare håper du tar deg tid til å kjenne på følelser også og ikke bare dytte dem vekk. Smellen kan komme senere da…

      Håper kjærest har det bra tiltross forholdene. Jeg tenker så mye på henne og tristheten hun må føle på.

    20. Det er i motbakke det går oppover sier de, har tenkt på dere, mangler ord for de prøvelsene dere har vært gjennom❤️❤️

    21. Så fint at Kjærest skal være med, håper dere får et fint opphold ❤️ Gleder meg til å se deg på TV igjen, masse lykke til. Glad i dere 💙

    22. Hei og god morgen..22 nov. da skal jeg se på Wenches kjøkken.
      Fint med en hotell helg det savner jeg….det blir kjedelig når man er blitt alene.
      Du er flink å se opp og fram det er en god egenskap.
      I dag reiser jeg nordover til vinter Norge for å ta en liten hurtigrutetur,det blir nok bra vær…trur eg.
      Ha en fin dag med dine og en deilig sildemiddag💐

    23. D bli bærre lækkert.
      Å noooooo fikk æ steikannes løsst på steiksild å småpotedes. 😋😋😋😋😋😋😋😋😋

    24. Da e tvn på da hvertfall😊👌 man må ta de lysglimtan man får og nyte dem mens man kan ❤ bli kos å ha med kjærest da te oslo og komma sæ vekk❤

    25. Så gøy❤️❤️👍
      Når blir Osloturen da? Vet dere det? JuleOslo er flott. Julegata på Majorstuen og Hegdehaugsveien; innmari flott.
      Reinsdyrhjerter er lette skjønner jeg. En pakke av format som farmor hender å sende koster nærmere 200,- Godt det finns Vips.
      Gleder meg med dere❤️🌺🥰

    26. Grip alle sjanser til å gjøre andre ting enn bare hverdags ting, man har nok hverdager! Plutselig går ting deres vei❤

    27. Du e nu bra god som klare å se lys i mørket 💖 Takk for at du e du og dele med oss 😍 FORBILDE 👍🥰

      1. Takk for at du deler livets gleder og sorger med oss. Dine opplevelser gir perspektiv på livet. Håper dere får en nydelig tur i Oslo, også gleder jeg meg å se deg på tv. Lykke til.

    28. Gleder meg til å se deg i aksjon hos Wenche 🍁 og helg i Oslo er aldri feil, uansett 💝
      Fin dag! 🍁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg