04:17 gikk alarmen!

Etter en helt utrolig behagelig kveld med bare kos og pupp og soving så har det vært en del styr i natt med både pupping og byssing, men fra rundt halv tre sluknet vi alle tre. Fullstendig utmattet og trette. Himmelrike.

 

Plutselig slo jeg opp øynene. Pustealarmen gikk!

 

PIIP-PIIP-PIIP-PIIP-PIIP-PIIP-PIIP-PIIP-PIIP-PIIP-PIIP-PIIP-PIIP

 

Tusen tanker gikk i alle retninger gjennom godet på meg. Katastrofen i fjor. Gjenopplivningskurset. Jeg spratt opp i sengen og røsket hardt i Kjærest slik at hun også skulle våkne. Hun kom meg i forkjøpet og sto allerede livredd over Lillebror. Alarmen sluttet like fort som den hadde startet. Varte bare noen få sekunder, men bar bud om et veldig langt år.

 

Freden senket seg igjen og nå var det min tur til å våke litt. Lillebror var mett og trøtt og Kjærest bare trøtt. Jeg sto opp, satte Lillebror foran meg og satte meg ned for å se på mine to som sakte forsvant inn i drømmeland.

 

Bank-bank-bank***Bank-bank-bank

 

-Ja, kom inn!

 

Klokka var visst blitt halv åtte og inn kom det en overlege og en jordmor på morgenvisitt. Overlegen har fulgt oss, og spesielt Kjærest, på en helt fantastisk på helt siden Katastrofen og har virkelig bidratt til at dette svangerskapet, og oppholdet på sykehuset, har blitt så trygt som det har vært mulig å få det. Hun kom for å si far vel og ønske oss god tur til Alta og lykke til videre i barseltiden. Veldig koselig!

 

Hos jordmor bestilte vi frokost og kaffe og fikk det levert et kvarter senere. Jeg prøvde å spise så stille som jeg klarte, men hvis jeg tolket gryntene fra Ursula, unnskyld Kjærest, riktig, så lyktes jeg ikke spesielt godt. Lillebror derimot sov som bare det gjennom hele seansen og Kjærest klarte også etter hvert nesten falle tilbake til den etterlengtete søvnen.

 

Bank-bank-bank***Bank-bank-bank

 

-Ja, kom inn!

 

“Hei, jeg heter *** og er hjelpepleier. Er dere klare for veiing?”

 

Kjærest ga opp, satte seg opp i sengen, smilte og sa ja.

 

 

Nå er vi ferdige her i Hammerfest. Jeg vil benytte denne kanalen til å takke for et fantastisk opphold. Selv om selve bygningen er gammel og slitt, og dusjen ser ut som et åsted, så er betjeningen på ingen måte av samme forfatning! Takk for profesjonell og god pleie og tusen takk for at dere anerkjenner pappa som en helt naturlig del av både fødsel og barseltid. God likestilling starter nemlig på fødestua. Pappa er ikke et fremmedelement der inne, han hører naturlig til i 2020.

 

Takk for oss!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

34 kommentarer
    1. I all verden hvordan kommentarer er det som blir skrevet, noen har forlite å holde på med😥, fy skam.

    2. Å kjære for et sjokk å våkne til. Bra den stoppet av seg selv. Lykke til alle 3 med å få tryggheten på plass.Selv om det sikkert tar kjempelang tid til dere føler dere noenlunde trygge. God klem fra mommo

    3. Den kommentaren var til han med den usmakelige kommentaren, ikke til deg Kokkejævel, vil ikke du skulle tro det 😳 Prøvde å trykke reply på hans kommentar, men såg den la seg under. Gratulerer så mye med den nydelige sønnen deres 😀🌺🥰 Måtte det gå dere alle vel 🙂🌺🌸 Klemmer fra en annen kokk 🙂

    4. Far til sju? Du er nødt til å kødde med meg mann, du sier du har knullet frem sju unger?? På tide å sette på deg buksene og slutte å overbelaste samfunnet. Du oppfører deg som en afrikaner. Må vi komme hjem til deg og tre kondomene på deg, klarer du det ikke selv? Sju jævla unger som resten av oss betaler for. Normale folk har to unger. Man blir så opgitt, folk tror de kan klemme ut en unge hvert eneste jævla år. Sett på deg buksene og skjerp deg din jævel, naboene dine begynner å bli jævlig irriterte. Er dere kaniner eller mennesker? Noe så inn i helvete kvalmt, sju unger!! Faan.

      1. Hærlighet for en melding. Måtte flire oppi all galskapen.
        Lykke til du , med hjertet fyllt av så mye grums. Ber om at du får ett mykt og varmt hjerte💜
        Trolleritrollera!!!!!

    5. Hadde slik alarm til min førstefødte i 1990. Lære at huden under puten på magen må være helt tørr! Så bading i babyolje var ikke lurt🤪 Små babyer kan godt holde pusten i flere sekunder og alarmen utløses🥴 Brukte alarmen til han var 6mnd. og da var jeg over min største angst for krybbedød. Dokker blir å oppleve mange alarmer og høy puls👶
      Stor lykke til klem på veien videre💙

    6. Huff huske etter tida med pustealarm me skrekk..
      Mista en tvilling 3 mnd. Gammel og søster fikk pustelarm 😱 den hylte tidt og ofte. Men d va heldigvis bare falske alarmer 🙂 tungt likavel 😕
      Lykke til dettan går nok veien 😍

    7. Godt at alarmen virket, men dere sover vel med ett øye åpent og en fot på golvet en stund fremover. Det blir nok bedre med å få sove når din baby sover hele natta.Ha en god uke fremover.🤗

    8. Så bra det gikk fint og at alarmen ikke var for alvorlig, greit å få den mens e er på sykehuset,dramatisk nok.
      Håper oppholdet i Alta blir bra å at det e satt inn nattevakt der. Håper alt går bra med dåkker🤞🥰

    9. Åh du store min for en opplevelse for dåkker🤔. Men samtidig vet dåkker no at pustealarmen fungere🤗. Det tar vel ei stund før dåkker kan klare å slappe helt av. Har sagt d3t mange ganger,eg e sjeleglad for at eg ikke hadde hørt nå om krybbedød,eller kjente nån som hadde mistet unger,da våres barn ble født. Det var først på 70 tallet. God tur tilbake til Alta😊. Lykke til videre med lilleprinsen💙

    10. For en måte å våkne på🙈 men godt alarmen virker å at alt er i skjønneste orden med lillebror❤️
      God tur å kjør forsiktig 🥰

    11. Deilig å lese at alt er bra! Håper dere slipper flere alarmer 🤞💓
      Liker ikke min ‘figur ‘ heller. Representerer ikke meg på noe vis – noen som vet hva man kan gjøre?

    12. Må bare si at kjærest har ett slikt mykt, varmt , mildt og behagelig ansiktsuttrykk.
      Ser så snill ut .
      Ønsker dere alle lykke til.
      God tur hjem .

      JEG HEIER PÅ DERE. ( brølte det ut slik at dere hører heldt oppi Finmark )

      1. Du…. den der figuren som er på meldingen min. Emoitjoen surleppa ,nedovermunn , furteleppa. Hvorfor er den der.
        Jeg er blid som en sol . Rå irriteranes🤨

    13. God trygghet i å se/høre at alarmen virker som den skal, liten tanke ro i det <3 selvom skrekken biter (erfaring med det) Et spennende og godt år ligger fremfor dere, kos dere masse <3

    14. God tur til Alta 🥰
      Godt å høyra at alarmen fungerte perfekt, men dåke må ha fått mången tanker når pipen gikk💞
      Kos dåke masse, tenkjer på dåke.👨‍👩‍👦

    15. Åh, for et sjokk og bråvåkning for dere, men så godt å erfare at den fungerer.

      En fast lege som følger en er den beste tryggheten.

      God tur over fjellet til Alta, regner med det blir god service der og.

    16. Åh hjelpes, dusjen på sykehuset i Haugesund var omtrent samme, der var slippers et must! Fikk ‘fotbad’ på kjøpet der i tillegg når jeg dusjet, da vannet steg omtrent til anklene🤢
      God trygghet med pustealarm. Mistet selv baby i dødfødsel så forstår godt den angsten dere sitter med og alle de blandete følelsene du har skrevet så mye om. Nyt babytiden til det fulle, syns den går altfor fort🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg