10:39

Alt håp var egentlig ute. Dette kom ikke, bokstavelig talt, til å gå veldig mye lenger. Legen ville legge meg inn på sykehus for observasjon, hvile og eksperimentering. Det hadde jeg naturligvis ikke mulighet til. Hadde jeg hatt noen som kunne jobbet for meg, så hadde jeg jo ikke haltet rundt som en idiot på senteret i flere uker. Sommeren kom brått på, har helt vill med orkan i kastene, men vindstyrken har vært konstant over stiv kuling. Aldri opplevd maken til sommer faktisk

 

 

Så gikk jeg til legen da. Var jo egentlig ingen vits. Har jo hatt klippekort der siden Lille Vakre døde i fjor sommer. Likevel gikk jeg dit. Hvor ellers skal man liksom gå når man har så vondt at det oppsluker absolutt alt annet i verden. Smerten er så konstant og intens at bare de som har opplevd nervesmerter kan forstå. Noen som husker “sutringen” min før jeg opererte skulderen? Det var så intenst vondt, men det kan ikke sammenligne litt en gang med dette.

 

Javel, gikk til legen. Brøt meg ikke inn, hadde avtalt time. Hadde vært der to dager før og han skulle høre råd hos smerteekspertene på UNN. Jeg skal ikke kjede dere med detaljer, er det verste jeg vet, så enden på visa var at jeg fikke en bitte, bitte liten depottablett som jeg skulle ta morgen og kveld.

 

Javel, tok den første i går kveld. Eller, nå lyver jeg, klarte faktisk ikke vente helt til kvelden så jeg tok den allerede halv fem. Sovnet av på sofaen i sekstiden, ikke på grunn av tabletten altså, og våknet ikke før rundt midnatt. Syntes jeg kjente en effekt, men var ikke sikker. Gikk ned i senge og la meg.

 

Godt for både kropp og skinn å være litt i bassenget en velsignet time.

 

Jeg har tatt andre grep også. Det medfører en god del mer stress for de ansatte og kanskje litt mindre god service og kanskje ventetid, men har sett meg nødt til å gjøre det. Jeg har omrokkert på lista og buker en god del sårt trengte penger på overtid, men resultatet har i all fall blitt at jeg bare trenger å jobbe fysisk 6-7 timer om dagen. Det er en voldsom lettelse for kroppen. Selv om mange syns jeg er Norges teiteste mann, så skjønner selv jeg at en halvering av fysisk arbeidsmengde er en velsignelse for foten.

 

Var veldig nervøs da jeg sto opp i morges. Ville det være noe forskjell. Ville ned bitte, blitte lille tabletten virke på den digre foten?

 

Ja, den gjorde det. Den virket! Jeg hadde ikke vondt i foten før 10:39 i dag. Er ikke det helt fantastisk dere! Og det bare etter EN liten depottablett! Herregud, som jeg håper dette vil vare. Tør ikke være glad ennå, men hadde vært så SINNSYKT deilig å kunne skrive om noe annet enn vonde føtter, ha ha! 😉

 

Kommer selvfølgelig  med en oppdatering i kveld 🙂

 

Han en vakker dag!

36 kommentarer
    1. Pass på å ta den pillen med 12 timers mellomrom, og ikke 15-18 timer som det ser ut som du har gjort nå.

    2. Å,så bra får ha trua på den lille hvite. Klapp deg selv på skuldre for du står virkelig på og du e så heldig at du har en son fin og hjelpsom kjæresten.må dere ha en super kveld .Kos dokker.🌹🌻🌼👏👏👏🤗😎🌞

    3. Å knaske piller løser ikke problemet ditt, det demper bare smerter og gjør deg avhengig. Jeg skjønner meg ikke på de legene som bare gir deg tabletter… dette er ikke bra i det hele tatt.

        1. Jeg ville faktisk ikke gitt deg mengder med piller over tid, men som brannslukking. Jeg ville unngått at min pas. skulle blitt avhengig av B- prep, og andre prep som var avhengighetsskapende

          Du vet vel selv at det ikke er bare greit å knaske piller. Det sagt, jeg tviler ikke på at du har vondt.

          1. Det var vel ingen som visste at dette skulle vare så lenge. Det var heller ingen som visste at FyFader skulle åpne, ferien fordufte og arbeidsbelastningen fordobles. Ikke alltid ting blir som man planlegger. Det vet jeg alt om

    4. Har tipset Vixenjurien om ny pris. Århundrets Clickbait Konge. «10.39. «Rett fra tredje til første plass. Rett og slett fantastisk. Godt jobba. Forslag til i morgen « I dag er det Fredag»

    5. Ja,dette var jo virkelig gode nyheter👍👌. Håper det fortsetter sånn,og med litt mindre arbeid på deg skulle det og hjelpe godt🤗. Riktig God bedring,ha en forhåpentlig fin og smertefri kveld😍

    6. Så bra at du har fått noe som hjelper.
      Håper du får noen rolige dager.
      Og jeg forstår veldig godt at det ikke er bare å bli borte når en driver for seg selv.
      Har en svigersønn som har enkeltmannsforetak. Han driver som møbelsnekker/snekker. Og det går både natt og dag i perioder. Så vi er skikkelig bekymra. Men det er levebrødet. Og i tillegg har de tre barn under 8 år. Ikke bare, bare.

      1. Oi….Hva i all verden er det for slags trolldoms-pille?? Håper den gjør jobben til du kan opereres. Lykke til😊

    7. Så bra at du har tatt grep og minsket arbeidspresset på deg selv. Det er det eneste fornuftige 👍
      Håper virkningen av tabletten varer ved og at situasjonen bedrer seg. Og at du får en varig løsning så fort som mulig gjennom operasjon. Smertestillende er bare brannslokking.
      Ja, selv om du innimellom er Norges teiteste mann, så er det bra å se at selv du kan ta til fornuft 😜

      1. Jeg tok grep med en gang jeg KUNNE ta grep. I forrige uke hadde vi langt flere kunder, samt ansatte på ferie, men det tror at jeg har prøvd å forklare flere ganger tidligere 😉

        1. Jeg hører hva du sier 👍
          Jeg mener bare at av og til skjer du uventede ting som gjør at man må ta grep. Enten det passer eller ikke. Og det vet du jo alt om med tanke på det dere opplevde i sommer. Og også det du opplever nå. Livet er uforutsigbart og går ikke alltid i den retningen man har sett for seg. Dessverre.

    8. Å, dette var gode nyheter 👍 Håper det varer til det blir litt roligere dager og du kan opereres 😉
      Jeg skjønner at du ikke bare kan kaste inn håndkleet, er ikke så enkelt når man er selvstendig næringsdrivende… dessverre….
      Ha en god dag😃

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg