113 TUSEN i omsetning!

Det har vært en helt avsindig uke, med 86K som bestenotering og 61K so “dårligste” dag, men så kom fredagen og bare slo knockout på hele uka med 113 komma åtte fåkkings tusen!

 

Akkurat i dag gikk jeg tidlig. Ikke hjem, men opp til nettbutikken og kontoret der, for det var dukket opp to kapitler i boka som ikke var redigert, så jeg sa til Tuva, redaktøren, at “Dette får vi til! Jeg er faktisk ferdig på jobb klokka tolv, så i dag har jeg faktisk GOD til. Null stress!”

 

Vel, jeg kom meg ikke derfra klokka tolv, men jeg gikk faktisk litt over ett, og det med god samvittighet. Ja, det var mye kunder, men de, unnskyld uttrykket, FORMIDABLE ansatte, jobbet på som en kulinarisk alvefolk, og selv om jeg kjente på et lite snev av dårlig samvittighet da jeg dro etter bare litt over sju timer. Likevel MÅTTE jeg bare dra, siden det var så viktig å få ferdig de kapitlene. Framtida mi.

 

Jeg kan sjekke omsetningen fra PCen, og allerede klokka femten var den på formidable 69K. Da ringte jeg Konemor og sa at “Du, klokka e tre og omsetninga e allerede snart søtti tusen. Æ kan ikkje la de være aleina. Det kommer jo te å bli enda verre under middagsrushet.”

 

Ho svarte: ” Selvfølgelig! Det e ikke en gang nåt å tenke på!”

 

Herre Gud så glad jeg er for at jeg dro! Spesielt på Hoftepluss tror jeg de ble veldig glad for at det dukket opp en kar som bretta opp ermene og umerkelig tok kontroll over situasjonen.

 

2-3 timer senere dro jeg. De formidable hadde fortatt en stor jobb foran seg, men den var ikke lenger umenneskelig. Jeg kunne dra hjem til familien min og ta fredag (som “normale” mennesker.)

 

Han krabbet så fort som han kunne mot meg da jeg åpnet ytterdøra ropte “Hallo, verdens kjekkeste tjukkas er endelig hjemme!”.

 

Tenk at noe så lite kan skape så mye glede. Jeg er så inderlig glad for at det var akkurat HAN som kom! Jeg er så glad i ham. Og i Konemor selvsagt, som faktisk, til tross for alt, eller nettopp derfor, elsker denne mannen, meg, over alt på jord. Som fortsatt får sommerfugler i magen når jegs ender henne en litt søt melding eller når jeg stryker henne litt over ryggen når jeg tilfeldigvis går forbi.

 

Jeg er velsignet!

 

Nå skal vi spise. HELT enkelt, bare litt entrecote med fløtepotet og dampa grønnsaker. Skal ikke si hva jeg krydra med, for orker ikke gkjøre dette til et reklameinnlegg, (men du finner det i nettbutikken…)

 

Etterpå, litt soving, før det er i gang igjen i morgen tidlig. Hadde bare de fokkings tablettene fungert, så hadde jeg ELSKET dette, men det gjør de ikke. Kveldene er nesten uutholdelige, men operasjonen er i uke 35. Operasjonen er i uke 35. Operasjonen er i uke 35. Operasjonen er u uke 35.

 

Kulinarisk hilsen

Kokkejævel

Stolt og glad kokk

 

 

PS! Som dere ser er antall kunder 526, noe som i seg selv er formidabelt på et sted som vårt, men sommeren er turistsesong VELDIG MANGE av disse kundene er hele familier og grupper, for det som lir telt er bare innslag i kassa, og en familie på fem vil da bare telle som EN kunde.

8 kommentarer
    1. Wow! Snaue 14 000,- er mye!! Jeg jobber jo i restaurant, så det blir jo litt annerledes, men tror allikevel det gir meg en viss snøring på aktiviteten som kreves når det kommer til en slik omsetning 🙂

      1. Ja, restaurant er veldig annerledes fordi prisene er så mye høyere, og dessuten, en restaurant har ALKOHOL. Var forresten snaue 114 tusen, ikke 14 tusen😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg