126 546 TUSEN!

Reklame | Er vel egentlig ikke reklame, men omtaler egen bedrift så merker det for å unngå surt oppgulp

For en dag! Det har gått omtrent i ett fra vi åpnet til vi stengte. Mange har handlet for å støtte og mange har handlet for at det er superbillig, de fleste nok i en slags kombinasjon. Resultatet er at jeg har fått inn over hundre tusen kroner som gjør at jeg klarer å overleve en ekstra stengt uke. Det er egentlig helt fantastisk og jeg føler meg nå trygg på at jeg har gjort absolutt alt som står i i min makt for å forberede oss på tiden som kommer, og at bedriften og arbeidsplassene er berget når dette en dag er over. For det går over!

 

Fantastisk humør på disse guttene til tross for hva vi faktisk holder på med

 

På en vanlig mandag omsetter Hoftepluss alene for om lag 15 tusen kroner. I dag omsatte vi for over 126 tusen kroner. Alt har vært solgt for mellom 40-70 % rabatt, så regnet til full pris snakker vi faktisk en omsetning på nærmere 200 000. Det er i alle fall ikke tvil om at mange av dere gjør det dere kan, nemlig å handle, for å berge driften. Skulle nesten tro dere var glad i plassen. Det varmer. Det varmer noe så, unnskyld uttrykket, jævlig!

 

Helt syk følelse å stå i kassa og selge så mye og samtidig vite at omtrent alt jeg selger er med tap. Likevel er jeg glad. Banken godtar ikke betaling i røkt reinsteik og kyllinglår. Tipper heller ikke de ansatte hadde vært så happy hvis de fikk aprillønna i ost fra Pasvik og røkt laks fra Kranes kjøkken 😉

 

I morgen skal vi selge det som er igjen av varer, kanskje til enda høyere rabatter og på onsdag stenger vi dørene. Da er det slutt. Gudene vet hvor lenge, men jeg tipper til over påske. Forhåpentligvis før, men jeg tror det ikke. Det er ekstremt viktig at vi alle sammen nå framover følger de råd som blir gitt og holder oss borte fra hverandre. Hvis alle som kan isolerer seg i to uker går dette over av seg selv. Drar vi på fest, besøk eller bryter karantenene som blir gitt kan dette vare lenge. Så lenge at jeg ikke tør tenke tanken en gang.

 

Jeg er full av kampvilje og er overbevist om at dette kommer til å gå bra. Akkurat nå er faktisk mine tanker mer rettet mot de som risikerer å dø av dette djevelskapet. Det er for alle disse, og de er mange, vi alle sammen må gjøre disse drastiske skrittene. Det er ikke oss det er synd på. Ja, mange av oss vil nok få litt dårligere råd, men vi kommer til å klare oss. Vi bor heldigvis i Norge. Vi kan sutre og klage på myndighetene, men vi er bedre rustet til å komme oss helskinnet gjennom dette enn de aller fleste andre land. Vi har et sikkerhetsnett og det er sterkt. I disse tider tror jeg til og med MDG  og SV sender en varm takk til Vår Herre som skjenket oss oljen på 70-tallet 😉

 

Nei, nå skal jeg dra hjem til Kjærest. Hun har laget middag. Vet ikke hva, men det er sikkert noe godt. Ønsker dere alle en trivelig kveld og tusen takk igjen til alle dere som har vært å handlet. Dere har mest sannsynlig berget driften over denne kneiken.

From Kokkejævel with love <3

 

 

 

 

 

 

29 kommentarer
    1. Tvi tvi for aøø din innsats. Håper det går godt med deg, dine og alle andre mennesker og virksomheter som rammes så hårdt i disse tider. 💐 Din blogg og dine tanker er til inspirasjon for oss alle🙏❤

    2. ❤ Fantastisk, håper det går bra med bedriftene og dine ansatte, og selvfølgelig også familien din. Lykke til 🤞🙏😊

    3. D er jo reklame hver gang du omtaler eller viser logo for egen bedrift. Etter flere mnd på bloggtoppen gjelder samme regler for drg som alle andre.
      Vil du heller ha bot på over 1 mill som feks andrea badendyck rosabliogger fikk utfra kun en tredel av dine lesere.
      :O

        1. Vel, nei ikke forbrukertilsynet. Kall det hva du vil, men provoserende å se etter så himla mye fokus på dette tidligere, at noen virkelig(!) etter et eviglangt reklameinnlegg ikke merker. Og etter å ha omtalt egen virksomhet x antall ganger uten å merke det. Tydelig unnasluntring, og provoserende for andre som faktisk(!) betaler skatten sin koste hva det koste vil. Hvorfor skal en som tross alt ligger på bloggtoppen være gratispassasjer?!
          🙂

          1. Ida, hva mener du egentlig med gratispassasjer? Påstår du at ikke jeg betaler skatt? Jeg har to bedrifter, Hoftepluss AS (Hoftepluss og FyFader) og Kokkejævel AS (bloggen). Begge disse selskapene betaler både moms og skatt i rikt monn, så du kan gjerne være uenig med merkingen min, med sitt ikke anonymt her inne og påstå at jeg er kriminell!

    4. Så godt å se at lokalbefolkningen støtter opp om deg dine fantastiske rause tilbud😍. Om det var sånt drastisk tiltak som skal til for å berge bedriften,så er det kansje vel verdt det👍. Ønsker deg av hele mitt ❤at du kommer sterkt tilbake når den vanskelige perioden vi har no,er over. Kos deg ilag med dine kjære😊

    5. Krysser alt for at dere kan gjenoppstå sterk senere.
      Vi på Storslett, som driver butikker kommer også til å slite. Håper at dette går over fort, å helst før påske

    6. Fantastisk bra😊Skulle så gjerne støttet deg om jeg bodde nærmere.Håpe salget i morgen og blir bra.Kos deg med kjærest og god middag😊

    7. Jeg er glad på dine vegne,men samtidig trist for at du selger med tap.Men det er fint at folk støtter opp om deg og det viser bare at mange er glade i deg.Håper alt er solgt før stengetid i morgen.

    8. Det er i kriser vi ser hvor likegyldig det er om du er rød eller blå. Politikere står sammen for Norge, og hver gang jeg ser en pressekonferanse blir jeg stolt av å være norsk. Vi er HELDIGE. Vi er så utrolig heldige, som kan bli permitterte med lønn, som kan legge av 100-talls milliarder til å redde bedrifter, øke dagpenger og omsorgsdager. Vi er heldige, og jeg er faen så stolt. ❤️

    9. Er så glad på dine vegne. Fantastisk gjort av befolkningen som støtter opp og handler hos deg. Hadde jeg bodd nærmere, hadde jeg gjort det samme. Ha en strålende kveld 😊

    10. Er så glad på dine vegne. Fantastisk gjort av befolkningen støtter opp og handler hos deg. Hadde jeg bodd nærmere, hadde jeg gjort det samme. Ha en strålende kveld 😊

    11. Kjempe bra, det er jo synd at det måtte bli slik.får håpe at det går fort over. At folk tar til fornuft ha en super fin kveld og husk og vaske hender og holde av stand.🌞🤗😊🌻.

    12. Fordi du fortjener det ❤️ Du og dine flotte ansatte. Håper alle gjør sitt beste for å stoppe viruset og at vi om relativt kort tid kan leve som normalt igjen.

    13. Tenker det er med god grunn at følelsen på god omsetning er to delt!
      Ønsker seg og dine ansatte alt godt i de neste ukene 🤞🤞

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg