24 timer uten morfin!

Etter over en uke som tung narkoman var det slutt i går. Den nye Tamadolesken var bunnskrapt  og Oxycodone-esken likeså. Det eneste jeg hadde igjen var paracet og noe depot-tramadol. Moroa var over. Herfra og ut måtte jeg klare meg alene.

 

Jeg vurderte å ringe legen for å få en ny resept, men jeg slo det fra meg. Det var lett fordi det var lørdag og fastlegen hadde fri. Jeg måtte rett og slett klare meg uten sterke preparater. Jeg gruet meg, men var innstilt på å klare det. Måtte jo dett. Hadde jo ikke mer tabletter.

 

Det gikk greit. Ikke bra, men greit. Teknikken med å stå/gå i 15 minutter og sitte/ligge i 45 fikk kjørt seg skikkelig. Så lenge jeg ikke kjørte meg for hardt gikk det bra. La meg ned før det ble for vondt. Morfinen har gjort at jeg har kunnet holde ut noe lenger, men det har sikkert ikke vært bra. Den har jo bare tatt bort litt av smerten, ikke fjernet årsaken til smerten. Jeg kommer ikke til å ringe legen på mandag for å nye tabletter. Jeg har tatt min siste morfin. Herfra og ut skal jeg klare meg alene!

 

Kjærest ligger og sover. Det er henne vel unt. Hun begynner å bli så stor nå at det er vanskelig å finne gode stillinger å sove på. I tillegg forårsaker den lille pyromanen nede i magen så mye halsbrann at jeg flere ganger i løpet av natten må ta i bruk skumapparatet for å slokke brannen. Ja, det var en spøk, ikke ring politiet.

 

Senere i dag skal vi fortsette vårt nye liv: Gjøre noe i 15 minutter og ligge i 45 minutter. Begynner å bli vant til det nå, men er litt lei. Er veldig tidkrevende hvis du skal få gjort noe. Det ender stort sett med at man får ingen ting gjort. Eller alt for mye, men da må man betale med flere timer på sofaen etterpå.

 

Jaja, det gir seg nok etter hvert. Føler det allerede har blitt litt bedre. Lett av meg å sitte å skryte av at jeg har sluttet med morfin, men jeg hadde ikke klart det på torsdag f.eks., men tror jeg er litt bedre nå. Håper det.

 

I dag kommer Datter! Av ulike årsaker kom hun ikke på fredag, men i dag kommer hun og vi gleder oss veldig til det. Alltid like godt. Da er alle brikkene på plass.

 

 

Ønsker dere alle en strålende dag!|

9 kommentarer
    1. Kan d hjelpe m fysioterapi kombinert m trening? Plages m ryggen sjøl i mange år, men det hjelpe litt. Å sykling til/fra jobb. Nu har nok ikke æ samme ryggplage som dæ, mn tenke d kanskje kan avlaste litt? Lykke til å go søndag i govære🌞

    2. Du har all grunn til å klappe dæ sjøl på skuldra og være stolt og fornøyd over dæ sjøl, og ikke lytt øre til nokka anna. Det kan være vanskelig “for hodet” på en arbeidskar som dæ å bremse opp, men kroppen din bekrefte jo at du gjør de rette her og nu, og det fortjener bare ros og full støtte. Du tar hensyn til realitetene og jobber ( = bremser ) fornuftig og godt ut ifra det. Det bryter ikke ned, det bygger opp. All ære til dæ for det. Lykke til.

    3. Jeg hadde det sånn med ryggen for noen år siden. Den stå/ligge teknikken fungerte delvis, men jeg begynte først å bli bra da jeg begynte med små korte gåturer hver dag i en lengre periode. Gikk 200m turretur formiddag og ettermiddag i et veldi rolig tempo og i sko med veldig god demping. Gradvis ble det bedre, og jeg unngikk operasjon.

      Så, anbefaler veldig korte gåturer og sko med mye demping.

      God bedring 🙂

    4. Ryggen kan være no dritt, e operert 2 g på under 1år. Det bynn å bli noen år sia nu men vet nøyaktig hvordan du har det. Det beste du kan gjør for dæ og de rundt dæ e å få sjekka ut ryggen skikkelig å anbefale de opprasjon så hopp på. Ingenting e så jævli som å ha ont hele tia

    5. Smerter en noe dritt!
      Har selv sluttet med morfinpreparater for to uker siden. Går greit.
      Men som du sier, ikke bra å pushe for hardt så lenge smertestillende virker.

      Ha en strålende 15/45-dag! 🌞
      Kos deg med Datter og Kjærest! ❤️

    6. Blir jo reine intervall kjøret derre,15min.på og 45min.av, sikkert lurt å ringe legen i morra. Det e sikkert de nye tøffe boxerne dine som gjør at du føler deg litt bedre ibland.
      Superfin dattersøndag til dåkker.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg