364 tusen takk for turen! :D

Jeg visste jo at jeg ikke kom til å gå “alene”, men at hele 364 000 mennesker skulle følge meg opp til toppen, det hadde jeg ikke trodd. Utrolig artig!

Her sitter jeg, fem på seks og “småprater” med dere før turen starter. Fader, jeg syns dette var skikkelig Artig!

 

Kone tok bilde av meg fra verandaen…

 

Og her zoomet hun inn. Husker faktisk da jeg sto der på det platået og svarte på et par spørsmål 🙂

Litt kipt, og utrolig urutinert av meg, at batteriet skulle flate helt ut tre minutter fra toppen. Trodde faktisk det skulle holde, men neste gang tar jeg med meg en powebank, for det blir definitivt en neste gang! Som jeg snakka om på turen tenkte jeg at jeg skulle ta dere med på Alta 10-toppers i løpet av våren. 1 ny topp hver søndag, hadde ikke det vært litt artig? Blitt med meg på: Hjemmeluft-toppen, Komsatoppen, Lille Raipas, Utsiktspunkt Skoddavarre, Dønnavarre i Kviby, Borras Vestre, Losvarkollen, Ulvehenget i Rafsbotn, Bjørkeliting Talvik og Haldde.

 

Vi får se, blir jo lett litt “revet med”, men hvis dere vil bli med meg på tur, så tar jeg dere gjerne med. 🙂

Nå skal jeg dusje og gjøre meg ferdig med den der (jævla) maten til fotograferingen i morgen. Neste bok kommer ikke til å inneholde 75 retter, det er i alle fall helt sikkert!

 

Hvis det blir en tredje bok da. Jeg håper jo det, men det er litt opp til deg. For å få gi ut den 3. boka som jeg allerede har klart i hodet, så må denne boka selge like bra eller bedre enn den forrige. Jeg både håper og tror det, for denne boka burde egentlig finnes i et hvert hjem og inneholder alle disse rettene som man liksom burde kunne når man flytter for seg selv og blir voksen. Dette er boka jeg selv vil ha i bokhylla og kommer til å bruke flere ganger i året. Ha, det finnes google, men søker du på “lammelår” får du 314 000 treff. Hvilken av dem skal du velge? Da er det mye lettere å slå opp i den store k(l)oke boken. Der vil du finne det meste av det du trenger å kunne hvis du ikke er faglært, snobbete hobbykokk eller gammel husmor.

 

Turen opp Komsa legges ut HER så snart den blir tilgjengelig. (Det er snakk om noen få minutter)

 

Var dette gøy eller bare tull?

36 kommentarer
    1. Har prøvd flere ganger å se på videoen fra i går,men det står at den kan ikke spilles av,på facebook? Så jo den videoen din fra idag når du viste fra matlagingen til den nye kokeboka,uten nå problem😊. Skal nå prøve igjen senere,går det an for deg å legge videoen fra turen igår ut her på bloggen? Hadde gledet meg til å se den idag,siden eg ikke hadde anledning å være med på turen i går😍. Lykke til med kokebok prosjektet,ser at det ligger en helgolands masse arbeid bak et sånt prosjekt👏👏

    2. For at jeg skal kjøpe boka må det være glutenfri tilpasninger og helst noe som er uten melk også.

      Gikk glipp av turen din i går men skal følge deg neste uke.

    3. Takk for turen, likte spesielt godt historiene/sagnene du fortalte underveis. Blir gjerne med på flere turer og det har vært dritt artig hvis du har litt historie med. Ellers mange artige kommentarer 😂😂😂

    4. Var artig å bli med 🙂 Tenkte at neste gang så går jeg ut døra samtidig og går rundt om kring rundt Altaelva og Kronstad samtidig som jeg følger deg 🙂 Hvis jeg er på LHL senteret i Skibotn da, så går jeg rundt om kring der 🙂 Kan jo ikke bare sitte å strikke 😀 Er jo måte på kor mange tøfler jeg trenger ha ha ha..
      Ha en flott kveld med familien og matlaginga.

    5. Ble med de siste 15 minuttan trur æ😊 Imponert e æ over alt du greid å fortell på turen. For å snakke å klatre/gå i terreng er det ikke alle som greier👍👏👏🌷

    6. Kjempegøy å være med, selv om æ va engstelig førr at du sku svime av der oppe pga pusten. Trøsta e at den kan jo bare bli bedre og bedre. Tenk etter 100 daga kor lett pusten går 😄Du har ett nydelig turterreng altså! Keep up the good work og lykke til med nyboka🤞🏻😃

    7. Takk for en super tur i nydelig natur👌🤩Jeg gikk en runde i skauen her på flate Østlandet samtidig, og snubla bare en gang😂Måtte jo følge med på din tur oppover samtidig👏 Thea hund og jeg gleder oss til neste topptur med livesending 🚶‍♀️🌲🐕💪 Må selvfølgelig føye til at jeg er mektig imponert over innsatsen din 👏💪

    8. Takk for turn. Så på til d va nån minutta ijæn. Men da va æ nødt å kjøre hjæm, men hørte ett par minutt før æ kom på en plass d ikke va dekning. Men koseli tur va d.

    9. Dette var gøy 👏👏👏 Gratulerer med vel utført, synd jeg ikke fikk ned slutten.
      Lykke til med kokeboka (bøkene)
      👍😊

    10. Det va artig👏😁
      Eg blir med på neste tur óg🙃
      Her går eg bare å vente på at snyen skal tine så eg kommer meg ut i skogen/fjellet💪

    11. Dette var bare gøy!!
      Er utrolig imponert at du klarte å snakke deg til topps! Ikke et kjedelig sekund!
      Kom litt seint inn i sendingen men det passet ikke akkuratkl 18.

      Kommer nok til å bli med på flere turer.
      Bare husk å ta med powerbank! 😂
      Har du sånn selfiestang? Eller enda bedre go-prokamera? 🙈 Tenkte bare at det blir enklere for deg. Utgjør ingen forskjell for meg 😅

      Ha en god, velfortjent søndagskveld.😍 Tøffing!! 😄💪💪

    12. Det var gøy! Nå har du «lovt» 10 topper, så hvis jeg ikke selv er på tur, skal jeg bli med deg 😁

    13. Takk for turen. Var artig å følge deg. Litt bekymret for pusten din ett par ganger 🤔🤣
      Blir gjerne med flere ganger.
      👏🎖️👏🎖️👏🎖️👏🎖️👏🎖️👏🎖️👏🎖️👏🎖️👏🎖️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg