38% nedgang i oktober, men (nesten) like blid!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Man skal ikke sutre og klage, men selvfølgelig er det både litt kjedelig og kjipt med en slik nedtur  Selv om jeg hadde forventet en liten nedgang i år, siden vi hadde en så VOLDSOM oppgang i oktober i fjor pga. den overraskende suksessen med Toro Proffkjøkkens fantastiske fond-serie, så er jo 38% nedgang aldri spesielt lystbetont. Det er til og med litt skummelt. Er dette starten på slutten liksom?

Nei, det tror jeg ikke, men det er ingen tvil om at ett eller annet har skjedd der ute de siste par månedene. Januar til august var en fest, med en omsetningsvekst som hvisket om gull og 4 soverom. September var det bom stopp! Ved hjelp av generell prisvekst klarte jeg akkurat å matche forårets omsetning, men alle som kan matematikk vet jo hva det betyr.

 

Så kom, akk og dobbetve, oktober…

 

Nei, (mer enn) nok om oktober, nå er det november for svingende! Julehandelen står for døren, og jeg både håper og tror at jeg virkelig har julegaver å tilby som som  passer inn i tiden vi alle skal gjennom. Med god, spennende mat med smaker i alle farger, til svært hyggelige priser, er jeg “sikker” på  at både både lokalbefolkning og nettkunder ønsker å bruke (gave)pengene på god mat og produkter man ikke nødvendigvis finner på nærmeste dagligvarebutikk.

 

 

Julehandelen betyr alt, alt, alt, som alltid, for slike “rare” butikker som min. Jeg sier det hvert år, men _aldri_ har ordene betydd  like mye som i år, men æ har trua!

Takk til alle som leser meg og følger oss. >3

 

Link til Norges mest utrolige nettbutikk:
DETTE KAN IKKE VÆRE SANT!

 

 

 

6 kommentarer
    1. Hold ut! For oss som er i (nesten) samme bransje er nedgangen på høsten i år og i fjor brutal… renta og strømmen, samt prisøkning gjør at vi ikke bruker penger på andre ting. Men du er en oppegående fyr, så dette vet du ❤️ med noen grep overlever vi denne høsten også 👏

      1. Jeg har fortsatt trua, men jeg er innstilt på at de kommende par årene blir noe mer krevende enn vanlig. Heldigvis har jeg så store ryggplager at jeg alltids kan bli uføretrygdet hvis det virkelig skulle skjære seg 🤪

        1. Dette er selvsagt en av dine spøker som vi skal flire av….kan da kanskje ønske deg velkommen i den flotte klubben etterhvert….men ønsker ikke å gjøre det. 🙂
          Lykke til 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg