43 år gammel og akkurat opplevd min aller beste dag, noensinne. Det er så deilig. Hjertet mitt trengte det. Har vært trått en stund, si.

 

Julaften 2020 startet, heldigvis, helt normalt. Jeg våknet, slo opp øynene og så rett inn i en usedvanlig vakker kvinne. Kjente jeg ble varm i hjertet umiddelbart. Er litt nyforelsket for tiden. Denne kvinnen gjør meg ikke bare godt, men har også evnen til å gjøre meg lykkelig. Den evnen bruker hun som regel, men klart, hun er en kvinne og kan koke i stand mye faenskap også, men det går alltid over. Alltid.

 

I dag har det ikke vært mye faenskap å spore, snarere tvert i mot, for det lå en liten mann i senga. Som regel ligger de og snorker når jeg står opp(med alarmen på), men unger våkner jo alltid tidlig på julaften, så er vel kanskje ikke så rart at de var våkne nå. Utrolig koselig for meg i alle fall, å kunne starte dagen med to av mine favorittmennesker før jeg dro på jobb.

 

Det er en helt egen stemning på jobb på julaften. Bare jeg på jobb og de kundene som er innom de er så gjennomført trivelige at hvis jeg ikke driver denne plassen til neste år, så kommer jeg til å spørre sjefen om jeg får lov til å jobbe, he he. Fantastisk stemning på senteret på julaften! Akkurat det kommer jeg til å savne. Selv om jeg er en hard negl for noen, så er det jo servicemann jeg først og fremt er. Jeg elsker folk! (I alle fall når åpningstiden bare er tre timer…)

 

Over ett tonn ribbe  på to dager, men jeg er ikke spesielt sliten i armen likevel. Har jo folk som jobber for meg ha ha 😉

 

“MITT KONGERIKE”. Årets kuleste julebilde!

 

 

 

Skjønnheten

Og udyret…

 

Hvor høyt er det egentlig mulig  å elske et annet menneske som ikke er av ditt blod? Her åpner hun og Lillebror pakker. Bildet er tatt i et “ekte” øyeblikk.

 

Hvert eneste år blir jeg bergtatt av lyshavet på gravlunden.

 

Jeg er sikker på at guttene setter pris på at det er så mange som bryr seg. Man kan si absolutt alt med et lys.

 

Pga amming, og at det bare var oss to vokse, (pluss Lillebror), så kjørte vi svært enkel stil. Normalt har vi både pinnekjøtt og ribbe, med syke mengder tilbehør, men i år bare det som vises på bildet. Befriende deilig og jeg kødder ikke en gang. Enkelt, men deilig!

 

Gammelt bilde, men et bilde sier mer enn 1000 ord. Datter kom, helt overraskende , “seilende” inn på julaften noen timer og gjorde den komplett. Glad i deg <3

 

Brynjar sin aller første julaften ble min aller beste noen sinne. Skal legge oss nå. Herregud så deilig! Jeg er så takknemlig og glad for at dagen ble slik den ble.

 

Fader vår, du som er i himmelen. Tusen, tusen takk!

 

Absolutt alt godt!

Kokkejævel

 

 

 

 

 

18 kommentarer
    1. Brynjar sin aller første julaften ble min aller beste noen sinne, skriver du.
      Slik jeg tolker det, så har du aldri vært så glad når du fikk dine første barn. Hadde min far skrevet noe slikt, har jeg blitt meget skuffet. Du måtte skaffe deg et nytt liv for å bli så lykkelig. Det har du faktisk skrevet flere ganger, at du aldri har har vært så lykkelig før du traff en ny. Desverre så er det flere menn som skriver det, etter ny anskaffelse av ny familie. Den første blir glemt i glansbildet. Forsatt god jul 🌲

      1. Ja, etter alt som har skjedd, og det er langt mer enn du vet om, så var denne julaften den beste jeg har hatt. “Den første” er forresten født i 97 😉

    2. Må bare si…
      Jeg er bare så utrolig imponert over dere 2.. tenk og klare og formidle og dele så mye som dere har gjort..og fortelle så ekte om det og miste et barn..og allikevel dele så mye om 1 nytt mirakel ❤❤ dere er unike begge to 🥰
      Og helt egoistisk fra meg… skulle gjerne sett bilde av lillebror 🥰🥰🥰 slike små engler er jo bare det beste som finnes ❤
      Stooooor juleklem til dere 3 fra meg 🥰❤😘

    3. Riktig God Jul,ønskes fra meg av hele mitt ❤. Ønsker dåkker en fortsatt fredelig og fin jul🎅🤶. Så godt å lese at du har det så fantastisk fint i livet😍. Ikke så rart med en sånn nyydelig kjærest og skjønn lillebror💙💙. Håper 2021 blir et fint koronafritt år,alt kan begynne å bli mere normalt igjen👌🤞💖

    4. Så Fantastisk at du har hatt en fin julekveld.
      Fine bilder og deg ,din kjæreste og lillebror.
      Ha en god natt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg