5 produkter jeg ikke klarer meg uten på kjøkkenet

Reklame | Metapic

Jeg er ikke noe utstyrsfreak i det hele tatt og har alltid ment at den beste maten sjeldent blir laget av den kokken med det dyreste og mest fancy utstyret, men også jeg er avhengig av godt kvalitetsutstyr for å lykkes. Her er 5 produkter jeg simpelthen ikke kunne klart meg uten på kjøkkenet:

Victorinox

Det aller viktigste jeg må ha på kjøkkenet er en god kokkekniv. Denne fra Victorinox bruker jeg hver eneste dag, helt fantastisk!

 

Wüsthof

En god trefjøl er på topp 2 listen. Ta godt vare på den og du har den i flere år.

Kitchen Craft

Bakepapir i silikon er genialt! Dette er et gjenbrukbart non-stick bakepapir fra Kitchen Craft som kan brukes opptil 1000 ganger.

 

Eva Solo

Neste ting på listen min er et digitalt steketermometer. Dette fra Eva Solo er veldig praktisk med både stikke, tidsur og digital klokke.

 

Fiskars

Sist, men ikke minst, en god stekepanne. Denne er tilpasset alle komfyrer og med Hardtec Superior+ non-stick-belegg som er uten både PFAS og PFOA. Nice!

Hva er dine topp 5 kjøkkenprodukter? 

39 kommentarer
    1. Mye enig….har oxo kniver fra Wüsthof, di er myyyye bedre enn Victorinox. Eva solo er ælsk. Gubben sier: Du elsker Eva Solo og mæ…..🤪
      Men Fiskars…..nope!!! Scan Pan!!! Ingen over, ingen ved siden!!!!
      🤩

    2. Over 3000 kroner for ei skjærefjøl? Jeg tror du er blitt rusk. 😀

      Jeg kjøpte ei flott trefjøl for over 14 år siden til den nette sum av 300 kroner, og den er fremdeles i daglig bruk og ser smashing ut. Men jeg er ikke kokk, så jeg trenger sikkert ikke like fancy utstyr som kokker.

    3. Det er viktorinox kokkekniv,en god stekepanne,en stor og en liten tresleiv,stir slikkepott,og stor og liten stål bolle og stålbakk.

    4. 1 skikkelig kniv av god kvalitet
      2 Bryne for å få den skarp
      3 stål for å skjerpe eggen
      4 tjukkbunna steikepanne med kvalitetsbelegg
      5 kraftig komfyr så klare å holde panna varm når eg steiker uten å steike Max 200 gram i slengen…

    5. Victorinox knivan e et must🤩🤩 klar mæ ikke uten den tynneste brødknivn værken på jobb eller hjæmme. Å så må æ ha Santokukniven 🤩🤩 god steikepanne syns æ e vanskelig å finn…å har sikkert brukt 6-7 tusen de siste åran uten å finn ei som hold på induksjon .
      Morteren min bli også vældig mye brukt 😊😊

    6. Kjøkkenmaskin( KitchenAid), potetskreller(TupperWare), Phillips AirFryer, god kniv og god stekepanne😊🥳

    7. Klarer meg ikke uten gode kniver, en dings fra Tupperware som hakker løk etc, kjøkkenmaskinen og ikke minst stekepannen. Ellers veldig glad for former fra Le Creuset. Både ildfaste former og brødformer. Beste ever!😀

    8. Har en solid skjærefjøl i tre. Stavmikser må eg ha. En god filetkniv og en kokkekniv👍. En god miksmaster må eg og ha. En skikkelig god stekepanne er og et must😊. Ha en flott dag videre😉

      1. Glømte av silikonbakepapir,de har eg brukt i mange år. Har kjøpt og gitt i gave til de eg vet ikke har sånne,veldig godt mottatt👍.

    9. Det er vel de samme som du. Viktig med godt utstyr og gode råvarer.Ha en strålende dag.🏊‍♂️🦋🌞🚴‍♂️👍👍

    10. 1. Mannen min som er kok må stå som nr 1…
      1-5 ; får han fikse selv😆😆😆😆😆

      Go onsdag.

    11. Gode kniver, (ønsker meg SÅÅÅÅ Victorinox!!) tjukk og god trefjøl, god steikepanne, noen små, men gode gryter/kjeler, (enklere å lage mat til ein i ei lita gryte 😉) Kenwood’en fra “nittenpilogbue”, Braun stavmikser med tilhørende food processor i 2 str og visp, og oppvaskmaskina mi! 😁

      E og veldig glad i steikepinsettene og klypa mi, samt noen små redskaper som e meir praktisk å bruke i små panner/kjeler/gryter. 😉
      Oooooog ikkje minst; kjøkkengleden! 😁

    12. Gode kniver og en som kan slipe dem innimellom noe jeg ikke har.
      Jærn stekepanne
      Trefjøl
      Gode kjeler.

    13. Så lenge Kenwood maskina mi fra 1983 virker så er e glad😂 resten er det kaln som regjerer i på kjøkkenet😂🤪 noe må han bruke utdannelsen sin til da,kokk og stuert utdannet😂 Ha en knallfin dag😘

    14. Trenger bare 3 ting. En kokk, vin og en god stol der æ kan sitte å kose mæ med vin og se på kokken som lager mat. 😂😂😂

    15. Min stekepinsett i hardplast, kjøpt på Mega Bislett for en haug med år siden. Aner ikke hvorfor jeg kjøpte den, men jeg er glad jeg gjorde det, for den er faktisk i bruk nesten hver eneste dag. Stekespader og gode sleiver i tre er også et must!

    16. Gode kniver, skjærfjøl, løkhakker fra Tupperware og silikon bakeark. Har også teflon stekeark til grilling, heilt fantastisk👍🙂

    17. Gode kniver, ordentlig fjøl, kjøkkenmaskin og ei go steikepanne. Ønsker deg å kjærest en strålende dag 🌞☕🌞☕

      1. Har samme kniven og stekepanna, beste jeg har hatt, enig om ei god fjøl, jeg liker trefjøler best. Lærte på kokkeskolen i sin tid at salt er det beste rengjøringsmidlet.
        En god visp må jeg ha, og ei god klype

    18. Gode kniver, ordentlig fjøl, kjøkkenmaskin og ei go steikepanne. Ønsker deg å kjærest en strålende dag 🌞☕🌞☕

    19. God kniv, skjærefjøl, ordentlig panne, medium stor bolle og god røreredskap. Dette er mitt “må ha” Så må ting ha sin plass så eg bare kan åpne skap/skuffer å ta det fram

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg