96% økning!

Reklame | Omtale av egen bedrift, Kokkejævel Hoftepluss

Det skjedde noe i mai. Gradvis solgte vi flere og flere bagetter. Har flere ganger måtte øke bemanningen for å rekke å smøre opp nok og i juni hadde vi faktisk nesten 100% økning sammenlignet med juni i fjor. Det er jo helt vilt! Nå i juli har vi faktisk sett oss nødt til å vie hele stordisken til bagetter og salater

 

Årsaken til økningen er nok sammensatt. Først og fremst har vi et godt produkt i bunn, med bagetter helt utenom det vanlige, men vi har også økt utvalget betraktelig. Det har blitt mer å velge mellom. Bare siden dette bildet er tatt i slutten av juni har utvalget økt flere ganger. Vi er i bagettsiget!

 

En annen årsak til økningen er selvfølgelig at FyFader fortsatt er stengt, og det er klart at de 4-500 kundene som daglig var der inne har jo ikke eksplodert. De må fortsatt spise et sted og mange av disse velger tydeligvis bagetter hos oss. Meget gledelig!

 

En tredje årsak er kanskje at tilreisende som har lest bloggen eller hørt om denne fantastisk sterke, svake, vakre, stygge kokken fra nord og har lyst til å smake på maten vi serverer. Umulig å måle en slik effekt, men noe er det nok.

 

Uansett årsak er det en voldsom økning og det er så GØY når det går oppover! Selv om halve butikken er stengt ser det ut som om vi kommer styrket ut i andre enden av Viruset. Det er svært gledelig. Er jo tross alt butikken jeg lever av, ikke bloggen.

 

Ha en fantastisk dag!

 

 

 

30 kommentarer
    1. De samme kan jeg å si om min lille baguette/lefse plass. sinnsyl økning i mai og juni mot resten sv året og mot fjor. Og ser ut som å øke i juli å. Dette er som julen er i gang igen ( på en måte og Corona minusen minnsker sagte og rolige ned igen) Keep on….

      1. Viruset svever fortsatt i luften som er fri for alle. Bare siste døgn døde det 8437 personer i Brasil, Amerika og Midt Østen. I mitt nabolag er ingen døde. Enda. Hold avstand, 1 meter. Vask fortsatt hendene. Kyss kun kjæresten inntil vaksinen er klar ved et legekontor nær deg 🙂

        1. Matredder To good To go er en mer en fantastisk app. Sånn ca en halvtime før stengetid henter vi fersk mat fra frokostsalen eller fra delikatesse avdeling til sånn ca tredve/ førti kroner. Ikke «brød fra i går» Vinn/vinn. I Alta er følgende med på opplegget: Aksis – Scandic – Thon Hotel- Narvesen Alta Storsenter- Staneviet Mat & Vinhus – Cirkle K Alta. Meld deg på.. tenker jeg er lurt for verden og positivt omdømme.. 🙂

            1. Det var vel et «god dag mann økseskaft» svar.. må tenke litt på den 😂 Hvorfor skal jeg tape penger hvis jeg ikke kaster maten..?

    2. Det er nesten så jeg må ta meg en ferietur til Alta for å få smakt de. De ser helt nydelige ut. Men ville hatt problemer og velge hvem jeg ville smakt.

    3. Fantastisk baguetter👍😀 er fra Sørlandet var innom i fjord sommer og beste vi har smakt😘var før jeg begynte å følge deg på bloggen men er litt stas nå at vi har vært der👍😀

    4. Jeg har jobb reise i troms og finnmark, og har ikke funnet bedre baguetter noen plass,
      På taket kafé er en meget god nr 2, de lager det du peker på og selger på vekt.men har dessverre ikke samme råvarene som deg. Også har vi bigbite på en god nr 3 er mitt syn/smak. Stå på det viser bare at folk er villig til å betale for kvalitet og service! fordelen er at de er ferdig laget og ser delikat ut og ready too go! Kanskje reklamere med at man får kjøpe 1/2 baguetter, så eg som e glad i mat kanskje kjøper 3 halve i forskjellige smaker?

    5. Glad eg bur langt vekke, hadde jo slått meg til der….noe så fantastisk. Eg er SÅ glad i å smake på nye smaker. Makan til variert som hos deg må være vanskelig å finne. Màsse lykke til videre.

    6. Husker den gangen du åpne da jeg bodde i Alta, og de baguetten er noe av det råeste jeg har vært borti. Smaken, kvaliteten, og for å ikke nevne at en faktisk blir met, fantastisk. Flyttet for noen år siden, og har aldri sett maken siden. Definitvt verdt turen!

    7. Jeg bor alt for langt unna. Men siden opphavet kjøpte seg bobil og tok seg mimretur til nordnorge, sendte jeg dem på tvangstur for lunsj hos deg. Det ble to baguetter og en bit røyka villaks, inkl bildebevis.

      Jeg tar imot lovprising!

    8. 👍Missunnelig, på dæm som har tilgang på et sånn flott utvalg.
      Strålende søndag te alle flinke på Hoftepluss.

    9. Fantastiske nyheter. Kanskje dere nyter godt av at flere er på Norges ferie også,samtidig som det er mange som nå vet om dere 🙂 Du har jo vært på tv og radio noen ganger 🙂 Ønsker deg og dine en fin søndag

    10. Dette er gledelige nyheter 👍👍
      Jeg har aldri sett et så flott utvalg av baguetter og salater. Skjønner godt at folk kjøper når det ser så lekkert og innbydende ut.
      Ha en god søndag😃

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg