Å leve med en Kjærest som er avhengig

Hun har vært så flink i hele år. Satte seg et knallhardt mål på nyttårsaften i fjor om å ikke kjøpe stoff i 2020. Holde seg unna nytt ull og nye nøster. Bruke det hun har før nytt ble kjøpt inn. I går sprakk hun så det sang i veggene.

 

Hun var så glad, strålte nærmest da hun kom innom meg på jobben. “Herregud, så fin du er!” utbrøt jeg. Hun glødet virkelig. Så nesten forelsket ut. Sa hun elsket meg og at jeg også var skikkelig fin. Jeg lot det være med det. Enkelte dager føler man seg bedre enn andre. Lite visste jeg da at hun hadde en lumsk plan.

 

Det var ingen hjemme da jeg kom hjem. Ringte henne og spurte hvor hun var. Det ville hun ikke si, men hun var lykkelig i stemmen og hørtes ruset ut. Stemmen var grøtete og hun snakket usammenhengende. Underlige greier, men jeg regnet med at hun ikke lå under en bru med en strikkepinne i armen så regnet med at hun holdt på med en eller annen gave til meg. Hun bruker jo det av og til, i alle fall før, så det var ikke helt usannsynlig.

 

Halvannen time etterpå kommer hun hjem. Bærer tungt og ser beskjemmet ut. Herregud, skal jeg hjelpe deg? spør jeg. “Ja takk, du kan hente de posene som ligger igjen i bilen er du snill”. Hæ, var det enda mer? Å jada, minst like mye som hun kom inn med.

 

“Jeg sprakk” sa hun overlykkelig og smilte fra øre til øre.

 

Det viste seg etterpå at hun faktisk hadde planlagt denne dagen lenge. Hadde gitt seg selv en dag hun kunne kjøpe det garnet hun trengte. Ikke at hun er spesielt trengende akkurat, med et garnlager på langt over 30 000 gram. Når man vet at ett nøste veier omtrent 50 gram så er jo matematikken rimelig enkel. Det er garn absolutt overalt! I skap, skuffer, hyller, boder og mørkeloft. Og hun vet nøyaktig hva hun har. Sirlig føres alt opp i garnprotokollen. Der står det på grammet hvor mye garn som er brukt så langt i år og hvor mye som er igjen. Hun har forresten strikket 3640 gram hittil i år. Jeg vet ikke om det er mye eller lite, men det er i alle fall over 70 garnnøster.

 

Jeg klager absolutt ikke! Hun strikker så mye fint. Mange gaver, både til meg og andre, samt fine plagg til han som skal komme. Dåpskjolen blant annet. Gleder meg forresten til å vise dere den. Nydelig!

 

Nei, det er vel ikke den verste avhengigheten å ha og da jeg så lykken som strålte gjennom hele henne i går, så tror jeg nesten at hun skal få bevilge seg en slik dag til høsten også.

 

Happy wife, happy life osv. 😉

Sjekk ut hva hun gjør med all galskapen på Kjærest sin Instagram

 

 

20 kommentarer
    1. Lykken når man er velsignet med en slik avhengighet er å ha rett type mann 🥰, æ har det og ser ut som kjærest e like heldig 😍

    2. Avhengighet av garn er ikke det verste 😊
      Kunne blitt verre ting
      Så en sprekk i ny og ne det er lov
      Også når hun blir lykkelig av det og da 😊
      Solklem

    3. En dame diskuterer aldri garnlageret sitt😀 quiltet kan bytte ut garnlageret med stofflageret
      Og så har vi oss som går garnlager skinnlager og et bittelite stofflageret for må jo ha variasjon

    4. Herlig. Jeg er både garn og stoffavhengig. Ikke den verste dilla å ha. Og jeg ser jo at du unner henne dette. 🤩🥰

    5. Godt og være avhengig av garn og div. Har akkurat gitt fra meg en koffert med tepper,sett.osv.til mitt kommende barnebarn. Moro og strikke. Må dere ha en strålende søndagskveld.😎🤗🌞👏👏👍🤠

    6. Lag hylle til garnet mot ytterveggen, så blir d isolasjon😁.
      (Æ vet forræssn kor flink kjærestn din e, har to par votta å en nisse som bevis)
      Hilse ho fra mæ å si at ho e ikke aleina om å være avhengig!👍😊 Klæm!

    7. Så godt at du gleder og støtter henne gjennom alt hun utfører.Ser frem til den dagen når lillegutten er her. Også bilde av han på dåpsdagen. 🥰

    8. 😂😂🥰 Du kan være glad for at hun ikke har to hobbyer slik som me😂🙈 Er stoffavhengig,altså e syr klær da🤪 å har Scrapbooking som hobbyer. 4 maskiner,1 symaskin,2 overlock og 1 covermaskin😂🤣 å masse hyller stappfulle av stoff🥰 Så har gått på mange smeller her gitt,men kommet meg opp igjen😂🤣 Har handlet en go del Mummistoff mm på Stofflykke i Tromsø🥰 Kos dere masse. Klæmklæm

    9. Lykkelig avhengig. Du kan jo alltids hjelpe henne å sette opp nettbutikk, så vi som ikke kan forskjell på strikke og spisepinner kan bidra til avhengigheten økonomisk. 😂😉

    10. Man kan ikke kjøpe lykke, men man kan kjøpe garn å det e nesten det samme 😍jeg lider av samme avhengighet… å for en lykkerus ho måtte hatt i går 🥰 å snill du som gir henne en ny dag til høsten. Husk send med visakortet ditt 😉

    11. Åhh!! For en lykke 😍😍😍 Kjenner til “problemet”, men sannheten e at d ALDRI kan bli for mye garn 😜😍😂😂😂
      Tenk kor mye man kan spare på bursdagsgaver og julegaver ved å lage dem sjøl, og all omtanke som ligg i hver maske 😍❤🥰

    12. Jeg er også en garn kjøper og mannen i huset bruker snus🤗I år har vi notert ned hvor mye jeg kjøper garn for å han kjøper snus for. Da april var over var differansen 68, – i hans favør😘😘

    13. Det er ikke den verste avhengigheten å ha da 🙂 Nancykofta hennes er superfin, jeg liker fargene veldig godt 😊

    14. Bruker å gjemme på beltene som der rundt nøstene jeg, så teller jeg opp hvor mange det er etter 1 år, og hvor mange meter totalt xD i fjor ble det 17 000meter med garn strikket opp😂

    15. 😍😍 kjenne følelsen -det er VIKTIG å ha et visst garnlager -veldig viktig. Å viktig med mange pinner og annet stæsj til strikkingen osv. Ååååå hvilken lykke 😍😇😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg