Alene igjen

 

Kjærest har dratt. Hun bare kjørte. Ingen sure mine. Fortsatt venner og alt det der. Helt greit at hun kjører og besøker far sin en lørdags ettermiddag, herregud. Håper Datter også kommer og besøker meg så ofte hun kan når hun blir stor, selv om hun, å skrekk og gru og herregud, finner seg en, finner seg en m, finner seg en ma, bor sammen med noen andre!

 

Det var ingen hjelp å få på legevakten. Hadde bestilt time til halv fem og stresset av gårde for ikke å komme for sent. Det viste seg at jeg kunne tatt det helt med ro og vel så det, for etter over en halvtime med venting så gikk jeg i luka og hørte om hun visste sånn noen lunde hvor lang tid det ville ta. Jeg har jo forståelse at det kan være litt ventetid på en legevakt, men greit med ca-tider i alle fall. Det kunne jeg ikke få, men jeg kunne få en time i kveld hvis det passet bedre. Spurte om det var mindre ventetid i kveld da. Nei, det visste hun jo ikke. Gikk ut på venterommet og snakket med de andre som satt der. En gammel dame med brukket håndledd hadde sittet der siden siden slutten av februar, men led slett ingen nød sa hun. Hadde med seg strikketøyet. Og selv om det gikk litt sakte med bare en hånd så hadde det blitt såpass til gensere, luer og votter at hun hadde satt opp digre reoler bak i lokalet som man kunne kjøpe julegavene mens man først var på legevakta, for inn til legen var det nok ingen som kom inn før butikkene stengte på julaften.

 

Neida, men joda. Dama med håndleddet var reel nok, men hadde bare sittet der to timer. To andre damer hadde sittet halvannen time. Da virket mine ynkelige 35 minutter plutselig veldig lite. Jeg bestemte meg for å droppe hele opplegget og heller dra på Bunnpris å kjøpe meg fire Ringnes Lite. Da kunne man i alle fall ha det vondt samtidig som man hadde det hyggelig og så jeg gjorde.

 

ADVARSEL!

Den første som nevner at man ikke burde mikse alkohol med piller kommer til å bli strimlet opp, saltet og tørket, for så å bli solgt som tørkakjøtt til jul. Så med mindre du ønsker å ende opp som en spiselig julegave, såp holder du klokelig kjeft, ok?

 

Blir burger når Kjærest kommer hjem. Burgerbrød, hvitløkdressing, mais, tomat, rødløk og strimlet romano, vanlig hamburger fra frysedisken tint og stekt med grillkrydder på 250 grader i ovnen, nytt lag brød, agurkmix og løvbiff krydret med biffkrydder, nytt lag brød, hvitløkdressing igjen, biffstrimler stekes sammen med løk og litt soyasaus og svart pepper, bifftomat med fetaostkrem og torillachips og toppes med hamburgerbrød med frø.

 

Ellers skinner sola, men bryr meg ikke. Har vært konstant på jobb de siste tre ukene. Jobben min er ikke en vanlig jobb, men en livsstil. Jeg trives med det livet jeg har, men innrømmer at det kanskje hadde vært deilig å være kommunalt ansatt akkurat i denne perioden med den prolapsen, men slik er det. Bare å holde ut,

 

Skpål og god helg!

21 kommentarer
    1. Dritbra nettsia👏👏men mangler tørka kjøtt 🙈🙈
      Boka de e knallbra 💪💪
      Takk til deg og kjæresten for nok en morro morgen.
      Digge dokk😊😊😊😊😊

    2. Du kan kunsten å lage overskrifter som går Se og Hør en høy gang 😂.! Isolert sett sjokkerende og pirrende for nysgjerrigheten, men sanne nok når sammenhengen kommer frem 😂 ! Beskrivelsene fra legevakten var heller ikke underdrivelser akkurat. Jeg digger din galopperende fantasi, og jeg digger at du våger skrive slik at livets harde realiteter likevel kommer klart frem. Fortsett å skrive 👍👍👍 ! Og så håper jeg noen snart kvesset knivene og gir seg i kast med ryggen din ❤.

    3. Kos dere, legevakt og fastlege ordning er jo bare tull..
      Den burgern høres digg ut,er det noe jeg savner så er det å kunne spise burgerbrød..er så kjedelig å bruke vaffel el salat som burgerbrød…men sånn blir det med så mye ulike allergier, at det ikke kan bakes..
      Ha en fin helg.

      1. Jada, er en gammel “krf-myte” at man ikke kan drikke alkohol når man går på piller. Det kan gi en forsterket effekt med noen typer stoffer, men jeg går ikke på noen av de

    4. Hei igjen, Kokken …

      Bør du virkelig blanda øl og table… 🤣🤣🤣 … Neida, eg vil ikkje bli tørrfisk, eller tørkjøtt. Uansett, i hvert fall ikkje hengt opp og strigla ….
      Kjenner meg godt igjen i at jobben er eller blir en livstil, som selvstendig næringsdrivende i transporten over tjue år …
      Noen år blir det noen dager ferie, andre år er man gjerne heldig å fikser to uker sammenhengende.
      Men …
      Etter en tur i den berømte veggen en gang rundt år 2010, med påfølgende sykemelding i nesten åtte månader, lærte min fastlege meg å si nei …
      Alle smerter, fysiske som psykiske er signaler fra kroppen, om at nå er det nok …
      Min beskjed fra kroppen var ifølge vakthavende lege på akutten, mer eller mindre et simulert hjerteinfarkt … Eller angstanfall, som det heter på legespråket …

      Neste gang kunne eg stryka simulert om eg ikkje la om tankegangen og gjerna tenkte meir fritid, og mindre jobb …

      Pass på deg sjøl, Kokken …

      Og for å sei som fastlegen min sa te meg …

      Man har bare et liv, om man ikkje e som katten og har ni. Uansett, så har du snart brukt opp åtta, Frode …

      Fortsatt god helg, Kokken …

      Mvh Frode i Boden … 😀👍

    5. ….med frø! Skulle bare mangle. En real Dagobert Sørensenburger. Vil du ha noen varmegrader herfra Finnskogen? Bare for å tine opp prolapsen? Jeg deler gladelig 27 heite grader med den som vil ha. Det er jo faktisk lørdagskveld..

    6. jaja,om jeg bare smånevner at alko og piller…..osv,Kan du vel få høvle av litt av div plasser her. det blir vinn vinn det 🙂 Du kan få en sånn 20 kg 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg