Pallepupping

Egentlig var det stort sett over for i år på nettbutikken, men så fant vi ut på fredag, (helvetes fredagspils!) at vi skulle kjøre julesalg i helga, å sannelig jeg sier Eder, det ble ikke mye helgefred på oss for å si den forsiktig!

 

Bestillingene bare haglet inn som skarpe skudd fra alle kanter av landet, og vi fikk solgt vekk mye av det som bare ville stått til over jul. I januar og februar trenger vi ikke mye varer på lager, for tipper det blir rimelig stille de månedene. Egentlig bare bra, så får jeg konsentrert meg om den boka noen måneder.

 

Se på det nydelig bildet av Kjærest og Lillebror! Da han ble født, 20. oktober, var ikke nettbutikken en gang påtenkt, og halvannen måned senere blir han matet på en pallestabel i en splitter ny butikk. Det er nesten ikke til å tro hvordan livet bare kan snu seg 180 grader når man minst venter det.

 

Det har vært slitsomt, naturligvis, å takle dette voldsomme ekstraarbeidet midt i barselstiden, spesielt for Kjærest, men også for Lillebror. Det har vært enkelte dager jeg har hatt dårlig samvittighet. Ikke for at ikke har hatt gode og trygge omsorgspersoner, men for at vi ikke har hatt ro i heimen. Det har vært voldsomt, men nå er det over.

 

Jeg må få lov til å takke Svigermor(d) for en helt formidabel innsats. Hun har stått på, mange ganger fra morgen til sene kvelder, og av og til også natt, i helgene, for å hjelpe oss med å pakke alle bestillingene. Du skal få din lønn i Himmelen, det er jeg helt sikker på!

 

Vil også takke Svigerbror for hjelp langt, langt over det man kan forvente fra familie! Uten deg hadde de verste dagene blitt nesten uutholdelige. Takker og bukker!

 

Vil også takke Søster for voldsomt god innsats, men du får din lønn i banken 😉

 

Det er flere som har hjulpet, men det er disse tre som har vært selve navet for å få dette til å gå rundt. Tusen takk!

 

Nå er jeg sliten. Har akkurat kommet hjem. Skal bestille varer til Hoftepluss før jeg legger meg. Kanskje lage meg litt mat. Ikke fordi jeg trenger det, men fordi det er godt å spise på kveldene. Kjærest og Lillebror har akkurat lagt seg. Det er helt stille der nede. Helt stille i huset. Bare lyden av pølsefingrene som hamrer ned på tasturet. En god lyd. Jeg liker å skrive.

 

Alt godt!

 

17 kommentarer
    1. Jeg er blittmormor til en aldeles vakker jente!
      Det herligste, vakreste, flotteste skue er mor og barn i harmoni. Barnet ved puppe , mor gir livgivende dråper i dyp kjærlighet til den lille!

      På en pallekarm. På en benk i et busskur. Sittende ved bålet ute i det fri. Hjemme i sin egen stue.
      Like vakkert syn uansett!

      Heier på dere alle! ❤️🎄🤶☃️⭐⭐⭐

    2. God jul til dere,la nu julefreden senket seg sakte over heimen,du har noen gull klompa der hjemme å ta vare på.
      Dette er jo tiden for varme og glede og masse kjærlighet.
      God nytt år også fra oss i sør.

    3. Ikke tenk på at du har følelsen av dårlig samvittighet. Du og din storfamilie viser oss andre her hvordan man kan gå nye veier i disse tider med korona. Du, din kjæreste, lillebror og resten av din familie gjør en fantastisk bra jobb med nettbutikken deres. Lillebror har bare godt av og få stimulert tidlig sine sanser, det skal tidlig krøkes hetes det. Du og din kjæreste viser en åpenhet om livet deres hvordan dere har det. Og hvordan dere kommer styrket utfra alt hva dere holder på med. Kanskje litt vel mange baller i lufta men dette klarer du super bra. Jeg storkoser meg når jeg leser alt hva dere gjør. Sender dere alle sammen en god varm styreklem med håp om at neste år blir bedre for oss alle. Samt at vi alle sammen kommer styrket tilbake på en positivt måte neste år. Riktig god jul og et godt nytt år alle sammen.

    4. Du fant utveien for oss alle i denne vanskelige pandemik tiden. Trygt og være hjemme og handle på nett. Du har den beste familien som finnes.🎄🌹🙂

    5. Tenkte nok at det blei mere salg fra nett butikken når du ordna så gode tilbud😄 . Så fort kan hverdagen endre seg,du har jo hatt en fantastisk suksess med nett butikken din🤗. Det e bare så velfortjent,ligget mye jobbing bak,du e kjempeheldig som har så mange gode hjelpere i familien. I sånne sammenhenger skjønner man kor mye det betyr å ha familien nært seg😊. Var en ting eg lurer på, det er om de pepperkakene til svigermor(d) er myke eller sprø? De ser bare himmelsk god ut😋

      1. De er sprø, men de blir myke hvis de ikke ligger lufttett. Jeg liker de best litt myke, så hvis jeg hadde klart å spare dem, så hadde jeg latt dem ligge i en plastboks med lokket på gløtt

        1. Tusen takk for svar😉. Har jo liksom bakt pepperkaker,meen disse såg bare såååå god ut😋. Spørs om eg ikke blir frista,har lagret oppskriften🤗.

    6. Dette er virkelig artig å få til😀 Tror ikke du trenger å ha dårlig samvittighet for rot og mas for guttungen. Jeg tror det bare er sundt å bli vant med litt bråk når man er liten. Gleder meg masse til ny bok👍

      1. Det er nok unger som dessverre har det langt, langt verre enn Lillebror, men av og til kan det være godt å spise litt pupp uten den konstante lyden av tape og gråpapir 😉

    7. Dokker alle e bære heilt fantastisk ❤ Ønsker deg, kjærest og Lillebror ei rikti go natt❤ Håper dokker alle får ei go natts søvn , så batterian bli litt lada🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg