Ankommet Tromsø, anglenes by!

Det har vært en lang, men fantastisk, dags ferd mot Tromsø, Nords ubestridte hovedstad! (Sorry, Harstad…)

 

Turen er rundt 50 mil, men jeg har vært så full av energi og spenning, at milene egentlig bare har rullet av seg selv. Har naturligvis ikke vært så mye på telefonen, men jeg har god tid i morgen før signeringen på ARK Nerstanda kl. 15:00-16:00, så skal bruke tiden før til å svare dere rett og slett 🙂

 

Første stoppested på denne signeringsferden var på Sentrum bok og papir på Storslett, nesten ca mellom Alta og Tromsø. Var veldig usikker på om det ville komme særlig  med folk, men vi solgte flere titalls bøker (sorry, men alt er så jævla hemmelig i bokbransjen, så får ikke lov til å si eksakt antall…).

 

I alle fall den første halvtimen. Etter det, ingenting. Jeg signerte derfor de åtte bøkene som var igjen (håper i alle fall DET er lov å si) og dro min vei fem på fire.

 

Det skulle jeg ikke gjort. Da jeg ankom Tromsø, og leste kommentarfeltet på bloggen, så jeg denne tilbakemeldingen:

 

“Var innom bokhandelen på Storslett for å kjøpe to bøker i julegave med personlig hilsen til mine to eldste som er flyttet hjemmefra. Du skrev 15.00-16.00. Jeg var der 15.55. Damen som jobbet der sa du dro før tiden siden det ikke var noen der på en halv time. Hun beklaget veldig på dine vegne. Respektløst å dra før tiden og dårlig reklame for kokkejævel.”

 

Kjære skuffet bokkjøper:

Vet du, den tar jeg faktisk til meg, legger meg langflat og beklager. Jeg dro omtrent da du kom, nesten rart vi ikke møttes i døren, 15:55. Så utrolig uflaks og kjedelig  Heldigvis kan du få personlig hilsen hvis du bestiller boka på Kokkejævel.no. Som plaster på såret skal du få et gratis eksemplar av min forrige bok. Håper det hjelper litt i alle fall 🙂 (Det kan til og med at jeg legger med en god pose kaffe i forsendingen)

 

***

Kveldsmaten var helt grei. Du vet av det slaget som er laget for at absolutt ingen skal finne noe å klage på, (noe,  som er helt motsatt av min matfilosofi)men som du heller ikke kommer til å husket tre minutter etter at du har spist. Skjønner ikke vitsen med slik mat egentlig, men det gikk da ned, i to runder endatil, så tjukkasen har i alle fall ingenting å klage på.

 

Blir spennende å se i morgen hvor mange som dukker opp på Ark Nerstranda kl. 15:00. Egentlig er jo dette selvpining, å møte opp i bokhandel etter bokhandel uten å vite i det hele tatt om det kommer folk eller ikke. I alle fall når de reklamerer med at jeg skal møte kl. 14 og jeg har reklamert med kl. 15. Jeg er kanskje høy på meg selv, men innser likevel at det neppe er veldig mange som gidder å vente på sjølvaste en hel time til ende.

 

Jeg kommer med KORREKT tid i morgen tidlig!!!

 

***

 

Nei, nå er jeg egentlig ganske trøtt og skal legge meg ned på senga og ringe Konemor. Jeg skal helt ærlig innrømme at jeg ikke liker å reise noe sted uten henne. Jeg har ikke behov for å komme meg bort for å “puste”. Jeg vil være sammen med henne. Over alt.

 

For tiden er det ikke slik livet er. Jeg er alene og får gjøre det beste ut av det. Har familie i Tromsø jeg skal besøke i alle fall, men ellers blir tiden brukt til å virkelig begynne skrivingen av bok nummer 3. (Den kommer ut til neste år og kommer til å bli veldig søt og god…)

 

Folkens, takk for at dere følger meg på denne lille turnéen!

Det betyr mye for meg <3

 

Kokkejævel

 

 

 

 

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. Så flott at signeringsturen din har startet så bra🤗. Tenker at salget blir å gå kjempegodt👌.
      Lykke til videre på reisen,kjør forsiktig😉. Ha ei god natt😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg