Anmeld meg til Barnevernet eller hold for faen kjeften på deg!

Hvis dere er så jævlig bekymret for for min datters forferdelige oppvekst med denne psyke pappaen som åpenbart har et problem og som ikke evner å skjelne rett fra galt og fantasi fra virkelighet. En mann som selger sin barn for klikk og ofrer familien for femten minutter i rampelyset. Av  hans nesten 45 000 følgere på fb så kan man telle på en hånd de som er fra Alta. Ikke så rart siden han gjør seg til latter for hele byen og gjør sine egne barn til mobbeoffer, selv om han selv har vært et. Det er nesten ikke til å tro. Mannen kan ikke være riktig skrudd sammen. Stakkars  datteren, samboeren, eksen, alle barna og han jobber sammen med. Har forresten hørt at han er en elendig sjef. Ikke uten grunn at det er så mange som har sluttet i det siste.

 

Jeg er så fette lei! Dette er bare et bitte lite knippe av tilbakemeldinger jeg har fått de siste dagene. Jeg har alltid blitt beskyøt for å være en dårlig far, men de siste dagene, etter at jeg fortalte at mora til Datter skulle ta over hovedansvert for henne, så hagler det inn over alt.

 

Det er ikke måte på hvor jævlig jeg er som far, mann, sjef, blogger, menneske. Jeg har talt og jeg har faktisk ikke en eneste menneskelig egenskap som er god nok. Skal innrømme at dette med Datter er veldig sårt for meg, og er vel kjent med egne svakheter på veldig mange områder, men dette begynner å bli massivt. Det er nok nå. Mulig dere har glede av å skrive drit om  egt annet, ukjent menneske på nettet, men husk at jeg leser det og, kanskje verst av alt, Datter, Sønn, Sønn og Sønn leser hvilket jævlig menneske de fikk utlevert som far ved fødselen.

 

Jeg er ikke “psyk”, jeg er en hardtarbeidende pappa som gjør så godt jeg kan. Jeg gjør slett ikke alt plettfritt og bra, men alt jeg gjør har en god baktanke. Jeg gjør det jeg mener er riktig. Det er ikke sikkert du og jeg har de samme verdiene i livet, men det betyr ikke at verken du eller jeg har rett, vi bare gjør ting forskjellig.

 

Jeg vil anbefale deg, hvis du mener Datter lever under slike forferdelige kår der oppe i Alta, til å ringe Barneversvakata på tlf 45 39 69 08. Datter får det ikke bedre av at du skriver ennå mer dritt om faren hennes på Internett, men kanskje det kan hjelpe at fagfolk tar kontakt med denne dysunkjonelle familien og setter inn umiddelbare tiltak før at er for sent. Også med henne.

 

45 39 69 08 der altså.

 

 

104 kommentarer
    1. Det jeg liker med bloggen din, er at du er dønn ærlig. Folk vil kritisere når noen gjør det de selv ikke vil gjøre. Det du MÅ høre på er om Datter, Kone, Eksen, og andre du har med, sier at nå blir det for mye. Og det tviler jeg ikke på at du kommer til å gjøre.

    2. Stå på Asbjørn 👍🏻👍🏻 Det er dessverre noe som kalles nettroll, misunnelse og sjalusi – dem finnes det mange av. Bedrevitere også. De hadde nok ikke taklet å være i dine sko i hele tatt. Du kan ta det hele med ro, datter er nok mektig stolt av deg! Fortsett akkurat som du gjør… det er sterkt det du deler. Og fy fader du er hardtarbeidende!! Heier på deg. Lykke til med siste innspurt av “rugingen” forresten (den var til kjærest). Det er det som teller nå 😊😊 Ha en fin dag. Om noen dager så roer dette styret med disse nettrollene seg. Da finner de noen andre de kan plage skjønner du… selv om det henger nok igjen en blodigle eller to.

    3. Uff Asbjørn, dette var ikke noe hyggelig lesing. Skjønner at det går inn på deg! Jeg forstår ikke hvorfor enkelte mennesker føler at de kan sitte bak tastaturet og dømme deg og din familie, uten å kjenne deg. Jeg støtter deg og det du gjør, og har ingen tvil om at du er et godt menneske og en GOD far! STÅ PÅ og hev deg over de negative kommentarene. Flytta fra Alta for ett år siden, savne fyfader hele tida!

    4. Noen ganger når jeg ser hva voksne folk klarer å kommentere på nett, da forstår jeg plutselig hvorfor det finnes sko med borrelås til voksne…djiiiiiises!
      Fortsett å skriv for oss som ønsker å lese det du skriver.
      Ha en fin kveld!

    5. Jeg syntes du skriver godt om mange vanskelige og såre temaer! Godt jobba. Du er deg selv på godt og vondt og det er derfor jeg leser det du skriver😊 stå på👍

    6. Helt enig med Eva… langt sør i landet! Prøv så godt lar seg gjøre å se forbi disse “haters” for d er d de er. Sikkert likens på andre blogger også. Undrer meg hva de sier til de som har blogg OM barna. Det er flust av dem.
      Heier på deg 🎀

    7. Hei. Synes disse bedreviterene skal stikke fingeren i jorda å finne ut hvor de er før de kommenterer. Hvis datter vil bo hos mor så skal det naturligvis tas hensyn til det. Synes du er tøff som legger ut noe så privat. Klart det er sårt og du synes de er trist,men man skal altid la barna tas med når de er blitt så stor som din datter og høre hva de vil. Synes du høres ut som en meget fornuftig far jeg.

    8. NÅ HOLDER DET FOLKS!! Hva feiler det dere? Hva vil dere oppnå med dette ulveangrepet? Skaff dåkker et liv for svarte!! Min kloke bestemor brukte å si at store ord river ikke kjeften din, men de ser an tiden. Karma, Husk at en dag så får disse mobbere tilbake med samme mynt. Håper og ber at du og dine får det veldig veldig bra i fremtiden ❤️🙏

    9. Syns du e knall go å skrive. Har fådd mg mang en go latter og noen tårer også. Husk d e bestandig nån som e bedre enn oss andre , kan meir og veit best. Vi veit vell sjøl ka som e best for våres unga. Stå på 💪👍

    10. Jeg forstår at man tar negativ kritikk mye mer inn på seg enn positiv. Men når man ser gjennom alle kommentarene så må du bare selv se at du får mer positive tilbakemeldinger enn negative. De negative er mennesker som gjemmer seg bak skjermen sin og er ulykkelige med livet sitt. Stå på. Du er verdens beste pappa for dine barn. Og at jenter vil flytte Mer Til sin mor I tenårene, skjer oftere enn folk vil tro. Det har ikke med det å gjøre at faren er dårlig, men at tenårene er vanskelig for både barn og foreldre.

      1. Jeg har full forståelse for at Datter trekker mot sin mor. I følge mobben er det fordi hun trenger ro fra sin ustabile far, er lei av å bli hengt ut på sosiale medier. Ja, slike kommentarer det sårer meg kanskje mer enn jeg tør innrømme

        1. Mobberene? Da må du få mange kommentarer du ikke publiserer, for jeg leser ingen som mobber deg.

          Pass deg for bloggerfella hvor all kritikk blir betegnet som mobbing og hat. De fleste voksne folk evner å holde debatten på et saklig nivå. Her er det du som går over steken med din hets av alle som ikke sender hjerter og smilefjes.

          1. Ja, ikke sant. Du leste ikke enn gang hva jeg skrev. Det er stor forskjell på “mobben” og “mobbing”. Så ble plutselig JEG en hetser. Dette er smått utrolig!

            1. Enn om du legger ut noen av disse fæle meldingene du får da, disse som sier at du er psyk og ustabil og en dårlig far?
              Syns det er helt vilt på trynet at noen skriver dette med rene ord til deg. Det kunne jo virkelig vært mat til et eget blogginnlegg. Du skal nå ihvertfall få sympati fra meg da, for å skrive sånt henger ikke på greip i det hele tatt. Dette ER jo mobbing og hets, i motsetning til det å gi konstruktiv kritikk uten bruk av skjellsord.

              1. Jeg skal se hva jeg får tid til. Tusenvis av meldinger tar tid. Min firedagers ferie ble til EN og jeg må jobbe. Jeg er ikke bare blogger. Skal se hva jeg får til. Gjelder jo ikke bare MITT kommentarfelt. Følger du litt med og er så pass oppegående som du var i den lange kommentaren litt lenger opp, så er jeg overbevist om at du også har fått med deg usaklighetene. Jeg blir kritisert for absolutt alt, og da mener jeg absolutt alt. Da er det ikke like lett å skille snørr og bart 🙂

    11. Hei!

      Det du nå opplever, er prisen du må betale for å stikke deg frem og være toppblogger. Det er dette som gjør at stadig flere bloggere gir seg.

      Hvis du skal fortsette å blogge ærlig og uten filter, noe jeg håper at du gjør, så må du la kritikk og negative kommenrarer prelle av. De som kritiserer deg er ute etter å fremprovosere akkurat slik reaksjoner. Ikke gi dem det de vil ha. Overse kritikerne og ha dialog med de som vil deg vel.

      Du vet med deg selv at ditt moralske kompass er godt. Du vet at dine intensjoner er gode. Du vet at du gjør så godt du kan. Du trenger ikke å forsvare deg. Vær trygg nok i deg selv til å la kritikken få stå uimotsagt.

      Ønsker deg en fin dag, Asbjørn. Ta godt vare på deg selv og dine kjære. Håper du fortsetter å blogge om livet på godt og vondt.

      Stor klem fra Eva langt sør i landet.

      PS! Heier på deg!

    12. Oj….
      Hva skjedde mellom innleggene «Takk for saklig kritikk!» og «ANMELD MEG TIL BARNEVERNET ELLER HOLD FOR FAEN KJEFTEN PÅ DEG!»???
      Jeg har ikke sett at noen (muligens med noen svært få unntak) har rakket ned på deg som far og truet med barnevern mm. Vi som har vært kritiske til innleggene har stilt spørsmål ved eksponering av din datter i bloggen. Ikke om deg som far!
      Jeg fikk bakoversveis av dette innlegget. Ikke lest så mange blogger, men aldri opplevd et så sint og aggressivt innlegg før. Dette var trist lesning. Skremmende. Og konklusjonen fra de andre som har kommentert er at de som er kritiske til dine innlegg om datters utflytting er ondskapsfulle, misunnelige, nettroll, ikke helt gode i topplokket, er grusomme, fæle, slemme, ekle mm.
      Min intensjon har ihvertfall aldri vært å være slem eller ondskapsfull mot deg som person. Beklager hvis du har opplevd det slik.
      Jeg trekker meg med dette bort fra denne bloggen og skal aldri kommentere et eneste innlegg igjen!

      1. Å bli nedsablet som far og mennesker handler ikke om saklig kritikk. Jeg har prøvd å svare dere, også deg, etter beste evne, men jeg taler for døve ører. Det virker som om det ikke spiller noen rolle hva jeg begrunner mine valg med. Dere har bestemt dere, jeg er psyk.

        1. Hvor tar du det fra? Har aldri påstått, ikke en gang antydet, at du er psyk eller ustabil som far. Vi er uenige om sak, eksponering av barn i blogg. Hvor leser du alle de andre beskyldningene? Og de som påstår du er ustabil eller uegnet som far får vann på mølla av innlegg som dette. Jeg har aldri påstått det. Helt ærlig så skjønner jeg ikke denne voldsomme reaksjonen.

          1. Helt enig, Eline – lurer på hva som var mellom disse to innleggene – er det mest på kvinneguiden hetsingen har vært? (Har aldri klart å finne noe om kokken på kk :p – mulig jeg bare ikke vet hvor jeg skal søke) Private meldinger? Noe som er slettet?
            For ellers, om det er kommentarene her på forumet som er årsaken, synes jeg jo dette siste innlegget (barnevern) er veldig overdrevet og dramaqueen-aktig…

            1. “Vi” er kritikerne til eksponering av barn på nettet.
              Jeg tror du har truffet en nerve med bloggingen din, du har en trofast tilhengerskare som digger omtrent alt du gjør. Kjempefint det, når det gjelder blogging vedrørende deg selv. Du viser frem god mat, du har en humoristisk tone i mye, er fra det høye nord og tar deg ikke selv så høytidelig, osv. Alt dette går tydeligvis rett hjem og rett i fletta, særlig hos litt godt voksne kvinner, ser det ut som. Igjen, kjempebra og ære være.
              Men, problemet er at poenget med den forhåpentligvis saklige kritikken vi prøver å frembringe, forsvinner helt i hjerter og “fei for egen dør” og “ka faen feile sånne nettroll”, osv. Altså; konstruktiv kritikk går ikke inn, fordi man kobler ut saklig info og realiteten. Barn HAR rett til en egen digital identitet, jfr barnekonvensjonen. Det å påpeke slik fakta misforstås av fanskaren, og man ender opp med å tro at her er det noen som vil kokkejævel vondt. At vi vil ta fra deg ytringsfriheten din. SLIK ER DET SÅ LANGT IFRA. Uansett hvordan det vris og vendes på, du HAR eksponert din datter med det innlegget ditt. Du har gitt et ukjent antall mennesker høyst privat informasjon om et familieanliggende, samtidig med at du utbroderer dine vonde følelser som er en direkte konsekvens av din datters valg. Det er mye å bære på spinkle 12 år gamle skuldre.
              Så kan man da velge hvor mye vekt man vil legge på dette faktum. Dine svorne tilhengere forstår det slik at VI som påpeker dette hetser, og ser visst gjerne at vi “kappes haue av”. Så ja, de aller fleste i kommentarfeltene dine støtter deg, og ser ikke problemet. Det har du rett i. Men, det er en egen verden utenfor kommentarfeltet ditt og, og der er folk betydelig mer skeptiske.
              Tillater meg å skissere noen scenarioer, og ber deg reflektere over hvorvidt dette er noe som skal deles på bloggen;
              – Et av dine barn blir tatt for butikktyveri.
              – Et av dine barn opplever en tenåringsgraviditet.
              Er dette innafor å skrive om, samtidig som du utbroderer dine vonde følelser rundt disse tenkte scenarioer? Håper du tenker deg om ti ganger først, isåfall.
              Til slutt vil jeg bare ønske all the best. Du har mye å by på, du trenger ikke drive med innlegg a la dette nevnte.

    13. Tenk hvis hver og en kunne “feid for egen dør” ….
      Jeg for min del syntes det står respekt av din åpenhet og ærlighet 😊 Fortsett med det du 👍🤗❤

    14. Fortsett med å være ærlig å skriv! Må leses hver dag 🙂
      Boka di va heilt fantastisk, å sååå goe oppskrifte 🙂
      Ha en strålende dag 🙂

    15. I mine øyne er du nå en bedre pappa enn mange andre, som lar datteren din bo hos mor mer, når dette er hennes eget ønske.Det hadde IKKE vært mer riktig å tvinge henne til 50/50 når hun ikke ønsker det selv. Så kort sagt, du satte hennes behov foran dine egne!Synes du er tøff som deler ting både på godt og vondt, å de rundt deg er heldige som har deg!

    16. Dette er desverre prisen for og ha en ærlig og åpen blogg.😏Diskriminerende tilbakemeldinger er hverdagen for mange bloggere.Prisen og betale for åpenhet.Desverre.Hold ut.💚

    17. Å være allemannseie er på godt og dessverre vondt. Ikke alle unner andre suksess. Og det vil alltid være noen som er uenige med deg. Og jeg tenker at uenighet ikke er usunt, men hatefulle og usanne ytringer er det. Jeg har sjelden kommentert ting på nettet, men de få gangene jeg har gjort det, har jeg blitt litt sjokkert over hvordan enkelte svarer og tolker ens utsagn på verst tenkelige måte. En får ikke akkurat lyst å verken mene eller si noe da. Bra at du tar tyren ved hornene. La dem sende melding til barnevernet om de mener det er grunn for uro. Synd de opptar tid hos barnevernet som de sikkert har bruk for ift andre mer presserende og livsviktige saker, men er deres bekymring så stor må det jo være det beste.

      Prøv å tenke på alle som setter pris på den dønn ærlige bloggen din. Som liker å lese noe som er fra virkeligheten og ikke et glansbilde. Det er vanskelig å heve seg over kritikk som rammer deg personlig, for det gjør noe med selvbildet og hvordan en ser på seg selv. Og jeg tror oppriktig at du i likhet med mange av oss andre er din egen verste kritiker. Du er god nok som du er.❤

    18. Jeg føler med deg slike kommentarer er unødvendige.
      Selvfølgelig er det sårt at Datter velger det hun gjør, men du klarer heldigvis å se hennes behov og setter henne først, jeg tenker at det viser at du er en god pappa.

    19. Legger mest merke til nettsiden til kommunen som ennå skilter med “bekymringsmelding”.

      Dette er et ord man har gått bort fra, også juridisk. det heter nå
      “melding” som er et objektivt ord.

      Dette da man i barnevernet er godt kjent m at alle meldinger overhodet ikke er genuin “bekymring”.

      D kan være sjikane, mobbing, hets, misunnelse, samlivsbrudd, strategisk mtp omsorgsfordeling, strategisk mtp rettslige steg som pengesøksmål, anmelselser, osv osv osv.

      Det er ikke ukjent at off instanser brukes til å formalisere usanne beskyldninger.

      å falskanmelde noen for fekd vold vil seff være alv belstende selv om d i ettertid henlegges. samme å ta inn på kriseseneter, sørge for at noen blir utsatt for barnevernundersøkelse, osv osv osv.

    20. Det er godt mulig at NRK driver aldri så lite research før intervju i Nitimen på Onsdag. Leser siste innlegg på bloggen din f.eks. Leser kommentarene, både hyllesten og de konstruktive kritiske. Stiller kanskje de rette spørsmålene. Ikke som TV 2 som oftest er et mikrofonstativ.

    21. Dette er en hån mot de barna som trenger at barnevernet engasjerer seg. Du er en voksen mann som må lære å takle kritikk på en annen måte enn å få fullstendig melt down.

    22. Jeg antar at det er et fåtall av de som leser bloggen din som sender deg stygge meldinger, og i kommentarfeltet florerer det at mennesker som støtter deg. Du har flere som støtter deg, enn de som kritiserer.

      Jeg er ikke for at folk skal få slengt dritt etter seg, men jeg har et inntrykk at du betrakter de kommentarene som ikke roser deg opp i skyene som kritikk og dritt.

      Jeg sier ikke at du er en dårlig far, på,ingen måte, men jeg mener at du kunne latt være å dele det med datter (og sønn) Det er innafor å fortelle at hun skal flytte, men du må ikke legge stein til byrden hos en 12 år gammel jente. Det var sikkert ikke så greit for henne å ta valget, og hun trenger ikke skyldfølelse ved at du offentlig er lei deg.

      1. Jeg både liker og tåler saklig kritikk, men klart, også hva som er saklig kritikk er et definisjonspørsmål. Hun har ikke skyldfølelse fordi jeg skrev om det på bloggen. Har du snakket med henne siden du sier hun har det?

        1. For et dumt spørsmål, selvsagt har jeg ikke snakket med ditt barn. Men man trenger ikke være rakettforsker for å skjønne hvordan ting påvirker mennesker, hvilke mekanismer som settes i gang i forskjellige situasjoner.
          12 åringer er snart tenåringer, de er under ombygging, de tar ting til seg, de er sårbare osv…
          Jeg har selv vært 12 år, og har hatt 12 åringer, så litt skjønner man.

          Men for all del, stå på! Du er flink til mye, det skal du ha.

          1. Men hadde jeg fått dette blogginnlegget da jeg selv var 12 år og ville endre på ting selv, så hadde jeg kanskje ikke sotte med den skyldfølelsen i årene som kom.. For det jeg så var en trist forelder med sine problemer, og aldri noe “dette er greit, jeg forstår”. Bare negativitet, som lagde skyldfølelse som gjorde det enda vanskeligere å dra på besøk. For når du først kom var det negativitet, så fikk du bare pakket på med mer dårlig samvittighet, hvorfor du ikke var der oftere, hvor vanskelig livet var uten meg osvosv.

    23. Stopp utleveringen, så stopper kritikken.

      Det er faktisk opp til deg å stoppe dette. Ditt valg, ansvarsfull far eller klikksøkende pappablogger?

    24. Tror vi useriøse, uvitende, bedrevitere som lytter til rådene fra barnepsykologer – barneombudet – organisasjonen Redd Barna – Redd Barnas ungdomsorganisasjon « Press» Barne og Omsorgsministeren og FN’s barnekonvensjon sin store bekymring om eksponering/utlevering av barn i sosiale medier, skal la dette ligge nå. For husfredens skyld.

      1. Oioioi! Jeg håper for alles skyld at alle de nevnte instanser bruker ressursene sine der det er behov for dem. For hvis de skulle brukt tiden sin på familier som kokkejævel sin, så hadde det blitt mange med et faktisk behov for hjelp som hadde måtte klart seg selv. Også håper jeg folk som ytrer seg så ufattelig negativt om andre, tar seg en runde på sitt eget liv og spørr seg selv hva det egentlig er som driver dem?

        1. Lurer litt på hvorfor dere er så kritiske.. Dere blir jo så voldsomt defensive, og de fleste som har så sterke meninger om et sånt tema, er som oftest de som føler seg mest truffet. Kanskje dere hadde en ikke så grei oppvekst pga noe lignende? Eller har du/dere gjort noe lignende feil? Det er viktig å huske at dette ikke handler om dere i det hele tatt, og for å være helt ærlig, deler ikke ALLE bloggere litt vel mye av privatlivet sitt? Er ikke det hele poenget? Folk skriver jo om vanskelig graviditet, dårlig oppvekst, stress med barn i koronatiden.. Og alt mulig rart som gjelder deres private verden, og som kan påvirke både barn og andre familiemedlemmer på en negativ måte. Det er det som kalles å blogge, det skal være privat og personlig. Kokkejævel her skriver jo også at han har snakket grundig med datter, og at datter synes det er greit. Hvem er da vi som skal kritisere eller bedømme om hun snakker sant eller ikke? Kanskje datter blir mer frustrert av at folk som svarer så negativt til datters far, overhodet ikke tar henne seriøst?? At hennes avgjørelse ikke skal tas seriøst? Hva med å kanskje tenke at datter er sitt eget individ, og er absolutt gammel nok til å danne sine egne meninger? Her virker det som om datter og far har et veldig spesielt bond, og klarer derfor å snakke om ting som er vanskelig. Dessuten trur jeg at de fleste ungdommer og tenåringer synes det er kult å ha en kjændis pappa, og som betyr så mye at de faktisk bli nevnt iblant 😎 Hilsen en som hadde mye å si på en alder av 12, men som aldri ble hørt.

    25. Du er ikke en dårlig far, du er bare dønn ærlig. Husk, ærlighet varer lengst, men dessverre ikke bestandig.
      Husk, Bygdedyret lever, dessverre.
      Ønsker dæ fine dager i hovedstaden, og lykke til med alle intervjuer og opplevelser.

    26. Vil bare sei at du gjør d det rette ❤️
      Min datter fløtta tel sinj pappa i sommer, altså 130 mil fra dær ho bodde før… etter å kun ha delt feria i 10 år me han, villa ho bo der fast. Det vil sei at æ e blitt deltids mamma… etter å hatt hovedomsorgen i 10 år… å koffer skulle ikkje æ ha hørt på ka min datter ønska?? Klart d e sårt, men vi vil kun d beste fer ongan vårre ❤️❤️
      Å ka andre måtte mene, håpe æ du klare å se ferbi. Fer du e alt ana enn ein dårlig pappa. Du e faktisk kjempeflink, å raus om du spørr mæ ❤️❤️❤️
      Hilsen ei som veit akkurat kossn du har d ❤️

    27. Merkelig at folk er så kritiske. Tror alle bør ferie for sin egen dør, før de skal belære andre. Du skal bare stå på. Takk for din ærlighet, noe de fleste kanskje ikke tør å ære. Lykke til👍🌄😊

    28. ❤️❤️❤️
      Ønsker deg ei god natt, og håper du stenger ute alle vonde og useriøse kommentarer til morgendagen kommer 😊

    29. Slik jeg ser det er det langt mellom å være kritisk til noe et annet menneske foretar seg overfor sitt barn og å sende en bekymringsmelding til barnevernet. Jeg antar den kritikken du har fått de siste dagene handler om at folk er genuint opptatt av barns ve og vel. Kanskje noe kan læres av andres kritiske blikk? På den måten kan jo kritikken brukes til noe positivt om man reflekterer litt over det 😊

    30. Hej 😘 det du skriver är bra och har man ingen humor så kan de ju läsa avisa istället för att de blir sjalu…du är en lyckad företagsam och kärleksfull Man…drit i dem kör …bruk dem som brensle…snu det om og fortsett vare deg
      All lycka till deg og din familje med exar og alle de andre Kram från NordSverige

    31. Latterlig å dra inn barnevernet her. Barnevernet er ikke rette distans, men derimot burde du kanskje sette av penger til psykolog. Din datter og andre nære rammes av din komplett ukritiske deling av privat informasjon som tilhører familien. Det er forskjell på åpenhet og utlevering -noe du åpenbart ikke har forstått en dritt av. Når du deler informasjon av såpass privat karakter så gir det ringvirkninger du ikke kan begripe virkningene av. Alle som har ungdommer vet hvor vanskelig og flaut mye kan være. Og dine beskrivelser av ballesår som smøres mens du spriker i sofaen, når du orker/får ha sex, hva datter har besluttet ifht samvær, at du hører døde babyer og listen er uendelig lang -forstår du ikke at dette er vanskelig for andre? At blikk fra andre kan være vanskelig å vite om er av medlidenhet, skadefryd eller annet?

      Men du er så høy på deg selv -så selvsentrert -du har aldri feil -vi andre drives av jantelov og misunnelse. Du er låst og har malt deg kraftig inn i et hjørne du vanskelig kommer deg ut av. Så da er du jo bare å kjøre på med et medlidenhetsinnlegg så Gunn, Lina, Svanhild og resten av fanklubben din kan trøste deg i kommentarfeltet og booste egoet ditt -samtidig som du gjør det UMULIG for berørte parter å faktisk være ærlig med deg hvor grensen går. For stakkars deg nå -siden “nettrollene” er så slemme.

      Tenker du skal ta deg en pause fra blogg noen dager/uker og tenke deg nøye om: Hva er åpenhet -hva er utlevering. Hva kan ramme de rundt deg -hva er greit å dele. For nå bare peiser du på i fullstendig feil retning -og du mister mye respekt.

      Du skriver bra. Du har tidvis god humor. Du har tidvis gode refleksjoner og du har absolutt gjort noe fint ifht å være åpen rundt flere viktige temaer.
      Men du ble raskt altfor rusa på deg selv og oppmerksomheten. Du er nå bare en gjentagende, hissig og ekstremt navlebeskuende blogger som tar ALT som hets, usaklig kritikk og angrep. Du har ærlig talt mistet helt grepet. Og den som i lengden må svi for dette er kun deg selv. Ikke alt kan repareres i etterkant eller taes tilbake når skaden har skjedd.

      Så ro deg ned. Ta en pause. Reflekter over hva du faktisk VIL videre med denne bloggen. Hvis poenget er rusen på oppmerksomhet så bør du avslutte. Og det ekstreme fokuset på deg selv og inntjeningsmuligheter ble ganske tydelig på GMN i dag også. Intervjuet var dårlig. Poenget med boka kom ikke frem. Og at du desperat forsøker å skvise inn ren PR for boka når intervjuet egentlig var ferdig var bare pinlig..

    32. Det finnes folk som ikke er helt gode i topplokket, folk som er misunnelige, folk som lever for å såre andre…små, små, små folk. Jeg håper de gode tilbakemeldinger du får oppveier litt for de vonde, selv om det dessverre er de vonde som setter seg i kropp, sjel og sinn 😔 Opp med haka….kjærest, datter, sønn, sønn og sønn vet hvem du er…..stuff the rest ❤

    33. Ikke lese hva de skriver..blokkere…få de ut av ditt liv…Det sier bare mye om slike nett troll.
      Du er en krepa fyr.

    34. Avindsyke (misunnelse): Stygg sykdom som rammer blindt. Dette har rammet noen av dine lesere/følgere, og vi får bære over med dem, enn så lenge😊. Forsøk å bære over med dem du også. De er ikke verd å bry seg med. Veldig bra at de nå vet hvor de skal henvende seg med sin bekymring…..

    35. Stakkars mennesker som har det så ondt med sæ sjøl at dem må ta ut aggresjonen sin mot dæ, verdens ærligste koseligste pappa❤️ janteloven e tungt til stede fortsatt, og apropos få følgere fra Alta,; det e ikke enkelt å bli profet i eget “land” 🤔 E for galt om du blir nødt å stenge kommentarfeltet fordi noen ikke klarer la være å spy ut dritt!
      Stå på, du e så absolutt en vitamininnsprøyting for mange av oss, og vitaminer trenger alle 👌😊

    36. Noen har tydeligvis for lite å holde på med, når de rakker ned på innleggene dine,og kverulere opp og i mente på andres blogger om livet, de har nok godt gjennom livet på en rød løper.
      Fortsett som du gjør å vær stolt av at du viser følelser og at du er glad i å bryr deg om datter, det får du mange ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐for.
      Fin kveld til deg og mamma.

    37. Jeg sier som flere før meg, ikke les kritikk rettet mot deg. Det kommer lite godt ut av det. Og en ting kan jeg fortelle både deg og dine kritikere, vi er MANGE i Alta som følger deg og leser det du skriver😊 Du har stor respekt for det du har fått til, både spiseplassene du har bygd opp, bloggen du skriver og boka som er gitt ut. Stå på, er sikker på at familien din er stolt av deg

      1. Husk at misunnelsen er den sterkeste driften i enkelte mennesker. Løft hodet og lat som du verken ser eller høre de som kritiserer deg for dette. De er ikke i dine sko, det er det bare du som er. Kos deg i Oslo sammen med moren din☘️

    38. En klok Kokkejævel sa en gang at vi skulle oppføre oss på nett. Tusen takk for at du gir oss blogginnlegg fra livet ditt. Som fast leser er jeg blitt veldig imponert av ditt verdisyn og dine reflekterte ord. Jeg har sagt det før og sier det igjen. Hold ut, du kan anmelde personforfølgelse.

    39. Æ beundre dæ for at du klare å se ka som e best for din datter, å sette dine egne følelsa til side. Svært mange hadde nok fullstendig avvist barnets ønska, og stått på for sine egne «rettigheter». Det e fantastisk at du kan formidle at det sårt og vondt, at du e en mann som elske Datter så høyt at ho betyr meir for dæ enn du gjør sjøl. At du skjønne at det e hennes behov akkurat no, og at kjærligheten dokker imellom e like stor uansett ❤️ Stå på, og drit i ondskapsfulle bedrevitere som trur di eie sannhetan. Du veit ka som e riktig for dæ og dine, og ved å være åpen så ser kanskje andre også at det går, både å sette ungene foran sæ sjøl, og å være sårbar 💖 Du har ei fantastisk Datter og en enestående Kjæreste. Det vitne jo om at du gjør nåkka riktig 💕

    40. Veldig enig med det « M « skriver over her! Hev deg over slike negative innspill,det lyser misunnelse lang vei av dem.Du er en kjempeflink og omtenksom pappa som har satt ord på ting som flere andre også har gått igjennom,og barna dine har all grunn til å være stolte over deg,noe jeg er sikker på at de er! Hadde jeg fått en sønn eller svigersønn som deg,så hadde jeg prist meg lykkelig. Disse som sitter og spyr ut eder og galle mot deg,hadde deres barn visst hvordan foreldrene deres holdt på,så hadde de nok snudd seg bort i skam! Litt av noen forbilder! Nei takke meg til,jeg velger meg kokkejævel Asbjørn!

    41. Blir virkelig sjokkert over å lese hva folk tillater seg selv å skrive til deg! At en forelder sliter med depresjon gjør h*n ikke automatisk til en dårlig forelder. Husk vi er mange som er glad i deg, men det er vanskelig å bli profet i egen land. Ligger nok utrolig mye jantelov bak dette. Ble nok for mye for Altaværingene at du får så mye positiv blest nå med den fine boken din. De burde vært stolte. Nei hev hodet og rett ryggen, dere er en nydelig fanilie❤

    42. Ingen blir profet hos sine egne….. tror du er blitt rammet av nærsynte og selvgode folk. Du stikker deg frem, vet du, med det du deler. Og det er ikke alle som tåler slik ærlighet som du viser. Dem om det!! Stå på og rist det av deg. Ikke bruk energien din på slik uforskammethet. Du er du og du duger…

    43. Jeg har vokst opp på liten plass, og drama var tydeligvis hobbyen til de fleste. Når du da i tillegg utstyrer de fleste med en skjerm og tastatur hvor de slipper å se deg i ansiktet når de slenger gørra si, da har du galskap i fri utfoldelse.
      Jeg måtte til slutt si en ting til meg selv, som Platon sa for så lenge siden, og det ble min mantra; “når noen taler ille om deg, lev slik at ingen tror dem”.
      Og, når du nå ser på kommentarfeltet ditt, er det noen som tror på de som slenger dritten de slenger etter deg?
      Nei, de gjør ikke det. De fleste ser deg som du er, og det du står for. Og, vet du, det er de som bør telle, men vi mennesker er en gang bygget sånn at det må 10 positive for 1 negativ. Så jeg håper nå at vi får fylt kommentarfeltet ditt med støttende ord og omtanke for deg og familien din!

      Og, en ting jeg lærte meg raskt som tidligere mobbeoffer. Jo, mer du viser at du bryr deg, at du blir såret, sint eller tar det inn over deg, jo mer ammunisjon gir du dem. Og, du kan ikke forandre de som kaster dritten, du kan kun forandre hvordan du blir påvirket av det.

      Grunnen til at dette går innpå deg, er nok fordi du er som oss alle andre.. hvor mange ganger føler vi at vi ikke gir nok, er god nok, gjør det bra nok, osv. Som mor og far.. hver eneste dag. Det er en del av stillingsbeskrivelsen når man blir mor og far. Og, de som mener de er perfekt i så måte, tror jeg mangler selvinnsikt. Og, det vil jeg si er mer skummelt enn å ha følelser knyttet til en slik situasjon.

      Så klapp deg selv på skuldra og tenk; du gjør det godt nok og ingenting tilsier noe annet.

    44. Dere har min sympati, jeg bli sjokkert over hva du og dine må tåle. Ikke minst barna dine som leser alt skiten folk skriver, men er overbevist om at de veit hvilken fantastisk pappa dem har. Jeg har jo bare denne bloggen som referanse men alt jeg har lest her er helt innafor etter min mening. Ønsker deg og dine alt godt for det er jeg overbevist om at dere fortjener. 🙂 <3 Lykke til videre <3

    45. Syns det innlegget med at datter flytter.. var veldig “innafor” det en bør kunne dele når man har en blogg der en deler smått og stort fra livet sitt.. jeg tenker ikke at det å flytte er en negativ utlevering av noen.. 🙂 Også tenker at jeg er glad jeg har en “liten”blogg… ingen som henger seg opp i hva jeg skriver om..hadde blitt utslitt.. God ønsker til deg og dine 🙂

    46. Holdt deg langt unna Kvinneguiden, der florerer det med sinte damer som er ivrig på tastaturet. De hudfletter jo de fleste. Vi får jo som hatten passer vi som leser deg og😉vi er jo alle som en gamle kjerringer med krøllnåler i håret og som absolutt ikke har peiling på influencere ( skikkelig teit «tittel» ) og bloggere. Kvinneguidendamer har jo sendt meldinger til barnevernet før de….en blogger ble vel «anmeldt» for hun ville gi vegetarisk kost til barnet🤔

    47. Herre min 😔Ka e det me enkelte? No må enkelte slutt å kast stein i glasshus. Håpe du å dine klare å stå i mot disse jævla toskan som hell på sånn.

    48. Ka i herrens navn feiler det folk.
      Stå på å skriv på bloggen din.
      Virker som du er en god pappa til din datter.Du må bare hæve deg over dette.
      Trist du har vel nok.
      Du får kose dæ i Oslo og drift i enkelte.
      Ha en fin natt og lykke til i morgen. 💜

    49. Skjønner godt at du blir forbannet og sikkert lei deg, prøv å hev deg over disse stygge kommentarene😘 Misunnelse lenge leve, og dessverre masse nett troll der ute👎🏻 Ikke glem at vi er MANGE som heier på deg, og digger bloggen din og deg for ærligheten din❣️ Styrke klem til deg og kjærest❤️

    50. Tro meg…Dette handler overhode ikke om at du er en dårlig far,dette handler ene og alene om reinspikka misunnelse! De prøver “å ta deg” ved å bruke din datter,din “sykdom” o.s.v. for å “treffe” deg midt i hjerterota! Ikke la deg provosere av tullinger og besserwissere,da oppnår de akkurat det de er ute etter! Et godt råd: IGNORER! 🙂 🙂

    51. Jiises har ikke folk bedre ting å ta seg til, synes du gjør en god figur ut av det eg leser, samt de privat meldingene vi har hatt.
      Trur du gjør som de fleste andre sitt ytterste og beste for at alle rundt deg skal ha det bra.

    52. Dere må ikke bry dere om slike kommentarer,du er helt sikkert en kjempegod far og det kan man se på din omsorg for dine barn.Hev hodet og rett ryggen så går det bra.Du er en god blogger og det ser man på hvor mange som liker dine blogginnlegg,jeg gleder meg til å lese dine daglige notater.Stå på,jeg synes du er flink.♥️♥️

    53. Det var da voldsomt – har du fått mange tilbakemeldinger andre steder enn bloggen/fb? Eller har du slettet mange? For SÅ mange kritiske røster var det da ikke… et par ganske kritiske og noen få (blant annet min) som stilte et lite spørsmålstegn med et par av emnene dine…
      Men en blogger kan jo ikke forvente å bare få kos og beundring i alle tilbakemeldinger…

    54. Men herregud, drit nå i de menneskene der, da! Ikke bry deg om hva de sier/mener. DU og dine nærmeste vet hva du står for, og at du er en god far. Ikke bruk et sekund på å lese slike meldinger eller la deg såre eller provosere av dem mer. De er dessuten i fåtall. Sannsynligvis gjør flere av dem det for å provosere, eller fordi de kjeder seg. Alle bloggere får dritt, du må lære deg å bare overse dem! DRIT I DEM, og ikke gidd p kommentere dem heller! ❤️🤗

    55. Mye mulig at d e dæm som hamrer løs mot dæ som sku ha blitt gådd etter i sømman av bådd barnevern, lege og psykolog!
      Evt skaffa sæ en hobby el 3!
      Stå på Asbjørn, du e brutalt ærlig på alt! D e en egenskap jævlig få har, å som sikkert e vanskelig å svelge for enkelte!

    56. Fy fan….før folk…..
      Kanskje må du stenge kommentarfeltet en stund. Dette skjønner eg e tøft for deg og dine.
      Men, nett trollene som slamrer på tastaturet har muligens større problemer enn du.
      Stå på💪🥰

    57. Hva er det med folk?? 🤔🤬 Skjønner at du er forbanna og lei, men du skal vite at det er mange her som heier på deg 👍 du er ærlig og forteller oss om vanskelig saker i livet – og faktisk oppmuntrer oss mang en gang! ❤️ Ikke la de trolla ødelegge – hør på oss som vil høre din historie! 🥰🥰🥰

    58. Forstår godt din frustrasjon og fortvilelse over disse kommentarene. Det er grusomt hvordan vi mennesker kan være mot hverandre, og bedrevitere fungerer best bak tastaturet….! Gå med hode høyt hevet. Ingen vet bedre enn du selv om bakgrunnen for dine valg og dine verdier. Og vi gjør alle det vi mener er best for oss selv og alle de vi er glad i. Stå på! Du er tøff💪🏼👏🏼

    59. Å,fytti…….e d mulig å være så ekkel og fæl med et annet menneske??😏Nei,Asbjørn…æ trur d e flertall av oss som mene d stikk motsatte av d du gjengir øverst her….hev hodet over slikt lavmål.ønske dæ en fin uke,så langt d lar sæ gjøre❣

    60. Ka inni hælvette e det som røre seg oppi sånne hau,som kan holde på slik. Plage folk slik. De har ikke noe vett i skall som driver på sånn. Anmeldelse må til. Klæm til din familie,stå på,har blitt Kjæmpeglad i dåkker gjennom det du skriver😘 Klæm

    61. Fy f**n!! At folk ikke kan passe sine egne saker!!! Synes absolutt ikke du fremstår som en dårlig far på noen som helst måte! Som jeg har forstått det, så skriver du ingenting i bloggen din som ikke er «godkjent» av de rundt deg! Stå på for deg og dine. Jeg digger måten du skriver på, ærligheten og sårbarheten. Masse lykke til med småtten som kommer ❤️

    62. Har stor respekt for en pappa som setter sin datters behov foran sine. Raust og riktig valg, selv om det er vondt også 😊 Stå på og blås i nettrollene! Klem 😊

    63. Ka i himmelens navn er det som feile folk? Her har du vært ærlig og åpen om at din datter skal bo fast hos sin mor, og vært åpen om kor fælt du syns det er men at du vil bøye deg for ønsket hennes. Du er så absolutt ingen dårlig far, du får en stor klem av meg 😘👌

    64. Hildre du, noen mangler virkelig et liv…
      Hev deg over det, vil noen gå så langt, er bare de selv det går ut over. Har nå lest både her på bloggen og Facebook det meste du har skrevet. Som mor til fire og bestemor til seks kan jeg ikke si at jeg har reagert negativt på noe av det du har skrevet om dine barn, kjærest, ex eller kolleger. Du virker reflektert, du skriver at du har godkjenning av de du omtaler. Ikke minst er du bunn ærlig om dine følelser, noe som skjelden menn gjør, som jeg finner meget respekterende. Endelig en som tør å si det akkurat som det er, at du er en mann av kjøtt og blod. Stå på.

      1. Stor klem til deg.
        Ærlig,humoristisk,oppfinnsom med ord og mat.

        Har selv kjempet i 10 år mot bv pga at barnehage ikke tålte kritikk jeg ga de.
        Nå vil ikke bv erkjenne feil fra deres side og mine barn må lide for det.
        Har to voksne og to yngre barn og fått flere barnebarn.
        Jeg går med hodet høyt hevet fordi jeg vet at jeg har ikke vært noen dårlig foreldre.

        Forsett å være deg selv, anklagelsene du har fått sier mere om de som har sagt de enn om deg.
        Lykke til videre med livet som pappa,mann,kokk,blogger.

    65. Å huffameg ❤ Så utrolig mye dritt dere må tåle! Skjønner det er vanskelig å heve seg over, men fy f …! Stå på videre. Tror du er en over middels god pappa og vel så det ❤

    66. Forjæ… at mennesker er slik. Er vel noen som er misunnelige på ett eller annet. Pust dypt og vit at du vil dine nærmeste det beste. Hev deg over de ynkelige som hakker. Go klem til deg og dine

      1. De som skiller seg ut fra mengden får mye dritt, som regel bak ryggen, men du står frem som en offentlig person, du er ærlig, du er ærlig om dine svakheter og du viser styrke samtidig. De fleste er ikke så ærlige, lettere å hevde seg selv ved å skjule sine svakheter og rakke ned på andre, for å stå frem som “bedre enn” oss andre.
        Du får dritten midt trynet, fordi folk syntes de har rett til å drite deg ut, sannsynligvis fordi du er en “kjendis”.
        Det er lettere sagt enn gjort, prøv å heve deg over de, de er så små mennesker. La det ligge, stå på videre, gjør det du vet er best for deg og din familie.
        Jeg har stått i det, levde livet som jeg ønsket det i yngre dager, skilte meg ut fra mengden ved bare å være åpen, levde livet og syntes de grå menneskene hadde et fryktelig kjedelig liv. Alt jeg lærte da har gjort meg til den jeg er i dag. Jeg ville ikke vært foruten mine erfaringer, da hadde jeg ikke vært meg selv i dag, føler meg hel og står støtt på mine egne bein.
        Fortsett å bruk energien på det du liker best, prøv å fylle opp tanken din med positive opplevelser som du verdsetter. ❤️

    67. Stå på ❤️ elsker bloggen og ærligheten du viser. Ikke ta innover deg slike kommentarer, kommer mest sannsynlig fra folk som er sjalu!
      Sikker på at datter har beste faren ho kan ha, og ho vet det helt sikkert.
      Det er lov å være sår og lei når barnet velger mere tid med mor, men ho vet du er der for henne.
      Kos deg med mammaen din no ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg