Årets beste dag!

Å drive nisjebutikk er en svært krevende øvelse, men etter snart et tiår i “bransjen” må jeg vel nøkternt og beskjedent snart kunne innrømme for meg selv at jeg begynner å få litt “dreisen” på nisjebutikkdrift. Hemmeligheten tror jeg at man evner å lage en butikk som man selv er stolt over og som man mener gjør byen til et bedre sted. At det utgjør en forskjell for folk at du faktisk finnes, og at du ikke bare kan bli erstattet med hva som helst annet.

 

Etter nesten 8 år som driver av Altas største alkoholfrie serveringsted, smattestedet Hoftepluss, (som jeg solgte i august), midt i hjertet av folksomme Amfi, var det slett ingen selvfølge at jeg skulle overleve et helt år utenfor selve bykjernen, og endatil helt uten lunsj- og middagsservering, men kun på foredlede småskala delikatesser.

 

For å si det på den måten, i dag har jeg hatt min aller beste dag noensinne! Omsetningen kunne like gjerne vært midt inne på vilt  travle Amfi! Tusen, tusen, tusen takk alle dere som tar “omveien” og handler hos meg. Dere sier dere er overveldet over utvalget, men sannelig jeg sier Eder: Bare fordi så mange av dere har handlet i år, så kommer utvalget til å være helt hinsides deilig til neste år!

 

Jeg hadde ikke klart det alene! Suksessen er vel så mye Christine/Konemors fortjeneste. Salig er de som får gleden av å bli betjent av henne. Hun betyr mye for meg og jeg gleder meg til å bli gammel sammen med henne.

 

Igjen, tusen hjertelig takk og riktig god helg!

 

 

 

9 kommentarer

Siste innlegg