Årets bonusmamma!

Kjærest har ikke vært riktig i form i det siste. Litt nedstemt og trist kanskje. Ikke noe hun har snakket høyt om, men bryr man seg så merker man. Datter har merket det.

 

I går gikk hun ned på rommet sitt og ble borte et par timer. Vi tenkte hun bare ønsket å være litt alene. Passet bra, så kunne far se et par episoder til av serien som aldri tar slutt, Prison Break.

 

Da hun kom opp igjen hadde hun malt denne planketten, samt skrevet et tåredryppende rørende brev til sin bonusmamma. Hvor lyst jeg enn har til å gjengi det som sto i det brevet, så skal jeg ikke gjøre det, blir for privat, men et av elementene var i alle fall at hvis det noen sinne ble slutt mellom meg og Kjærest så ville hun ha en tredelt fordeling. En uke hos hver av de voksne i livet sitt. Kan man egentlig få en bedre attest? Samtidig gir det et innblikk i at hun faktisk går rundt og er redd for enda et brudd, noe hun trolig kommer til å være helt til hun blir voksen.

 

Det er ikke så lett for Datter heller, være den ungen som er igjen. Prøve å fylle tomrommet etter han som ble borte. Det er selvfølgelig ingen som krever det av henne, har ikke en gang tenkt tanken, men etter i går forstår jeg at det faktisk er en problemstilling. Egentlig er det hjerteskjærende. Søsken har det ikke lett.

 

I løpet av disse to årene Kjærest og jeg har vært sammen har det vokst fram et rørende varmt forhold mellom disse to jentene. De gjør mye i lag og de trives virkelig med hverandre. Dette kommer naturligvis ikke gratis og har vært noe de begge har tatt initiativ til hele tiden. Først av nødvendighet kanskje, siden de faktisk, brått og plutselig, faktisk bodde under samme tak, men siden mer og mer av ekte nærhet og kjærlighet.

 

Vil også nevne, og det er viktig, at et slikt forhold aldri hadde kunnet utvikle seg uten velvilje fra Datters mor. Jeg har ingen problemer med å sette meg inn i følelsen hvis det plutselig hadde dukket opp en ny farsfigur i Datters liv og har heller ingen problemer med å forestille meg de sjalusifølelsene som garantert hadde oppstått hvis jeg hadde måtte “dele” henne med en annen mann. Selv om jeg naturligvis hadde syntes at det var bra at hun hadde det bra sammen med denne bonuspappaen så, ja dere forstår hva jeg mener.

 

 

 

 

Gratulere med prisen, Kjærest! Den fortjente du virkelig!

Jeg er så glade i dere begge to <3

 

 

38 kommentarer
    1. så vakkert <3 eg vet hvordan det er å være søskenet som sitter igjen og eg vet hvordan det er å være bonusmamma til en jente. Ingen av delene er noe lett, og det er så viktig med slike foreldre som du er. Som ser og forstår vansklighetene med å leve litt i skyggen av ett tapt søsken <3 lykke til videre på ferden 🙂

    2. Utrolig vakkert! ❤️❤️❤️
      FOR en jente dere har! En mamma som tydeligvis er utrolig raus! En bonusmamma som tydeligvis er utrolig raus! En pappa som er flott og klarer å balansere den vanskelige kunsten å være skilsmissepappa ❤️❤️❤️

    3. Da kom det noen tårer😍Fantastisk datter du har, og så rørende og fint for kjærest å få sånne ord når hun er litt nedfor❤Du er heldig som har slike fine jenter og eks i livet ditt som vil det beste for dere alle❤❤❤Ha en fin kveld dere 3😊

    4. Du altså, det tar seg ikke helt ut å gråte på jobb… håper ingen kommer innom kontoret akkurat nå😂 vel fortjent pris og du ( og Jeg) har så flotte jenter. Veldig glad i begge . Så rørende og flott gjort av din datter, jeg vet at det blir satt stor pris på ❤️

    5. Så flott dere har fått til. Merka meg T-skjorta kjærest har på seg, med den der store tunga på. The Rolling Stones, verdens beste band . Fan eller ?

    6. Fint hyllest som bonusmamma.
      Det e ikke enkelt å være bonus bestandig.
      Høres fantastisk ut at de har fått det så fint i lag.For det e nu ikke bestandig slik.
      Det e nu ei trist tid for mange nu.
      Håper fin været som er meldt her neste kommer til dere også.Sola gjør oss glad.
      Ha en fin torsdag.

    7. Så nydelig ❤️
      De er heldige som har hverandre 💕 Og du er heldig som har så fine og gode jenter i livet ditt, både Datter, kjærest og Datters mamma ❤️

    8. Herlig……. ❤️❤️❤️💙 Finner ikkje flere ord. Alle superlativene er brukt overfor. Gratulerer med prisen til Kjæreste. ❤️😘 Kan ikke få bedre skussmål. Ha en fin dag videre dokker alle.

    9. Smelt. Jeg smelta virkelig♥️ Nå får jeg ikke til å rundvaske soverommet, som jeg hadde planer om. Får vel strikke litt da… 🥰
      Jeg er i full beundring av foreldre som ser ungenes beste og ikke bare sin egen smerte.

    10. Datter er heldig; har en mamma som forstår og «deler» generøst, har en bonusmamma som evner å ta sitt bonusbarn i favn og har en pappa som forstår hva dette betyr for dere alle. Ha en god dag alle fire❤️. Gratulerer til kjærest med prisen! Sånne priser henger høyt.

    11. Her sitter eg på mårran,tåran trille!!. For en fantastisk nydelig datter du har,ikke rart at kjærest ble veldig glad og rørt😍. Dette sier jo mere enn 1000 ord,kor mye kjærest betyr for din datter og. Nei,no må eg tørke tåran,ha en nydelig dag med dine kjære💕💖

    12. Beste skussmål en kan få det der❤, supert at alle tre jobber sammen om at datter skal ha det bra, stor 👍te mamman også.
      Varmer nok bodus hjerte i lang tid et sånt skussmål.
      Ingen barn ber om å få komme til verden, så det er vi voksne som må ta ansvar å gjøre det beste ut av situasjonen, og det virker som dåkker klarer med glans👏👏👏

    13. For en flott datter du og din X har oppdratt, og så fint at du krediterer henne også <3

      Alle brudd burde vært så renhårige at man kan løfte både X og Y 🙂

    14. Farsken da, få me til å grine så tidlig på mårran😳 Nyyydelig og godt å få en sånn bekreftelse på at en er ‘’godkjent’’ av fine gode datra de🥰😘😘😘😘

    15. Gratulere til Kjærest som fikk pris som årets bonusmamma
      og det fortjener hun masse 🙂 av bildene du har lagt ut lyser det kjælighet
      ha en finfin dag

    16. Skjønne ikke koffer teksten blei grå å plutselig forsvant på sånn ca etter en kvart dels lesing , tror æ må te doktorn fikk rennanes øya å 🤔 Ellers super pris og helt sikkert vel fortjent 😍😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg