Bacon i deigen!

Normalt bruker jeg olivenolje i rundstykkene, men i går tenkte jeg at jeg heller skulle prøve det beste som finnes i stedet, nemlig bacon. Og for et resultat! Til en deig med 5 dl vann brukte jeg 1 pk stjernebacon, men kunne godt brukt en pakke til. Bacon blir det aldri for mye av! I ettertid kunne jeg nok godt brunet det litt i stekepannen før jeg hadde det i deigen, slik at baconsmaken hadde kommet enda bedre fram, men gikk helt fint å bare ha det rett i deigen.

 

Jepp, var bare det jeg ville si. Ferske rundstykker med bacondunst. Herregud! Gjett om det ble godt med egg på. Ja, du gjettet riktig!

 

En kulinarisk dag ønskes!

 

PS! 13:30 skal jeg hypnotiseres. Skriver i ettermiddag hvordan det gikk. Med mindre jeg hypnotiseres til en hest. Da rir jeg inn i solnedgangen. Kan få Kjærest til å filme og legge ut en vlogg siden hester har tungt for å skrive. Hvis vi fortsatt er kjærester da. Ikke sikkert hun vil være sammen med en hest. På den annen side er jo hester godt utstyrt så kan jo hende det blir litt stas også, hvem vet.

13 kommentarer
    1. Alt blir bedre med bacon!! Til og med film titler!! Nightmare on baconstreet. Harry Potter and prisoners of bacon.
      Å listen der er lang den 😁😬

    2. Eg pleier å spare på bacon fettet når eg Steiker bacon, man kaster jo ikkje gull, liksom!
      Men så grubla eg her litt ein dag, og kom fram til at det må jo være heilt amazing å bruke I stedet for smør/margarin når man skal lage empanadas, eller lignende?? 🤔

      Og, sånn siden eg synes litt synd på meg sjøl i dag, LG føler eg trenger alle lykkeønskninger og gode tanker eg kan få – sleng en tanke sørover til Bergen i morgo tidlig – fra ca 07.30, da skal de inn og kikke på årene på/rundt (kransarteriene) hjertet mitt, og muligens blokke ut…
      Eg e faktisk ganske nervøs! 😬🤔

    3. Det fikk eg enda et til fantastisk tips av deg👍 Trur nok eg vil brune baconet litt før eg har det i deigen😋. Blir sikkert nydelig til det meste pålegg på rundstykkene,foruten syltetøy! Ventet i spenning å høre kor det har gått med hypnosen😉

    4. Det høres godt ut, stekes bacon før du har det i deigen. Ha en strålende dag i hypnose.🌞😎🤗🤗🤗🤗👏👏

    5. Det høres godt ut, stekes bacon før du har det i deigen. Ha en strålende dag i hypnose.🌞😎🤗🤗🤗🤗👏👏

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg