Bare en bagett?

Reklame | Hoftepluss

 

Jeg selger mye bagetter. Det er kanskje ikke så rart, for vi ser ikke på dette som kjapp og simpel mat. For oss er en bagett et helt måltid. Et måltid som vi er stolte av å kunne servere. Og kom ikke med den at det er dyrt med over hundre kroner for “et stykke brød”. Det er ikke dyrt i det hele tatt, snarere tvert i mot. Hadde ikke “en bagett” hatt et så “billig” rykte, så burde prisen vært rundt 150 kroner, men la oss nå ikke gå ned i skyttergravene og krangle så busta fyker om prisen. Pust med magen. Dette skulle jo bare være en reklame for Hoftepluss sine bagetter. Jeg er virkelig ingen reklamemann! 😉

 

Bacon, biff og bearnaissaus. En sikker vinner. På bildet øverst ser dere de luxe-utgaven med roastbiff i tillegg. Ikke utpreget slankende, men vi lever tross alt bare en gang. Hvis du er av suicidale typen kan denne anbefales da livet trolig kortes voldsomt ned ved stort inntak.

 

Vanlijerøkt rein. Vår absolutte bestselger. Forståelig, for den er ikke fryktelig stygg akkurat med multe- og rosmarindressing under vaniljereinen og tyttebærkrem på toppen.

 

Vaniljerøkt rein med bacon. Alt, absolutt alt blir bedre med bacon! Til og med enkelte muslimer drister seg til å kjøpe denne når ingen ser, for denne er trolig verdt å havne i helvete for. Jeg banner ikke, det er sant!

 

Ole “Baggis” Hætta. Ja, er et teit navn, men er inspirert av storebroen Ole Mattis Hætta. Røkt rein, grønnsaker, urterørte tyttebær og hvitløksdressing med røyksmak.

 

Finnes naturligvis også i de luxe-utgave. Fetaostkrem på toppen. Min favoritt hvis jeg skal velge noe med kjøtt!

 

Men egentlig liker jeg Røkt Kranelaks best. Sinnsykt god røykalaks fra Ulf Krane på Sørøya, eggerøre og hvitløksdressing. Enkelt og greit. Ikke noe dill og dall. Litt persille eneste.

 

Eller Randi Rekvåg da. Den spiser jeg også en del av. Samme fyll som laksen, men med et pepperdryss og sitron på toppen. Bare godt rett og slett.

 

Hvis man er lei av å være tynn og slank kan man kjøpe de luxe-utgaven med friterte scampi på toppen. Det hender seg jeg blir lei, men ikke så ofte.

 

Kylling er godt! Lang lykke med revet ost under og ostekuler på toppen. Varmes gjerne ett minutt i ovnen slik at osten smelter litt. Beltet kan man eventuelt fyre opp i peisen med.

 

Kylling, bacon og bbq. Ikke min favoritt, men mange liker denne. Er jo godt da, men er ingen stor fan av kylling egentlig. Baconet trekker opp da, så det hender seg jeg tar en slik også altså.

 

Nå sitter jeg bare og irriterer meg over at jeg har gitt denne et engelsk navn. Flaut! Karrikylling og couscoussalat.

 

Bacon & Brie derimot er jeg IKKE flau over, selv om det jo i grunn ikke er noe norsk navn det heller. Veldig, veldig god!

 

Alle våre bagetter er basert på havre og marineres natten over i litt god, hjemmelaget rosmarinolje før vi steiker dem på morgenen i varm ovn. Ikke fine, ikke kjempegrove, men akkurat passe til et godt måltid.

 

Vi smattes!

 

 

 

 

 

 

54 kommentarer
    1. WOW!!! Kom plutselig over bloggen din her. Gud for noen fantastiske baguetter. Blir skikkelig misunnelig på de som får muligheten til spise disse. 🙂 Heldiggriser 🙂 Jeg hadde vel ikke klart å velge allikevel, hehe.

    2. Vi kjem en svipptur å kjøpe ..😉🌈☕de såg skikkelig gode ut..og spennende smak ser det ut til..

    3. Hukker på campingvogna og kommer nordover. 4 dager så er jeg der. Dette må være de flotteste baggisene jeg har sett. Noe så enkelt men dog så fristende. “Det enkle er ofte det beste. Det bugner alikevell, noe som lett forsvarer prisen.

    4. Synd at Alta er så langt unna. Var der i fjor på langhelgferie. Tenkte at dette sikkert er første og siste gang. Absolutt IKKE pga. Alta, som var fantastisk, men pga. avstanden. Hilsen fra Møre og Romsdal

    5. Assa!! Særriøst!! Du provoserer en middelaldrende, humørbombe av kvinne på vei til og bli en sur og tverr inntørka gamnal kjerring i si værste del av livet. Nemlig overgangsalderen!!! Det er helt grusomt at du legger ut «reklame» for all slags deilig mat jeg kunne trøsta meg med, men det er jo for svingende ikke tilgjengelig på denna kanten av landet!! SKJÆRP DEG!! 🤬😩

      ( kan du være så snill og gjøre et forsøk på og åpne noe her i Oslo også?🙏🙏😉🥰💖)

    6. Kan skrive under på at dette er skikkelig snadder! Var i Alta for første gang i fjor sommer. Husker jeg syntes det var artig med tittelen ” Hoftepluss” og ” Fy Fader”, tenkte at her holder det til noen med selvironi og humor 🙂 Jeg smakte baguett med reinkjøtt og den med brie og bacon, helt nydelig. Fikk følelsen av å smake på noe eksotisk.

    7. Åhhh der der så være helt sinnsykt vanvittig godt ut😁😁😁 hadde nettopp spistkveldsmat og var mer enn mett… men nå ble jeg Gud hjelpe meg sulten igjen…. bare så synd at det er laaåaaaaangt mellom Inderøy og Alta herlig å følge deg og blogginnleggene dine….. venter nå på den forhåndsbestilte boka di🙋‍♀️🙋‍♀️🙋‍♀️

    8. Du e go reklame for reiselivet Asbjørn!😂🤣Trekk jo turista fra resten av lande i haugevis til Alta m maten din!😉👍👍Mn sant som 1 over hær sa.. blir mett etter bare nån få tygge.. e jo 1 hel middag!🙈Toppers dag til dæ å dine!❤

    9. Men åhhhh….så mye godt😋 Sånne har ikke vi i Stockholm og ikke får ä lov til og reise ”hjem”😏

    10. Jeg skal sannelig innrømme at de så veldig, veldig gode ut – og så mange varianter! Beskrivelsen av dem demper jo heller ikke forventningene. 😄
      Men, jeg er alt for gjerrig til å betale så mye for en lunch/på-veien-mat – med mindre det var en veldig spesiell anledning – og tror vel aldri jeg har spist baguett til middag. Ikke for det, disse hadde jo sikkert funket til middag…kalori- & innholdsmessig sett.
      Så lenge du har mange nok kunder som ikke er like kjipe med pengene som meg, så er det jo bra 😄
      Ikke bor jeg nær deg heller – tvert imot – så du trenger ikke bry deg om hva jeg mener, da…

        1. Det er jeg også glad for – med tanke på været, myggen og snøen 😂
          Og jeg er ikke egentlig negativ, bare litt gjerrig og for tiden ikke flust med penger… 😉

    11. Sommerferien -20 går dermed til Alta for seriøst mye baguettspising🤩😋😋 finnes vel forhåpentligvis mer å finne på der når man først har latt seg lokke nordover😃

    12. Det er langt fra Oslo til Alta, men nå vurderer jeg jamen å ta en tur. Maken til fristende bagetter har jeg aldri sett. I tillegg dukker det jo stadig opp de fineste reker!!! Hva Med å opprette en filial i Oslo (men det blir vellets usentralt🥴)

    13. Såg helt himmelsk godt ut, men førr å få gubben te å kjøre te Alta for å kjøpe baguetta så håpe æ at dok har en glutenfri baguett å fylle te han😁

    14. For et utvalg, heldige dem som bor i nærheten å kan handle på Hoftepluss. E vel ingen i Norge med så flott disk.
      Super fin dag til alle på Hoftepluss og dæ da.

    15. Tar en av hver jeg!! Sitter i Trondheim og vet akkurat hvor jeg skal om jeg kommer til Alta! Aldri sett baguetter av dette slaget. Uuuuuuutrolig fristende😊!!

    16. Herre jessufader😋. Eg har aldrig sett et sånt fantastisk utvalg i baguetter noen steder,tenk om vi hadde bodd i nærheten å kunne fått tilgang til disse lekkersakene👍. Blir jo skrubbsulten av å se så mye lekkert😋. Håper Altafolket skjønner kor heldige de er som har tilgang til et sånt utvalg😍. Lykke til med salget no før pinsehelgen👌

    17. God mat altså 😍. Men hva med å lage noen som ikke er sååå store? Lage halve sizen? Min mage rommer snaut 3 dl. Og betalte 129 kr for en baggis, som jeg får nyte 3 biter av, de må da vel være sløsing?

    18. Å.jessu navn for mye godt .ble jammen litt sulten. Ha en strålende dag i Alta.👏🤗🤗🦜😎🌞🌻

    19. Herreminhatt….. sku ønske dåkker hadde filial i Harstad!! Har du førrestn prøvd Brie, Jamon Serrano (godt modnet), hasselnøtter og grønne druer? Hvis ikkje så anbefales det 😉

    20. No blei æ solten😂 når æ en gang kommer oppover må æ innom å hente noen baggisa. Regner med æ må forhåndsbestille så får æ det æ vil ha🤪

    21. Syns ikke de va dyre i det hele tatt. Tvert imot :p hadde igrunn gjettet på det dobbelte.
      Dere har skjønt det 😍 baguetter skal være overloaded 😇

    22. Og der tror jeg at flybillett fra Kristiansand til Alta blir bestilt. Bare for å spise hos deg igjen! Dæven det såg bra godt ut 😋

    23. Ojojoj, nok ein gong bur eg altfor langt vekke ifrå Hoftepluss🤔😅 Dette såg knallgodt ut og ingen klage på pris med slike ingrediensar👏

    24. FY SØREN!!! 🔥
      For et fantastisk utvalg!
      Ingenting i nærheten en gang, her i sør!
      Huff..nå ble jeg skikkelig misunnelig!
      Håper folk kjenner sin besøkelsestid, og LØPER og kjøper!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg