Barnevernet har tatt Lillebror fra oss!

Vi tok heisen opp slalombakken helt opp på platået. Kjærest og Lillebror, Datter og en av min voksne sønner. Det var det masse folk der oppe, god stemning og plutselig var det ikke vinter lenger. Stusset litt over det, men siden det var så deilig og varmt vær, så lot jeg det heller være og koste meg.

 

Vi satte oss ikke ned, men fortsatte bortover platået. Møtte masse kjentfolk på veien. Lillebror var vel blitt halvannet år plutselig, for han sprang i alle fall rundt med en slik snekkerbukse i dongeri, hvite sokker og kule joggesko. Jeg kunne høre hat skrattet når han møtte en av sine kompiser.

 

En fin dag, men vi bestemte oss for å gå ned bakken igjen og dra hjem. Nede ved bilen snudde jeg meg og absolutt alle var borte. I all verden, jeg har mistet familien min! Jeg kunne ikke forstå hvordan dette kunne ha skjedd, men jeg sprang så fort opp som en mann på 125 kg klarer, og lette etter dem i folkemengden. Fant dem til slutt rundt et bål med noen venner av oss. En underlig ting å gjøre når vi skulle dra hjem, men la gå, gi meg også en pølse.

 

-Hvor er Lillebror, spør jeg mens pølsa grilles. -Er han ikke sammen med deg? spør Kjærest. Åpenbart ikke! Nå starter en panisk time der vi springer rundt og leter etter den lille gutten. Nei, nei. nei, er alt jeg klarer å tenke. Ikke la han være død!

 

Fikk tips om at noen har sett en kvinne fra barnevernet ta gutten og ta han med inn i en hytte nede på området. Jeg springer dit og dundrer på døra. Det åpnes og jeg forteller mitt ærend. Kvinnen fra barnevernet står i dusjen da jeg kommer, (det var en annen kvinne som åpnet). Hun forteller meg at etter innlegget mitt i går, så hadde de fått inn masse tips om min manglende omsorgsevne.

Da hun fra barnevernet er ferdig dusjet og tørket viser hun meg en masse bilder av Lillebror og meg. Ville fester med masse brennevin og folk, mens Lillebror ligger i sofaen og sover, eller bilder der vi kjører kabriolet i vill fart mens Lillebror bare går løst rundt i bilen. Det var også et bilde av oss to i båt det jeg hadde bundet han fast langs siden av båten, i stedet for redningsvest, slik at han ikke skulle falle ut.

 

-Dette er jo manipulerte bilder!!!!! Ingenting av dette er sant! Det er noen som vil meg vondt som har gjort dette! Vær så snill å tro meg! Jeg er snill med ungen min! Vær så snill!

 

-Bilder lyver ikke, sa dama fra barnevernet, og fortale at Lillebror allerede var plassert i fosterhjem på hemmelig adresse, og vi fikk ikke møte ham før han fylte 18 år og eventuelt ville det selv. Saken var endelig avgjort og kunne ikke ankes.

 

Så våkent jeg, dyvåt av svette. Snudde meg for å se om han var der fortsatt. Det var han,

Han hadde bitt seg fast i en spene og Kjærest satt oppreist mot gavlen og halvsov. Alarmen var på.

 

Alt var bra.

 

23 kommentarer
    1. Sikker på Kokkejævel takler den tilbakemeldingen han måtte få, så lenge det er innafor rimelighetens grenser.
      Virker som han har både selvinnsikt og humor til det. Noen ganger ler jeg høyt og andre ganger så skummes det bare kjapt over.
      Må gå an å kommentere uten å ha blogglesing som hobby, vel……

    2. Veldig upassende og lite gjennomtenkt overskrift du bruker for å skape klikk. Sikkert super gøy for barnet å se det en dag.

      1. Ja for lillebror kommer helt sikkert til å lese bloggen 6 år tilbake i tid når han lærer seg å lese om ca 6år. Det er nok det første han kaster seg over å lese og sikkert kameratene hans også. Er det mulig stoore bekymringer du Anonym.

    3. Geir A. T. Kan du ikke finne på noe annet enn å komme med slike sure gulp. Finn deg en annen hobby. 👎

    4. Huffda. Ikke en god drøm. ❤️ Etter alt du/dere har vært utsatt for, så synes æ ikke dette er rart. Håper du snart kan bli fri for de tankene som ruller i underbevisstheten om de 2 sønnene som er borte, og klarer å si til dæ sjøl at lillebror alltid skal være hos dokker. ❤️Han skal vokse opp, og bli en staut kar som dokker kommer til å ha mye glede av. Sender dæ en klæm. ❤️

      1. Bloggen er vel dessverre blitt ganske så oppbrukt og repetativ.

        Så da er det greit å gå over til drømmenes verden. Bare fantasien setter grenser da.

        Ser for meg at følgende kan brukes framover:

        “Jeg slo Kjærest” (evt. Datter, svigermor, lillebror etc) Våknet svett, bare en drøm.
        “Drakk meg full og gikk ut naken”. Våknet svett. Mareritt.
        “Kjærest gikk fra meg”. Heldigvis bare en drøm. Svett.

        Osv.osv.

        Nei kjære Kokkejævel, håper tilværelsen din fremdeles inneholder bittelitt mer enn det du har kommet med i det siste. Selv om du er hjemmeværende nå.

        1. Er det noen som sitter med en pistol mot hodet ditt og tvinger deg til å lese bloggen? Kan tipse om en god lærdom jeg fikk inn med morsmelken som mange kan dra nytte av; Finner du ikke noe positivt å si- hold munnen lukket 😉 Ha en flott irritabel søndag videre da 🙂

          1. Kan jo være at når dagens aviser er lest på nett, er det muligens mange som lar seg underholde med å svipe innom bloggere. Spesielt denne, der overskriftene stadig når nye høyder, eller lavmål, om du vil 😉

          1. Eline Hvorfor leser du bloggen da . Du er jo med på at han får klikk på bloggen sin. Så finn på noe annet å surve for . Det er vel ingen som sier at duuuu måååå lese denne bloggen. De som ikke liker bloggen de må ikke lese,jeg leser ikke blogger jeg ikke liker.

    5. Fantastisk mareritt. Jeg har også spist ører, neser og fingre av mine 4 barnebarn🙃 🥰Barnebarnvernet ble heldigvis ikke kontaktet🙃 God søndag til dere🙃

    6. Snakk om mareritt, men det har vel de fleste opplevd.
      Det beste er når du våkner og alt er Bare et mareritt.
      Ønsker dere en fin søndag 🌹

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg