Begrensningens kunst…

Jeg vet egentlig ikke hvor det gikk galt, men både Kone og jeg har visst gått for de aller største påskeeggene i år. Hadde de kommet i enda en større størrelse, så er jeg overbevist om at vi hadde brukt albuene for å komme oss først i køen. Galskap!

 

Kone har for øvrig alltid, i alle fall siden hun flyttet for seg selv, pleid å gi påskeegg til sine foreldre. En slags takk for eggene hun selv fikk da hun var liten. Det syns jeg er en koselig gest. Til jul gir hun julestrømper. Hun liker å glede andre. Har rett og slett fått meg en snill og god Kone.

 

Tilbake til dinosaureggene. Kjærest sitt er til venstre inneholder 8789 kalorier, mens min til høyre bare 6703 kalorier. (Tallene er reelle) Jeg kunne sagt at det er urettferdig, men er litt usikker på hvem som kommer vinnende ut egentlig, siden den trengs 7000 kalorier for å legge på seg 1 kg kroppsfett…

 

Nok om påskeegg fra kalorihelvete! Mens det snorkes og purkes fra soverommet, så driver jeg, den snille ektemannen, og baker mine sagnomsuste havrerundstykker til frokost. Legger ut oppskrift senere, for disse er det flere enn oss som fortjener i påsken! Passe grove, passe sunne, veldig gode.

 

Ellers har vi ingen planer i dag annet enn å trille oss en tur. Været er grått, men greit. Til middag kommer Svigermord og en av hennes sønner. Vi byr på urtebakt lammelår med fløtepotet, tyttebærkrem og rotgrønnsaker. Enkelt, godt og greit. Til dessert:

PÅSKEEGG!

 

Veldig deilig med et par dager med helt fri. Uvant, men godt. Skal en tur på apoteket og hente ut den resepten jeg fikk på legevakta. Det gleder jeg meg veldig til. Forbannet at det skulle komme tilbake, men slik er det. Får bare holde ut til vi er ferdig med fotograferingen i mai. Det er bare to måneder til, og det både skal og jeg klare.

 

Kan ikke ringe Tuva på Kagge og si at: “Due, den kokeboka vi skal gi ut til høsten; gjør det noe om det bare er bilde og oppskrifter til halvparten av rettene? Jeg skal nemlig operere ryggen skjønner du. Har litt vondt i den ene foten skjønner du.”

 

Nei, der var klokka blitt halv åtte og deigen har hevet seg til dobbel størrelse, og vel så det. Må bake dem ut nå. Regner med at de står opp rundt ni, kanskje før, når hun kjenner duften av helt nystekte havrerundstykker.

 

Lag en fin påskeaften!

🙂

 

(Og Kone, tusen takk for kartankene! Du er superflink! 😀 )

 

 

7 kommentarer
    1. E bare å nyte eggan. Treng litt kalori når du bor i Alta:) Håpe du og fruen og den lille får en fin påske.

    2. Svigermord 😅😅😅 Mulig du må forandre på den teksten hvis du vil overleve kvelden 😅😅 Ellers får dere ha en fin dag.

    3. Det e nu bære påske én gang i året så da må det jo være litt innaførr å kose sæ, jul e det jo kvært år så da må man jo kanskje passe litte granne på.. 😉
      Kos dokker masse! ~ alt godt tel dæ og dine ~
      <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg