Beklager, men jeg har ført dere bak lyset! Løyet rett og slett.

Etter noen timer på Hoftepluss er jeg nå tilbake på kontoret. For at Martin og gjengen skal kunne konsentrere seg 100% om salg og service, så skal jeg ta tilbake alt ansvar hva bestilling, vareutvalg og beholdning angår. Det hørers lett ut kanskje, men det tar mye tid, så tanken er at han heller kan bruke mer av sin tid i butikken. Vi både tror og håper på en kanonsommer, så greit å utnytte alle tilgjengelige ressurser. Jeg mottar jo tross alt lønn, så skulle egentlig bare mangle at jeg ikke bidro litt med min kompetanse og erfaring.

 

Planen framover blir derfor at jeg hver morgen møter opp på Hoftepluss, viser ansikt, tar de nødvendige bestillinger og får gitt de mest nødvendige beskjedene. Tror det kan være lurt all den tid jeg faktisk fortsatt eier 100% av sjappa.

 

Etter jobb skal jeg plante hekk. Svigermord, den hardbaldne, har spadd opp sin egen hekk for moros skyld, og nå har jeg fått den. Mannvond som jeg er takker jeg ikke nei til en gratis grønn mur mot naboene, så disse skal jeg få i jorda raskt. Holder jo også på med den rota husker dere, men jobbet bare med den en ettermiddag. Tror jeg må sette av hele onsdagen til den, for det er en helt formidabel jobb. Tror det er en av de aller største røttene jeg har gravd opp i mitt liv, og jeg har grav opp mange opp gjennom.

 

Så var det alle disse toppturene da. Er spylei dem og ennå er jeg ikke halvveis en gang. På mandag er det topptur nummer 50 på rad, og da er det 50 igjen før jeg når målet på 100. Kjenner motivasjonen begynner å dabbe litt av, spesielt når jeg jobber og sliter i hagen, men må opp på den toppen likevel nå jeg egentlig har mest på en lang dusj og et kort, men godt samleie.

 

(Sorry, ville bare sjekke om du var våken 😉 )

 

Torsdags morgen setter jeg meg på flyet mot UNN i Tromsø. Ja, vet jeg skrev i går at jeg skulle av sted på onsdag, men jeg tok rett og slett feil, og måtte ringe Pasientreiser og endre billetten. (Helt fantastisk service på Pasientreiser forresten! Fatter ikke hvorfor de har så dårlig rykte). Beklager at jeg løy for dere, og beklager for alle dere jeg har lurt helt ned hit med den klikkbaiten av en overskrift. Det var kynisk og moralsk forkastelig av meg, men klarte rett og slett ikke la være. Det ble for fristende.

 

Klikket du deg inn fordi:

  1. Du lot deg rive med, og klikket deg inn fordi du ville vite hva jeg hadde løyet om?
  2. Du forsto det var en klikkbait, men ble nysgjerrig hvordan jeg skulle prøve å “rettferdiggjøre” klikkbaiten?
  3. Du rett og slett bare så at jeg hadde kommet med et nytt innlegg og ville lese det.’

 

 

 

Nå skal jeg ut og vanne plantene før jeg hiver meg i arbeid. 🙂

 

Kulinarisk hilsen

Kokkejævel

 

45 kommentarer

Siste innlegg