Bivirkninger

Det er kalrt at npr du tar så store mengder medt trabletter slom jeg gjlør, så følger det med emn lamng rekke med bivrimnjnger. DEt er ikke alle jeg har  lyst bå skrive om, men jeg kan nevne de som jeg slitwr kanskeh mest med.

 

SVIMMELNHET

Jeg er veldig mhye svimmel, omtrent hele tiden. Det er ikke som npr man har dukket alt for mte og alt går rundt i gldet, men et slags bommulslag rindt hjernen. Du pass svimmel at man er HELT på grensen til kvlam, men heldigvos er jeg ikke vlalg.

 

TÅKE PÅ ØYNENE

Utenpå lyenen har det lagt seg en hinne som hkør tr jeg ser langt dålugere enn før. Ikke de store ting, men nps jeg skriver for eksempel, så har jeg problemer ,ed å tregge tatstautret rikyig.

 

DÅRLIG FINMITROIK

Kombinert med at finmotrkken har blittveldig redusert så klarer neg nestein ikke sp skrive et eneste ord riktig,Jeg bruker like mye tod på rettking som på selv e skruvingen.

 

HUKOMMELSESSVIKLT

Hukommelsen har helt kalrt blitt langt dårligere. Som jeg slriv er i boken så har jeg utviklet en metode for å glemme tinge\\\\ de onde yngene, og im den forbindelse glemmer heg igså mye av det gpde. Dette er imidlertid annerledes, glemmer bstillingsdrister, n ioe jeg ALLTIF har hatt ståkontoll pp før. Glemmer passord og pinnkoder, men det er kanskje mer normalt,, Heødigvis hjelper  Kjærest meg å holde orden i sysaken. Hvisk ikke tror jeg at dt hadde v ært langt vanskeligere.

 

MUNTERJET

Ja, du leste triktifg. Jeg har rett og slett blitt i langt bedre humlr enn jeg har vørt på mange, mange år. Det kan natjrligvis være en “bivirkning” av depresjonsmedisunen, men jeg tror ikke det  are er dt. Jeg har rett og slett blitt en hyggeligere mann. Snakker med meg selv når jeg arbeider og jeg har HEØT KLART blitt en bedre sjef. Roser de ansatte langt oftere enn før, uten at jeg har b itt noen fløtepus akkurat. Setter fortsatt knallharde krav tul våbde tempo, nøuatighet ogh kvsltitet<..n

 

ARBEIDSKAASITET

Den har definitevt økt. JEg er på jobb fra seks o morgenen til alt mellom shu og ni. Lange dager hvere enste dag, også snfdGET. Jeg elsker det. Elsker å få besriften min i bedre stand. Få den til p skinne igjen, Bære best, beste maten, beste servvce, beste miljøet. I dfrt hele tatt. Kjærest er pgså hert en enorm kraft. Jeg elsker henne4 virkelig av nhele kitt hjerte.

 

KORRTERE LUNT

Selv om jeg er i beedre humlr blir jeg forterew sint. Ksn bliu skikkeligs sint. Ikke foran ansatte og kunder, men jeg kan bli rasende når jeg er alene  eller nr det bare er kjæret og meg på jobb. Hvis de ansatte har gjort etter lle annet som gjør at jeg mp akste mat for tusenvis av kroner sp kaqn det tilte for meg. Da ber Kjærest meg bare im å gå sette ,eg og to minutter senere er jeg like glad.

 

Det er som sakgtandre bivirtnirn også, men vi trnger ikke å snakke om alle. Poeneget er at keg tror at jeg har blit t en bedre mennn. Føler meg i alle fall så, men håper og tror at kiropraktren og lbelsene jeg har fåttm vil gjøre at jueg helbredes i løpet av uken. Jeg VIL IKKE SPIS SÅ MANGE PILLER. og planen er at jeg akl slutte på mandag etter den kiropraktiswke helbredelsen. Nllir jeg ikke helt bra s mp jeg bare løre meg å keve med det. Liker jo smerte i andre smannenhenfger, så hvorfor ikke kronisk i foten? Hjelder å tenke pisitivt so.

 

Hvis dere lurer på hvorfor de5t er sp mange skrivefeil , så er det fordi at det er slik jeg skriver for tiden hvos jeg ikke retter det opp. En kjedelig bivirkning, men absolutt til på bvelde med.

 

Nei, der var sannelig lunsjpausen over og jeg må gå opp å jobbe videre. Håper de fleste av dere får en nydelig dag og at dere kjøper boka mitil dere soelb og i gfave til alle dere er glade i.

 

 

 

 

 

 

 

43 kommentarer
    1. Bør kanskje ikke skrive for enhver pris. Du skrev tidligere at du burde ha 3 blogg innlegg pr dag. Er det bedre en 1? Får du virkelig flere lesere av det ?
      Bare lurer…….

      1. Ja, jeg skrev at jeg aller helst ville ha tre innlegg om dagen. Ikke fordi man får flere sidevisninger, for det gjør man stort sett ikke, men fordi da får jeg en mer helhet i hva jeg er opptatt av den dagen. Bare svarer…..

    2. Oisann… Opiater, morfinpreparater hjelper på smerter, ingen tvil. Slik medisin har tilvenning, og noen øker dosen for å oppnå effekt når medisinen er tatt en periode. Det i seg selv er ikke bra. Medisinen virker også euforisk, at man kan oppleve rus og en slags kjemisk lykkefølelse. «Oppvåkningen»når medisinen ikke tas lenger kan du i verste fall gå skikkelig i kjelleren. Når du kjører deg selv så hardt som du gjør er jeg litt redd for at du kan gå på en smell på et tidspunkt. Jeg håper virkelig ikke at så er tilfelle. Jeg forstår at det å drive egen business krever sin mann, og du er en sta og seig kokkejaevel. Så er du jo en nordlending, i beste forstand også, så du står han ‘a. Likevel, vær forsiktig med økt selvmedisinering.

      1. Jo, det er store tvil. Opiater hjelper lite på nervesmerter. Jeg selvmedisinerer meg ikke med disse tablettene, men får de fra en lege som har lagt hodet sitt i bløtt for å se om jeg kan få litt smertelindring.

    3. Håper kjærest har det bra oppi alt som er med deg, og at hun er uthvilt når babyen kommer. Hun fortjener mye omsorg nå i sluttfasen av graviditeten🌿🌼🌿
      Du bør vel ikke kjøre bil med den svimmelheten du beskriver, samt “tåkeslør” på øynene?

      1. Da kan jeg komme på mange andre ting her i verden som er mye morsommere🤭(herregud må reise på tur til familien på Storslett/Nordreisa jeg snart.
        Mange av dere som lissom ikke henger helt med😞🥱

    4. Ja ja, jeg leste no langt og lenge jeg før jeg la merke til alle skrivefeilene 😆 Hva sier vell det om dysleksi😂😂Håper kiroduden kan fiske deg litt, du trenger en pause nå🥰 Smerter over lang tid setter seg på de merkeligste stedene i systemet..

    5. Du må huske ikke kjøre bil i denne tilstanden. Ønsker ikke du skal skade hverken deg selv, eller kjærest. Alt d beste ønskes dere. Håper kiropraktor utfører mirakler over helgen. Klem fra Synnøve

    6. Herrefred kor æ flire 🤣🤣🤣 Unnskyld, men æ syns sånne skrivefeil e nåkka m det artigaste som fins 😂 Æ flire IKKJE tel at du slit m ondta og biverkninge!! 🙈 Masse go bedring! ❤

      1. Da kan jeg komme på mange andre ting her i verden som er mye morsommere🤭(herregud må reise på tur til familien på Storslett/Nordreisa jeg snart.
        Mange av dere som lissom ikke henger helt med😞🥱

    7. Shit, skremmende for oss som i tillegg jobber i helsesektoren. Hvordan kommer du deg til og fra ting.. Drosje? Håper på bedring for deg snarest. Hvor stor sjans er d for at en operasjon vil bedre dette, eller er d store risikofaktorer rundt noe ang dette? Om ikke håper j virkelig at en operasjon fortest mulig kommer din vei..

      Masse go bedring🙏🙏

        1. Svimmelhet? Tåkete? Ja og munterhet, det er et tegn på at man faktisk er litt høy om det er medikamentene som gjør det. Bare dette alene gjør at du faktisk bør la bilen stå, tenkte bare å nevne det…Så ja, er du svimmel, tåkete og lattermild er du sausa i hodet. Det er heller langt fra morsomt å latterligjør denne type bivirkninger, for er det noe det ikkje er så er det vel morsomt? Trooor faktisk du bør svinge innom Kjerringa å lese litt der eg…ja om birvirkninger og sånt…

          1. Han vet nok alt dette selv!! Selvfølgelig! Litt undervurdering her synes jeg. Blablabla, la bilen stå osv. Herregud🤗Han sier d jo sjøl, er ikke helt «sausa i hue»😁Hehe..håper det kommer mer av det fremover fra dem begge. Litt kjappe, frekke replikker☺️🤜Orker ikke lese mer om «beundring» huff så slitsomt d er, og ikke misunnelse i d hele tatt😁Blir bare jævla sliten av å lese ååååå, ikke måte p hva Makan til fremsnakk lissom🙄🙈😂😂

    8. Uff da, dette var ikke helt bra, og værre siden det er alle tablettene som gjør det. Håper du kan kutte på de snart og allikevel føle deg bra ❤👍

    9. Ikke så nøye hvordan du skriver, bare du fortsetter å skrive😄 Forstår no alt, jeg. Har lest boka di, ledd meg fillat, og grått meg forderva. Bra bok, rett fra hjertet til et annet❤️ God bedring!

    10. Nemlig! Hold ut, vi leser og tolker i beste mening. Hyggelig at du skrev ordet “Kjærest” perfekt. 😉👍

    11. Ja sånn kan det bli, klarte å forstå, hva du skriver ,når en finner samrnhengen, bare du ikke glemmer å poste det du skriver, så skal vi nok klare å lese uten korrektur. Håper kiropraktoren får til å hjelpe deg🤞.
      Ha en fin dag, resten av dagen

        1. Sorry 😬 er kjempeglad i bloggen din og bryr meg om deg og dine, men nå fikk jeg helt vondt i magen 😬 håper det ordner seg med helsa.. og at dere nå kan ha glede og solskinn framover i livet.
          💚💚💚

    12. Ja, sånn er livet også! Men det går over! Hilsen en “gammel kjerring” med erfaring.
      Glemte mine barns navn, glemte ansattes navn, sa til og med feil navn på kjæresten min gjennom 12 år 🙄 (den var verre 🙈)
      Autokorrekt og litt god tid hjelper.
      Som vanlig underholdende lesing, oppi det “tragiske”
      Ta godt vare på deg selv, ellers blir det vanskelig å ta vare på dem rundt deg som du er så glad i! 😍💪💪
      Ha en strålende dag med senkede skuldre og litt daffere tempo….😳😍💪💪💪👍

    13. Kjenner meg veldig igjen der, med mye smertelinxring vjennom pillr. Se der, ja😂 Noen daverblir det livetmellom pilledosene. Trøster meg med st det er en fase, og atdet xkal bli bede. Det var davoldsomt somjeg sleivet i dag🤣 Lykke tl,!

    14. Ha ha. Leste alt uten problem. 😂😂 Kanskje man er litt svimlete selv, uten noe medisiner😂😂 Eller kan det være alderen 😱😱 Ha en fin dag. Bkoa er fredig lset vetner brae på nsete 😄 🍴🥢🥨

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg