Ble det ikke kjempefint?

Reklame | Kokkejævel

Livet er (langt) mer enn geniale kokebøker, det er også fasader og blomsterbed. Jeg er meget godt fornøyd med jobben som Hurtigtykk i Alta har gjort. “Det var ikke billig!”, sa jeg til sjefen da han sa prisen, og han svarte: “Nei, men det var ikke dyrt heller!”

 

Billig eller dyrt, jeg er i alle fall veldig glad for at fasaden endelig er på plass og at jeg har blitt såpass frisk at jeg kan åpne opp dørene og ta i mot folk på en skikkelig måte. Har jo låst meg inne der i hele vinter, men kjenner nå at jeg er klar til å brette opp ermene igjen, både i nettbutikken og på Hoftepluss.

 

Var faktisk å jobba en liten time bak disken på Hoftepluss i dag. Gikk forbi og så de hadde veldig mye å gjøre. Da våknet gammelsjefen, kledde av seg jakka og kastet seg rundt. Forbannet deilig! Det kommer jeg definitivt til å gjøre oftere nå som boka er ferdig. 😀

 

Ellers har jeg vært i markedsmøte på Teams med folka i Kagge forlag i dag. De var helt fra seg av begeistring over at forhåndssalget hadde startet så sjukt bra. Jobben deres, å “selge” meg inn til media, plassering og tilgjengelighet i bokhandel, både nett og butikk, blir jo veldig mye lettere når den på bare EN dag har solgt mer enn de aller fleste bøker selger totalt. Konseptet, “Hva skal vi ha til middag?”, det jeg faktisk gir svaret på dette forbanna spørsmålet som vi jo alle sliter med flere ganger i uken, er jo også ganske genialt om jeg skal få si det selv. Dette er vel den eneste boka jeg selv har ønsket meg opp gjennom årene, fra jeg flytta på hybel for meg selv og fram til nå egentlig, men kanskje spesielt da jeg hadde masse kresne unger som skulle fores med god og variert kost på begrenset med tid mellom jobb/skole og fritidsaktiviteter.

 

Nå finnes det endelig en slik bok! Bestill den signert HER

 

Nei, skal stikke en liten tur tilbake på Hoftepluss for å se hvordan det går der. Vi går inn i en ekstremt viktig sommer økonomisk sett. Pandemien har vært svært tøff for oss. En ting var fire måneder med nedstemning i fjor, men halve konseptet er buffet, og omsetningen på FyFader er omtrent halvert fra et ordinært år. I tillegg har vi tapt enorme summer på dåp, bryllup og konfirmasjoner som enten har blitt avlyst eller minimert ned til nesten ingen gjester.

 

Jeg er ved godt mot, men vi  få en bra sommer nå, og jeg skal i alle fall gjøre mitt for at det ser så bra, bugnende og delikat ut som mulig der nede, slik at verken altaværinger eller turister klarer å gå forbi! 🙂

 

Der ble fader meg klokka fire! Hvor blir dagene egentlig av? Jeg står opp hver morgen og legger meg hver kveld, men alt i mellom blir liksom bare “borte”. Dette bildet tok jeg forresten i går kveld/natt kl. 23:30 fra verandaen. Jeg elsker å bo der jeg bor!

 

Så la jeg meg. Sover jo på sofaen for tiden, og nå som jeg har vent meg til det kan jeg faktisk anbefale deg til alle! Kan åpne og lukke, ikke bare ett, men to, vindu når jeg vil. Ingen som skriker om natta og jeg kan snorke så mye, høyt og lenge jeg bare orker uten å få albuer hamret inn i nyrene. Vi skal dessuten ikke bli gravide før tidligst november, så har ikke det presset hengene over meg heller. Befriende!

 

I neste uke tror jeg at jeg har kommet meg såpass et jeg skal klare å starte opp med direktesendinger og podkaster igjen. Kjenner energien er på vei tilbake. Den har jeg virkelig svanet de siste ukene. Ble bare helt fullstendig tom, (selv om jeg ser full ut 😉 ) Apropos mage, når jeg dør så skal jeg få lagd en spesialbygd kiste som er rund på midten, slik at det er helt tydelig at det er en Kokkejævel som har tatt for seg av jordens goder som er borte.

 

Fikk idéen da vi var i den begravelsen på onsdag. Der var kista lakkert knall rosa. Fantastisk og helt i min stil! Ikke fargen, men at man gjør slike “crazy” ting. Elsker det!

 

Og snart blir denne jenta 13 år! Livet bare flakser av sted. Jeg prøver så godt jeg kan å nyte det, på min måte. Det håper jeg du også gjør. Ønsker deg i alle fall en helt fantastisk helg uansett hvordan du velger å nyte den. 😀

 

 

Foto: Frikant

Kulinarisk helgehilsen fra

Kokkejævel

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Det gledes å se at du trives litt bak disken igjen, eg reiv i å bestilte ett signert eksemplar.
      Så nu ska vi lag rett etter rett når den kjem til boka e fullført

    2. Flott fasade!!
      Og; gratulerer med nok en bok 🙃
      Skulle ønske jeg hadde litt av din energi og ståpåvilje! Heia deg 😊
      Bok er bestilt, om det blir til meg el en av ungene gjenstår å se.

      Hilsen tavaduhar»kokken» 😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg