Bloggkongens Datter snakker ut!

Av ulike årsaker har hun har vært nesten helt fraværende på bloggen siden i fjor høst. Likevel takket hun overraskende ja da jeg ringte og spurte om hun ville være dagens gjest i podkasten min, Kokkejævel, dirEKTE og usensurert. Tema er direkte og infirekte utlevering av unger på sosiale medier, med ekstra fokus på disse “bloggerbarna” som faktisk på mange måter blir “solgt” på foreldrenes ulike sosiale plattformer.

 

Selv om jeg hele tiden har vært bevisst denne problemstillingen, så er det ikke tvil om at det ofte har vært en interessekonflikt mellom Datter og meg. Ja, hun har hatt det siste ordet hva bilder angår, men når pappa forteller om sin egen livssituasjon, så er det jo en slags utlevering av hennes liv også.

 

Fra den ene natta til den andre var pappa blitt en toppblogger med titalls tusen lesere hver eneste dag. Opptredener i ulike nasjonale medier. Hjemme hos-besøk av selveste Dagsrevyen. Turer fram og tilbake til Oslo. Bokutgivelse. Jeg er sikker på at også hun har følt på følelsen av at man måtte “levere” og at hun kanskje på den måten indirekte ble presset til noe hun egentlig ikke ville. Noe som kanskje var litt stas i begynnelsen, men som ganske fort kanskje føltes som en belastning og et overgrep.

 

I dag får vi høre Datters versjon av hvordan det egentlig har vært, ikke bare å se og lese om seg selv på blogg og i kommentarfelt, men også hvordan det har vært å ha en pappa som har vært så åpen om mange av livets store og vanskelige temaer, eller kledt seg naken for all verden som jeg kaller det.

 

Jeg kommer også til å spørre henne om hvordan det er å få to lillebrødre tett etter hverandre, der den ene sover i en sprinkelseng og den andre sover i en kiste.

 

Det er ikke tvil om at også Datter har hatt tøffe tak. Hun svarer på det hun vil og jeg kan garantere dere at hun  ikke har blitt presset til dette intervjuet. Hun lar seg overhodet ikke presse i det hele tatt. Ikke syns hun det er “stas” med podkast heller. Hun er 13 år og vil fortelle, med egne ord, hvordan det er å være en bloggunge.

 

Podkasten blir som vanlig filmet direkte på Facebook. Hvert eneste ord som blir sagt, både på godt og på vondt, kommer med i sendingen. Jeg vet jo litt hva hun mener om denne selvutnevnte “Bloggkongen”, (Vel, egentlig var det vel Dagbladet eller NRK som brukte det ordet først, men jeg tok det naturligvis rett til mitt bryst), så kjenner faktisk jeg gruer meg. Ikke bare litt, men veldig.

 

Tror faktisk aldri det har skjedd før i Norge at en “bloggerunge” får fortelle sin historie, “dirEKTE og usensurert”. Det kan ende med et karakterdrap på meg og kjenner virkelig en skrekkblandet fryd over å gjennomføre dette. Noen hopper fra fjellvegger, andre inviterer sin egen Datter til å fortelle, dirEKTE og usensurert. Begge deler er galskap!

 

Se direktesending på Facebook fra klokken 16:00 eller hør som podkast fra ca klokka 18:00

 

 

HKH

Kokkejævel

 

FACEBOOK               INSTAGRAM               PODKAST               NETTBUTIKK                 YOUTUBE             KONEMOR

7 kommentarer
    1. Det var skikkelig fint å høre på far og datter samtalen i ettermiddag💕. Ho virke som en veldig reflektert å fornuftig jente💗. Ønsker dåkker alle sammen en koselig familievold ilag med lillebror å konemor😍😉.

      1. Herregud,det e jo skummelt å poste en kommentar uten å lese over. Ord man skriver e plutselig blitt nå helt annet🤔. Eg ønsket dåkker en koselig familiekveld,så står det familievold. Fikk jo sjokk,beklager feilen. Prøvde å slette,men fikk det ikke til.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg