Boka er ferdig!!!

Reklame | Kokkejævel

Akkurat DER var siste ord skrevet, siste bilde tatt, siste redigering gjennomført og siste setning rettet. Jeg har gjort mitt, nå er resten opp til forlaget. Kagge er heldigvis proffe og klarer nok å få til et salgbart, og vel så det, produkt av dette arbeidet mitt. Jeg gleder meg til 4. august! Da ligger det en bok med navnet mitt på forsiden i bokhandelen. Hvor kult er ikke det liksom?

 

Det har vært en relativt kort, men hektisk prosess å ferdigstille dette prosjektet. Konsentrasjonen har variert veldig. Har jo skjedd en del kan du si, ikke minst dette siste med Viruset, men jeg har fått det til og jeg er stolt over hva jeg har fått til. Så blir det naturligvis spennende hva VG og, ikke minst, dere lesere mener, men jeg har i alle fall laget en bok fra hjertet. Har gjort så godt jeg har kunnet og klart og er faktisk veldig godt fornøyd. Det er det ikke ofte jeg er.

 

Hvis du ønsker å sikre deg et signert eksemplar allerede nå kan du gjøre det HER

 

Nå skal jeg feire med å sette i gang med neste prosjekt, men det er så hemmelig at jeg ikke kan skrive et eneste ord om det ennå, men dere kjenner meg; dere vil bli oppdatert om ikke så lenge;)

 

Vi smattes!

37 kommentarer
    1. Gratulerer 🎉👍👏👏👏 Gleder meg til å lese boka, har forhåndsbestilt 🤗

    2. Gratulerer ☺. Jeg gleder meg også til å få boka di i posten. Hadde vært hyggelig med en personlig hilsen, men skjønner at det ikke går.
      Lykke til🤗☺

    3. Æ skal kjøpe boka, men da må du komme til Hammerfest på boksignering, så man kan få en personlig hilsen. Håpe du får solgt maaaassevis,.ja lassevis av bøker nu. Ha en videre fin dag. Hils kjærest

    4. Mange store gratulasjoner til deg,tenk at du har fått fullført bokprosjektet ditt👍. Du kan være storfornøyd og gi deg et klapp på skulderen,ikke på den du har vondt i😉. Gleder meg stort til å få lese boka når den kommer ut😊. Ha en fin fin dag videre😍.

    5. Min Bok -bøkene er bedre enn både Min Kamp-bøkene og Innsirkling-bøkene, mente Vagant da.

      Noe sånt.

      Jeg kan ærlig talt ikke si at jeg skjønner, hvorfor Min Bok ikke ble godkjent.

      Jeg har også i mellomtiden, etter at jeg søkte om forfatterstipend, første gang, blitt kalt for ‘muligens Norges beste forfatter’, på NRK.

      Så Norges beste forfatter skal ikke få forfatterstipend?

      Da blir det bare tull, mener jeg.

      Paragrafrytteri, kalles dette her, mener jeg.

      Det skulle ikke vært lov.

      Her er et utdrag fra Min Bok – Kapittel 70: CC Storkjøp

      Jeg har jo skrevet om hvordan det hadde seg, at jeg begynte å jobbe, på CC Storkjøp, tidligere i denne boken.

      Det var Arnt Lund, (som tidligere hadde bodd på Øvre, på Bergeråsen), som hadde hengt opp en lapp, like utafor døra til klasserommet vårt, på Gjerdes Videregående.

      Hvor han skrev om at han solgte noen brukte skolebøker.

      Siden han hadde gått på Gjerdes Videregående, året før meg.

      Jeg ringte Lund, på det telefonnummeret som stod på lappen hans.

      Og gikk bort til CC Storkjøp, etter skolen dagen etter vel.

      For å kjøpe et par bøker litt billigere da.

      Disse bøkene var forresten fulle av overstrekninger, med markeringstusj.

      Så jeg skjønte at Lund nok hadde hatt Karlsen som lærer, året før.

      Siden det allerede var markert, i Org.-boka, (var det vel), om ditt og datt da, som Karlsen sa at var viktig da.

      Så sånn var det.

      Bare noe jeg tenkte på.

      Men men.

    6. Du nevnte i podcasten at du ikke ville bli en reklameblogg. Det er jo nettopp det du er ferd med å bli. Reklame flere ganger daglig for bedriften din, boken din. Forbrukertilsynet har et klinkende klart lovverk ” Du skal merke blogginnlegg med reklame når du fremmer salg av varer eller tjeneste som du selv har en økonomisk interesse i” Altså egenreklame.

      Om du tenker slik at det er ikke så farlig å bryte markedsføringsloven, tenker du feil. Forbrukertilsynet skal i løpet av våren gjennomføre tilsynsaksjon i sosiale medier , for å sjekke reklamemerking i ulike kanaler. Spesielt dette med content marketing som du driver med. De oppfordrer alle i bransjen til å sette seg inn i regelverket. Som er veldig klart og enkelt.

      Du har 7 ganger så mange lesere som Altaposten. Gratisreklamen du gir deg selv, på bloggen er gull verdt. Andre som har noe å selge i Alta, som ikke har en suksessblogg. Må betale for det annonsen koster i avisa. Konkurransefordel deg, heter det.

      Er det bare på trass, eller er det fordi du ikke skjønner, eller føler deg hevet over markedsføringsloven du ikke merker?

      1. Job, jeg skal gi deg delvis rett. Akkurat dette innlegget skulle vært merket med reklame. Jeg glemte det rett og slett av. Det virker som du følger rimelig godt med og regner med at du har fått med deg at jeg alltid merker innlegg for egen bedrift og bok med reklame. Dette hvis jeg skal selge noe. Jeg merker det ikke hvis jeg OMTALER bedriften min, eller meg selv for den saks skyld, jeg er jo også et produkt, og det står heller ingen plasser at omtale skal merkes med reklame. Da ville jo i så fall alle mine innlegg være reklameinnlegg, og det er de på ingen måte.

        Alle, også i Alta, står forresten fritt til å opprette sin egen blogg.

      2. Job Hvorfor starter ikke du en blogg selv så kan du også gå ut med reklame. Det er vel fritt fram å blogge så sett igang er mitt forslag. Virker som du har litt for mye ledig tid så finn på nye fritidssysler å fyll tiden med så trenger du ikke å lese kokkejævel sin blogg heller. Eller er du utsendt fra et kontroll tilsyn av hva som er rett og galt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg