Christine har fått korona

Lillebror og jeg sto opp halv sju i dag og lot Christine få fred. Han fikk sprøytet inn masse forskjellige vaksiner i begge lårene i går, og har ikke hatt det så greit i natt. Vært mye våken og hatt det skikkelig leit rett og slett.

 

En annen som har hatt det leit i natt er Christine. Hun fikk for andre gang fått sprøytet korona inn i skulderen, og denne gangen ble hun skikkelig slått ut. Masse feber, hodepine, kvalme og vondt overalt, slik som en kraftig influensa uten luftveisproblemer.

 

Da må sykepleier Kokkejævel legge egne småvondter til side vet du, og presse meg inn i den alt for trange sykepleieruniformen og varte opp. Fore med is, potetskruer, paracet og farris. Christine altså, ikke Lillebror. Eller, han får paracet han også, men der sånn flytende barneparacet som man skal dryppe inn i øynene. Det er ganske mye så renner jo ned over kinnene mens han skriker og hoier. Underlig opplegg! De burde hatt flytende paracet som han kunne drikke. Skal på apoteket etterpå, så skal høre med dem. Må jo være noe feil. Han har fått helt ildrøde øyne av all den flytende paraceten. Virker som om det svir og egentlig gjør alt vondt verre.

 

Syk eller ikke, kan ikke sitte inne på en slik dag, så mens de sover skal jeg endelig få vasket den bilen min innvendig. Har planlagt det helt siden forrige sommer, så nå er det virkelig på tide! Kan jo ikke kjøre på signeringsferd i en skitten og fæl bil. Legger forresten ut rute med klokkeslett og dato i morgen tenker jeg. Hvis det er noen skoleklasser som ønsker besøk av meg på min ferd, så send mail til [email protected]Hvis det er tid og det er interesse, så stikker jeg gladelig innom. Jeg krever ikke honorar på denne turen. 🙂

 

Videre kommer Datter ned til sykdommens høyborg i ettermiddag. Vi skal lage reinsdyrspizza med vanilje (side 122). Alltid så koselig når hun kommer. Familien blir liksom “hel” eller “fullkommen” da hvis du forstår hva jeg mener. Jeg tror alt kommer til å bli bra.

 

Det er så fint å se de to sammen. Mine to minste som før de vet ordet plutselig blir tre i februar. Tipper det blir ei søster som får kjørt seg litt da.

 

Ellers skal vi ikke gjøre så mye. Hadde tenkt å ta Lillebror på ryggen og gå oppover Komsalaia i finværet, men han er så pjusk at det vil han ikke ha noen glede av. Derfor blir vi inne. Nå skal de to få lov til å bli frisk.

 

Om det er rart å ikke ha åpent på lørdager? Ja, fortsatt er det ekstremt rart, men akkurat i dag var det jo deilig da, siden jeg kan sitte her i boxeren klokka nesten halv elleve og skrive til dere i stedet for å stresse rundt nede på (min gamle) jobb. Veldig, veldig rart.

 

Riktig god helg fra Alta! 😀

 

PS! Christine er altså “Konemor”. Prøvde å bruke hennes eget navn, for hun er jo et voksent menneske med sin egen blogg. Hun trenger ikke “beskyttes” fra offentligheten slik det er naturlig å gjøre med barn.

PS2! Det med den flytende paraceten i øynene til lillebror var naturligvis en fleip. Ikke ring Barnevernet.

18 kommentarer
    1. God bedring til Konemor og Lillebror! Og håper ha blir raskt bedre når han får Paracet andre steder enn i øynene 😂😂😂
      Lykke til som sykepleier! Da har nok de syke den aller beste pleien. 🥰💪💪

    2. God bedring til de pjuske! Jeg har kokebok nr 2 i hende, og nakkekoteletter blir aldri helt det samme. Jeg marinerte og stekte etter Kokkejævel sitt konsept, samt laget en saus av marinade og jevning. Skulle nesten tro at det er ei kokkeoppskrift?! Åkkesom, ha en finfin helg videre, tusen takk for forståelig kokebok.

    3. God bedring til dine to <3 Vaksinen er ikke d samme som korona som mange før meg har konstantert. Vaksina e kun den ytterste hinna på korona viruset, proteinet, som i ettertid kroppen skal gjenkjenne og bekjempe.

      For noen er denne vaksina ganske hard, men det går heldigvis fort over. 🙂

    4. Å ta korona vaksine og bivirkningene av denne kan absolutt ikke sammenlignes med å få Korona. Folk blir innlagt på sykehus pga pusteproblemer, og de de kan få alvorlige senskader. De kan få kognitive problemer, lungeproblemer mm i ettertid. Personlig kjenner jeg en som tok sitt liv pga senskadene fra Korona som han ikke klarte å leve med. Her er tenker jeg du går langt over streken når du sammenligner å få vaksinen med faktisk å være Korona syk. Men du får sikkert mange ekstra klikk pga overskriften, og det er jo viktig.

    5. Trur du må lese deg litt opp på ka corona vaksina innehold….. Men det e klart, bi jo ikke ei like feit overskrift vess du skriv at ho har helt vanlige bivirkninge 🤪

    6. “Slik virker mRNA-vaksinene 

      De to godkjente koronavaksinene som brukes i Norge er såkalte mRNA-vaksiner; Comirnaty (fra BioNTech/ Pfizer) og Spikevax (fra Moderna). 

      Vaksinene inneholder oppskriften (budbringer-RNA) på de typiske piggene på koronaviruset innpakket i små fettbobler. Kroppen bruker oppskriften til å lage ufarlige kopier av disse piggene som immunforsvaret kan trene seg på. Slik lærer kroppen å kjenne igjen og forsvare seg mot ekte koronavirus hvis man senere blir smittet.

      Budbringer-RNA fra vaksinen blir raskt brutt ned av kroppen uten å påvirke arvestoffet.  

      *Vaksinene inneholder ikke levende virus og gir ikke koronainfeksjon.”

      Kilde: fhi.no

        1. Ikke i det hele tatt. Dette gjelder for alle vaksiner; selv om man blir i litt dårlig form av en vaksine er man ikke blitt syk av sykdommen som vaksinen beskytter mot. Symptomene kommer av at immunforsvaret danner antistoffer ( enkelt forklart; trener seg opp til å møte en ordentlig infeksjon).

    7. Kokkejævel da…konemor har ikke fått Korona, hun har jo fått vaksine mot Koronavirussykdommen(covid-19), slik at hun skal unngå å bli alvorlig syk hvis hun blir smittet med Koronavirussykdommen (covid-19) . Ikke fleipe med såpass alvorlige saker. Holdt jo på å få hjertefeil her. Hmm, når jeg tenker meg om så har jeg jo hjertefeil allerede. God bedring til Lillebror, (snart Storebror), og konemor. Ha en fin lørdag

    8. Haha fikk kaffen i halsen av Paracet kommentaren din. Våknet godt opp da🤪😜Hilsen sykepleier

    9. Vi på Narvik videregående avd Oscarsborg synes det er supert at du stiller opp for å snakke med elevene våre! Vi gleder oss masse 😃

    10. Huff så leit at konemor er pjusk etter vaksinen og lillebror åsså, men så godt at du har tid til å ta vare på dem. Ønsker dåkker en fin helg og god bedring til de pjuske, klem 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg